[O1] Tdi ASV bierze olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek 2010
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O1] Tdi ASV bierze olej

    Zamieszczone przez piotrcar
    czy kupowales te lampy z motohid???mozna wiedziec ile kosztowaly moze byc pw
    nie,nie kupowałem z motohid
    VW TOURAN TRENDLINE 2007 r. 1,9 TDI BXE 6B
  • Silver
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    [O1] Tdi ASV bierze olej

    Witam! Moja Octavka zechlala ponad litr oleju. Auto z 2001r, przebieg 187tys. 100% orginalny. Auto jest po programie 115KM/242Nm-->143KM/288Nm. No wiec przechodzac do rzeczy, 2 dni temu sprawdzalem poziom oleju i bagnet byl ledwo co umoczony doslownie kilka mm, ale o dziwo kontrolka oleju mi sie nie zapalila podczas jazdy. Przestraszylem sie tym i dolalem litra. Teraz jest na minimum. Czyli wychodzi mniej wiecej ze wziela 1,5l oleju, bo od min do max. jest 1 litr prawda? Od ostatniej wymiany minelo niecale 13tys. a wczesniej nie sprawdzalem poziomu (wiem niedbalstwo z mojej strony ale obiecuje ze sie poprawie). Olej wymieniam regularnie co 15tys. Shell Helix 10w40. Dodam tez ze od ostatniej wymiany pare razy jezdzilem autostrada na odcinkach 20-30km z predkoscia 160-180km/h. Generalnie jezdze tez dosyc dynamicznie 3-3,5tys. obrotow, ale nigdy nie krece do odciecia. Na zimnym nigdy wysoko nie krece silnika i zawsze chlodze turbo, ani razu tez nie przegrzalem silnika. Silnik chodzi dobrze zadnego ubytku mocy nie zauwazylem. I teraz pytanie: Czy powinienem sie tym martwic czy tez to moze normalne ze po chipie i ciezkiej nodze moze tyle wziasc, tym bardziej ze lato sie zbliza i juz w ciagu dnia mamy ponad 20'C???

    Komentarz

    • andrzej-tdi
      Ambiente
      • 2008
      • 209
      • Octavia II combi (1Z5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      Najpierw sprawdź czy gdzieś nie wycieka ci olej.
      Jak miałem Toledo z silnikiem AHF jeżdżąc na shelu ubywało mi średnio 0,5-0,7 litra na 10-12 tys. Przesiadłem się na Olej Motula i problem ubytkiem oleju ustal tz. jak przy wymianie było max to przy następnej wymianie było na bagnecie ponad minimum.

      Komentarz

      • skalar
        Rider
        • 2010
        • 575

        #4
        bo od min do max. jest 1 litr prawda?
        racja dokladnie tak.

        Komentarz

        • 13karolss
          Ambiente
          • 2010
          • 199

          #5
          u mnie taz okolo litr pije na 15 tysiecy ,ale wiez ze oring przepuszcza opary z odmy, plus troche sie poci pod klawiatura hmm mi powiedzieli ze to norma a uzywam oleju 5w50 moblil 1 a przebieg to 220tys
          karol - człowiek który zostal papierzem

          Komentarz

          • Karql
            L&K
            • 2010
            • 1124

            #6
            Zamieszczone przez Silver
            Shell Helix 10w40
            Kto Ci taki olej zalał?... Jeszcze przy chipowanym silniku?

            Przy wymianie radziłbym Ci zrobić płukankę liqui molly i przejść na jakiś 5w40.
            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

            -> MOJA SKODA <-

            Komentarz

            • wicher69
              Drive
              • 2010
              • 55

              #7
              Może się nie znam ale Octa jest z 2001r i może powinna jeździć na 10W40. Czy chip oznacza jednocześnie wymianę oleju na 5W40??? Według mnie NIE.
              zabawa zaczyna się od 2 tys. obr/min

              Komentarz

              • Karql
                L&K
                • 2010
                • 1124

                #8
                Zamieszczone przez wicher69
                Może się nie znam ale Octa jest z 2001r i może powinna jeździć na 10W40.
                10W40 to można lać, ale do SDI, a nie do samochodu z turbosprężarką. Może i normy spełnia, ale imo to jest bez sensu, bo turbina przy starcie dłużej na "sucho" chodzi.

                Zamieszczone przez wicher69
                Czy chip oznacza jednocześnie wymianę oleju na 5W40??? Według mnie NIE.
                Chip nie oznacza wymiany oleju. Chip oznacza większe butowanie samochodu. Nikt nie robi chipa, żeby jeździć samochodem spokojniej. Jeśli się już butuje samochodu, to chyba zdrowiej dla niego lać lepszy olej.
                Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                -> MOJA SKODA <-

                Komentarz

                • Aro23
                  Drive
                  • 2007
                  • 57

                  #9
                  Witam,
                  podepnę się pod temat bo silniczek mam taki sam i szykuje mi się wymiana oleju. Autko jest na stanie dopiero tydzień i jak kupiłem to prawie, że susza w silniku była. Na szybko dolałem Castrol Edge 10W40 no i teraz zamierzam wymienić na nowy. Poprzedni właściciel lał 5W40 do niej (marki X) a wszystkie wyszukiwarki mówią żeby zalać 5W30. Dodam, że mój Szkodnik ma QG1 i zalecana norma oleju to 506.
                  Nie bardzo chcę się bawić w wymianę oleju co 50tys km. z założenia wychodzę, że max 15tyś km na oleju to i tak dużo. Pytanie zatem czy można zalać do niej olej, który spełnia niższą normą 505 i poprostu zmieniać go co 15 tyś km?
                  I czy da się jakoś przestawić w kompie to QG1 na QG2 (żeby krzyczał tylko po przebiegu).

                  Z góry dzięki za jakieś info.
                  powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                  Komentarz

                  • 4x4BKF
                    L&K
                    • 2010
                    • 1279

                    #10
                    13.000km to już trochę jest. W dieslach jest tak, że jak jest stary olej, przegrzany to go zaczyna wpieprzać - tym bardziej że zrobiłeś program i trochę się parametry pracy podniosły, a przegonienie wozu 180km/h przez pół godziny tez swoje 5 groszy dorzuciło.
                    Wymień olej i wtedy zobacz.

                    Ja jeżdziłem na Mobil1 i przy przebiegu 120kkm po 10-11tys km zapalała się żółta lampka. Po zmianie na Elf robię od wymiany do wymiany na jednym stanie.
                    4x4

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez Aro23
                      Witam,
                      podepnę się pod temat bo silniczek mam taki sam i szykuje mi się wymiana oleju. Autko jest na stanie dopiero tydzień i jak kupiłem to prawie, że susza w silniku była. Na szybko dolałem Castrol Edge 10W40 no i teraz zamierzam wymienić na nowy. Poprzedni właściciel lał 5W40 do niej (marki X) a wszystkie wyszukiwarki mówią żeby zalać 5W30. Dodam, że mój Szkodnik ma QG1 i zalecana norma oleju to 506.
                      Nie bardzo chcę się bawić w wymianę oleju co 50tys km. z założenia wychodzę, że max 15tyś km na oleju to i tak dużo. Pytanie zatem czy można zalać do niej olej, który spełnia niższą normą 505 i poprostu zmieniać go co 15 tyś km?
                      I czy da się jakoś przestawić w kompie to QG1 na QG2 (żeby krzyczał tylko po przebiegu).

                      Z góry dzięki za jakieś info.
                      możesz mi powiedzieć jak to się ma do tematu :?: :!:

                      to nie jest topik "jaki olej do TDI" :!: :!: :!: :evil:
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • rafalis222
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 160

                        #12
                        Aro23 piszesz ,że poprzedni właściciel lał 5W/40 a ty dolałes 10W-40 ?

                        Komentarz

                        • Aro23
                          Drive
                          • 2007
                          • 57

                          #13
                          no też ASV, też olej 10W40 (dolany), też wygląda na to, że wziął olej - to takie podobieństwa jak dla mnie. Ale jeśli się to ni jak nie wiąże z tematem to proszę go usunąć, podepnę się pod bardziej pasujący albo założę nowy

                          I nie ma tu żadnej uszczypliwości, może faktycznie nie tutaj zamieściłem post :roll:

                          [ Dodano: Pią 06 Kwi, 12 22:55 ]
                          no taki dolałem, bo nie chciałem jechać na "sucho" :cry:
                          powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Aro23, to Cię interesuje:
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Aro23
                              Drive
                              • 2007
                              • 57

                              #15
                              dzięki Szkoda
                              powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                              Komentarz

                              • Udesky
                                RS
                                • 2007
                                • 1692
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Co wy tam wiecie o brani oleju. Mój żłopie ok 1l na 1500km. :diabelski_usmiech
                                Silver na twoim miejscu sprawdziłbym jak wygląda sprawa z turbiną, po drugie była zima więc zobacz czy ci przypadkiem za dużo z pod uszczelki chłodniczki oleju nie uciekało, albo gdzieś jakiś oring nie puszcza. Możesz jeszcze zrobić pomiar kompresji w silniku.
                                Jak dla mnie 1l oleju na 10 000tyś w chipowanym aucie to normalne zjawisko, szczególnie jeśli ktoś lubi ostrzejszą jazdę.
                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                Komentarz

                                Pracuję...