[O2] "Check Engine" = Czujnik temp. powietrza zasy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariuszatko
    Classic
    • 2012
    • 6

    [O2] "Check Engine" = Czujnik temp. powietrza zasy

    kabanos, MarcinSteczko Najlepszego sto lat
  • morris28
    Classic
    • 2011
    • 6

    #2
    [O2] "Check Engine" = Czujnik temp. powietrza zasy

    Problem nie objawia się żadnymi nieprawidłowościami w pracy silnika.
    Ok. 2000 km temu zwiększyłem moc silnika do 130KM to tak na marginesie. Ok. 500 km temu zapaliła mi się po raz pierwszy kontrolka silnika podczas rozruchu, po którymś z kolei przekreceniu kluczyka problem zniknał. Na Vagu pokazal mi zbytwysoką temp. powietrza zasysanego (czujniki G42, G31). Potem był stale, nawet nie daje sie wykasować VAGiem.
    Podmieniłem na taki sam czujnik temp. powietrza zasysanego - bez rezultatu, potem przepływomierz - bez rezultatu. Wymieniono filtr paliwa, przeczyszczono bak, nalałem nowego paliwa, dolałem substancji czyszczących pompowtryskiwacze firmy STS wg. zaleceń producenta.

    Sprawdziliśmy temperatura na tym czujniku VCDSem. wynosi 134.1 st. C. Na próbę wypiąłem wtyczkę z pracującego silnika przy podłączonym kompie - parametr był niezmienny, cały czas 134.1 ...
    Uwalone kabelki czy coś poważniejszego???
    Źle zrobiona mapa na 130 KM ???
    Jaka jest Wasza sugestia???

    Komentarz

    • kropeck
      RS
      • 2009
      • 2319
      • Octavia II (1Z3)
      • BLF 1.6 FSI 115 KM

      #3
      Szukając kiedyś rozwiązania problemu w moim aucie związanego z klimatyzacją (po stronie pasażera ZAWSZE wiało mrozem) okazało się, że czujnik temperatury był zwalony i charakterystyczną cechą uwalonych czujników temperatury jest stałe pokazywanie temperatury maksymalnej dla danego czujnika (tak przeczytałem gdzieś na necie). Ów czujnik pokazywał 84 stopnie i komputer (klimatronic) chcąc obniżyć temperaturę w aucie do zadanej przeze mnie (czyli np. 20 stopni) walił cały czas mrozem z prawej strony (bo tam był uwalony).

      I to tyle wspólnego z Twoim problemem. Bo niestety nie wiem jak się ma do rzeczy fakt uwalonych kabelków. Nie wiem czy wtedy też jest pokazywany błąd maksymalnej temperatury. Niestety nie pamiętam też, czy ten mój problem był sygnalizowany błędem w VCDS. Zabiłeś mi troszkę ćwieka tym, że już wymieniłeś czujnik temperatury i dalej to samo. Być może faktycznie okablowanie. Ale z drugiej strony uważam, że byłoby gdzieś to widać (jakiś błąd). A próbowałeś "przeczyścić" ten czujnik temperatury?? U mnie pomogło przejechanie palcem po nim (tu o tym napisałem: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38109&start=0 ).
      Pozdrawiam,
      Michał

      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

      Komentarz

      • morris28
        Classic
        • 2011
        • 6

        #4
        Znajomy zasugerował jeszcze sprawdzenie sterownika w silniku. Logiczne!

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10964
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          sprawdź wiązkę przy sterowniku silnika (pod podszybiem)
          u mnie się wytarła od ramienia wycieraczek
          i co jakiś czas (jak zwarło któryś przetarty przewód do masy to miałem błąd przepływomierza)
          też może bez związku jak Michał, ale popatrzeć można
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          Pracuję...