Przekładnia kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gregorypeq
    Classic
    • 2010
    • 15

    Przekładnia kierownicy

    Biszczu, "pełen dres"....oczywiście lepsze są białe diody
  • Bialy
    Rider
    • 2009
    • 306

    #2
    Przekładnia kierownicy

    Witam
    Jakiś czas temu jadąc obciążoną Octavią (jakieś 350-400kg) na pace zaczepiłem o próg zwalniający. Mówię je... miska olejowa, staję no nic nie widzę, czekam chwilę i jadę. Po jakimś czasie zauważyłem zaciek na lewym drążku kierowniczym - sprawdzam płyn wspomagania i sucho, Kupiłem na stacji płyn do wspomagania (z niby uszczelniaczem) żeby dojechać do domu.
    Teraz dzwonił mechanik i mówi, że wyciek jest z przekładni kierowniczej. Czy to jest to samo co maglownica?
    Zna ktoś jakiegoś fachowca z Kuj-Pom który by to zrobił? Nie wiem gdzie szukać teraz tego elementu, a kupno nowego za 2500zł stanowczo nie wchodzi w grę...

    Komentarz

    • ahmed799
      RS
      • 2009
      • 6871
      • Ford

      #3
      Bialy, Przekładnia kierownicza a maglownica to dokładnie to samo. Mi ostatnio puścił uszczelniacz z prawej strony. Chciałem dać przekładnie do regeneracji ale jakoś po wypowiedziach kilku ludzi zrezygnowałem z tego. Kupiłem nowy zamiennik na allegro za 650 zł. Dwa lata gwarancji i co najważniejsze bez zwrotu starego magla. Dokładnie od tego gościa kupiłem http://allegro.pl/przekladnia-kierow...558481075.html
      Zadzwoń do nich i jak coś bez problemu możesz kupić poza aukcją.

      филип
      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

      Komentarz

      • Tichy
        Rider
        • 2010
        • 544

        #4
        Bialy, wal do Hydrosystemu w Lubiczu k/Torunia. Ludzie z całej Polski do nich wysyłają przekładnie do regeneracji. Z ceną się dogadasz (mają chyba wariant "bez VAT" ) a zawsze co fabryka, to fabryka.

        Komentarz

        • ahmed799
          RS
          • 2009
          • 6871
          • Ford

          #5
          Tichy, tylko, że cena u nich zaczyna się od 450 zł + VAT tj. regeneracja podstawowa. Jeżeli okaże się więcej do roboty to koszta idą w górę. A to że wszyscy wysyłają do nich przekładnie z calej PL nie znaczy że te 100% ludzi jest zadowolonych. Znam kilka osób osobiście, które nie były zadowolone z wykonanej usługi przez tą firmę.

          филип
          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

          Komentarz

          • Bialy
            Rider
            • 2009
            • 306

            #6
            Dokładnie 450zł + VAT, jak poszła jakaś listwa zębata (bo powiedziałem, że to może być od uderzenia, tylko trochę to mało prawdopodobne bo przecież maglownica jest nad wachaczami, więc to one by dostały po dupie) to wtedy min. 900zł.
            Dzięki Ahmed za tego allegrowicza, kupię od niego, odlicze VAT i wychodzi 500zł netto za nową maglownicę z gwarancją + 200zł montaż + zbieżność i wszystko elegancko zrobione.

            A płyn jaki radzicie kupić? Oryginalny w Skodzie, czy może obojętnie jaki z motoryzacyjnego?

            Komentarz

            • ahmed799
              RS
              • 2009
              • 6871
              • Ford

              #7
              Bialy, z płynem to jest różnie podobno w zależności od koloru nakretki na zbiorniczku. Osobiście kupiłem ori do skody Febi
              Cos takiego

              филип
              Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

              Komentarz

              • Bialy
                Rider
                • 2009
                • 306

                #8
                Mógłby się ktoś też wypowiedzieć, kto bardziej zna się w temacie. Kolor nakrętki to zielony. Bo zauważyłem, że są oleje mineralne jak i syntetyczne.
                Ahmed dawno temu wymieniałeś maglownicę? Tak zewnętrznie widać, że jest solidnie zrobiona? Bo jednak są też dużo droższe nowe...

                Komentarz

                • ahmed799
                  RS
                  • 2009
                  • 6871
                  • Ford

                  #9
                  Bialy, jakis tydzien temu wymienialem. Zrobiona solidnie, przemawia za tym tez dwu letnia gwarancja. Mechanik powiedzial ze lepszy nowy zamiennik niz stara regenerowana. Bo co wszystkie czesci nowe to nowe. A jakosci musi odpowiadac ori bo inaczej by nie miala dopuszczenia. Tak naprawde to placisz za znaczek.

                  филип
                  Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                  Komentarz

                  • g_jetson
                    Classic
                    • 2011
                    • 32

                    #10
                    Bialy, jakis tydzien temu wymienialem. Zrobiona solidnie, przemawia za tym tez dwu letnia gwarancja. Mechanik powiedzial ze lepszy nowy zamiennik niz stara regenerowana. Bo co wszystkie czesci nowe to nowe. A jakosci musi odpowiadac ori bo inaczej by nie miala dopuszczenia. Tak naprawde to placisz za znaczek.
                    Popieram przekonałem się na własnej skórze. Regeneracji mówię zdecydowane NIE. Owszem na miesiąc, dwa, dziesięć m-cy i impreza na nowo - cieknie, trzeszczy itp...

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2325
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      Bialy, ja również zaraz po ahmedzie wymieniałem maglownicę i od razu zalewałem świeżym płynem.w oci jest zielony syntetyk LT 52 146 lub G002 000. pozdro
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • ahmed799
                        RS
                        • 2009
                        • 6871
                        • Ford

                        #12
                        ROBAL_26, mi koleś sprawdzał i mam mineralny.

                        филип
                        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                        Komentarz

                        • Bialy
                          Rider
                          • 2009
                          • 306

                          #13
                          Po niedzieli ogarnę sobie na spokojnie temat.
                          Jeszcze jedno pytanko. Zaszkodzę pompie jadąc jakieś 8-10km do mechanika z tym wyciekiem? Płynu coś jeszcze jest, ale naprawdę niewielka ilość.

                          Komentarz

                          • ahmed799
                            RS
                            • 2009
                            • 6871
                            • Ford

                            #14
                            Bialy, ja zrobiłem ok 20 km i nic sie pompie nie stalo. Jezeli masz niedaleko to spokojnie mozesz jechac

                            филип
                            Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                            Komentarz

                            • ROBAL_26
                              RS
                              • 2010
                              • 2325
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              panowie,najlepiej i aby być pewnym to zmieszać troszkę jednego i drugiego (nowy ze starym) i obserwować czy się nie zważy jak nie to ok
                              ahmed799, ale ty jesteś ryzykant,jakby padła pompa to dwukrotne koszta,całe szczęście bozia nad tobą czuwała,o sorry tobą jak tobą prędzej nad anią i potomkiem. pozdro :szeroki_usmiech
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz

                              • Bialy
                                Rider
                                • 2009
                                • 306

                                #16
                                Więc tak:
                                Kupiłem tani płyn na orlenie Hipol ATF by dolać, bo po postoju tygodniowym w garażu w aucie wspomaganie w ogóle nie działało. Płyn się najprawdopodobniej zważył bo puszczał bąbelki - dojechałem tak jakieś 6-7km do mechanika
                                Zamówiłem przekładnię taką jaką Ahmed polecał. Mechanik ją zamontował, przyjeżdżam po autko a tu kiera ustawiona 90 stopni w prawo. Mówi, że się nie dało inaczej ustawić, bo jest dłuższa od starej o 3cm (różnica ponoć na drążkach). Też miałeś jakieś problemy z montażem?
                                To jakoś przebolałem. Odpalam motor a tu kontrolka od poduchy się świeci. Co jest grane?
                                Podłączył go pod kompa i wyskoczyło - błąd sterownika poduszki powietrznej - N75 zbyt duża oporność kabla (tak mniej więcej to brzmiało jak pamiętam

                                Bardzo proszę kogoś by mi powiedział co jest grane bo naprawdę już tego nie ogarniam...

                                Aha i chce mi kierownicę rozbierać by ją przestawić tak jak powinna być...
                                PS. Oprócz palącej się kontrolki nie działa również klakson

                                Komentarz

                                • ahmed799
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6871
                                  • Ford

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Bialy
                                  Zamówiłem przekładnię taką jaką Ahmed polecał. Mechanik ją zamontował, przyjeżdżam po autko a tu kiera ustawiona 90 stopni w prawo. Mówi, że się nie dało inaczej ustawić, bo jest dłuższa od starej o 3cm (różnica ponoć na drążkach). Też miałeś jakieś problemy z montażem?
                                  Bialy, a końcówki drążków wymieniałeś czy stare masz zalozone??
                                  Ja kupilem nowe koncowki, dobrze ze kumpel mi dal dwa komplety ba sa dluzsze i krotsze.
                                  Mechanik mowil ze poskladal auto zalozyl nowe koncowki takie jakie byly (czyli dluzsze) a auto ma kola rozjechane i nie szlo ustawic zbieznosci. Zmienil je na drugi komplet (krotsze) i wszystko jest oki.
                                  Co do błedu sterownika to moze jakis zbieg okolicznosci albo cos Tobie mechanior namieszał.

                                  филип
                                  Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                  Komentarz

                                  • Bialy
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 306

                                    #18
                                    Założył te nowe drążki, które dostałem wraz z maglownicą. One są nieco dłuższe i też tak mówił, że jak kiera była dobrze ustawiona to koła rozjechane. Ze starych drążków to jeden jest do wymiany, więc albo będę męczyć sprzedawcę z allegro by wysłali dobre drążki albo kupię 1 nowy i podmieni.

                                    Jak zawoziłem ta kontrolka się nie paliła. Czy przy zdejmowaniu maglownicy można uszkodzić/odpiąć lub cokolwiek zrobić z jakimś kablem, który ma na to wpływ?

                                    Bardzo Was proszę pomóżcie mi co z tym zrobić

                                    Komentarz

                                    • ahmed799
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6871
                                      • Ford

                                      #19
                                      Bialy, kup nowe same koncowki (nie myl z drązkami) np TRW sa dobre i w miare tanie. Tylko wez na wzor ta stara jaka miales na aucie i kup te krotsze.
                                      Co do tego tam nic nie idzie zepsuć bo opuszczasz tylko wózek wykrecasz magiel i to wszystko. Chyba ze mechanik jakis magik cos z*ebal i teraz chce na koszta cie naciagac

                                      филип
                                      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                      Komentarz

                                      • Bialy
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 306

                                        #20
                                        Hmm w takim razie nie wiem od czego ta kontrolka się zapaliła. Może jakiś mechanik forumowy się wypowie
                                        Jeśli chodzi o koszta to na pewno nie, bo sam powiedział bym podjechał w przyszłym tygodniu to spróbuje to zrobić (za free)

                                        Co do drążków to napisałem do sprzedawcy, że drążki nie pasują i czekam na propozycję załatwienia tej sprawy z ich strony (końcówki zmieniałem przed zimą, a jak myślę kwestia tkwi w zbyt długich drążkach.

                                        EDIT:
                                        A ma ktoś jakiś dobry warsztat w KUJ-POM do zbieżności? Czy rozebranie kierownicy by przestawić ją jak być powinna to trudna robota (znaczy czy coś się może popsuć?)

                                        Komentarz

                                        • ahmed799
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6871
                                          • Ford

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Bialy
                                          Co do drążków to napisałem do sprzedawcy, że drążki nie pasują i czekam na propozycję załatwienia tej sprawy z ich strony (końcówki zmieniałem przed zimą, a jak myślę kwestia tkwi w zbyt długich drążkach.
                                          Bialy, dokladnie jak piszesz, ale ja na Twoim miejscu bym i tak wymienil koncowki bo jak wszystko nowe to wszystko. Bo tak to jakas koncowka stara bedzie wybita w jakis sposob i bedzie niszczyla reszte. Zainwestuj te 90 zł i dawaj auto kolesiowi niech sklada jeszcze raz.

                                          филип
                                          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                          Komentarz

                                          • fabia2
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 260

                                            #22
                                            Nie bardzo rozumiem, niby nie zdejmował kierownicy, a jednocześnie jest błąd Airbaga i nie działa klakson?
                                            Co do ustawienia, to przecież kierownicę wystarczy zdjąć i przekręcić, gdzie problem?
                                            Wiesz oczywiście, że należałoby też skontrolować geometrię ( zbieżność) ?
                                            Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

                                            Komentarz

                                            • ROBAL_26
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2325
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                              #23
                                              fabia2, kolego miałem podobny problem tylko że u mnie zapalała się,powodem było zbyt dużo obrotów kierownicą w jedną stronę,stało się tak od tego że po wyjęciu maglownicy została obrócona kierownica i po złożeni okazało się że gdy kręciłem do oporu w lewo to nic natomiast w prawo już na jeden przed końcem zapalała się kontrolka ESP,wystarczył odkręcić na dole przy krzyżaku w kabinie śrubę i przestawić o daną ilość obrotów i powinno być ok, natomiast co do airbaga u ciebie i klaksonu to podejrzewam iż mechanik za daleko ja przestawił i doszło do uszkodzenia taśmy,dla pewności najlepiej najpierw rozebrać i zobaczyć stan uszkodzenia.
                                              pozdrawiam :szeroki_usmiech
                                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                              Komentarz

                                              • Bialy
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 306

                                                #24
                                                fabia2, Skoro końcówki drążków są za długie to myślę, że nie ma co kombinować tylko kupić te krótsze i będzie gitara. 59zł szt. TRW w InterCars ze zniżką klubową także koszt do przeżycia No i co nowe to nowe
                                                Bardziej martwi mnie ta poducha, oby to nic poważnego

                                                Komentarz

                                                • acero1964
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 118

                                                  #25
                                                  to ja się może podepnę do tematu, wczoraj wymieniono w moim aucie przekładnię na regenerowaną z pewnej częstochowskiej firmy, oczywiście różnica jest, dużo precyzyjniej pracuje teraz układ kierowniczy tylko nie podoba mi się praca wspomagania, nic nie buczy i nie stuka ale wyraźnie ciężej kręci się kierownicą, mam wrażenie że kręcąc w prawo jest to bardziej odczuwalne i to podczas jazdy, na postoju kierownica chodzi lżej jakby, tak może być zaraz po zmianie przekładni ? powinno się to wyrobić czy jednak jest jakiś problem ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...