już kiedyś poruszyłem temat ale nic to nie dało a w serwisie patrzą na mnie jak na wariata stąd dalej pytam- czy ktoś może powiedzieć gdzie można znaleźć ustawienie w vcds przy jakiej temperaturze wyłącza się podgrzewanie lusterek zewnętrznych. Fabrycznie ustawione jest to na +20 stopni, chciałbym tę wartość podnieść na powiedzmy +23 stopnie, a dlatego że w czasie deszczu w lecie średnia temp. na zewnątrz jest +21+22 stopnie a podgrzewanie lusterek nie działa więc może się da podnieść te wartości?
[O2] Wibracje w przednim zawieszeniu
Zwiń
X
-
[O2] Wibracje w przednim zawieszeniu
Witam. Samochód Octavia II 1,9 TDI 2005 rok 80 tys. przebiegu. W zawieszeniu nic dotychczas nie było robione. Ostatnio podczas przejeżdżania poprzez bruk (nie tyle przez bruk, ale przez wyjątkowo nierówne odcinki bruku) w przednim zawieszeniu, jakby po lewej stronie pojawiają się dosyć głośne wibracje przypominające np. niedokręconą blachę. Wibracje nie są odczuwalne ani na pedałach, ani na kierownicy i nie występują w żadnej innej sytuacji. Ostatnio na przeglądzie diagnosta stwierdził, że "lewy sworzeń wahacza" powoli się kończy, ale wymieniałem już kiedyś ten sworzeń w Seacie Toledo I i tam objawem zużycia było stukanie/klepanie na dziurach w jezdni. Czy miał ktoś podobny przypadek?
-
-
Witaj,
Do sprawdzenia tuleje wachacza przednie i tylnie, nawet jak na oko są ładne to guma mogła stracić właściwości lub popękać. Umnie tak było, dodatkowo w szybkich zakrętach było wrażenie ( a może i nie tylko wrażenie) że koło przeskakuje na nierównościach.
Poszukaj wątku o zawieszeniu w oII, stosuję się śruby od Audi, dodatkowe podkładki i tuleje od Cupry lub Audi S3. Ja mam tuleje od S3 i jestem bardzo zadowolony.
Komentarz
-
-
Tak więc nie sworzeń wahacza tylko raczej tuleje? U mnie nie ma efektu przeskakiwania koła. Kultura jazdy i pracy zawieszenia niezmienna. Dzisiaj znowu to zaobserwowałem i skłaniam się, że mam luźną jakąś blachę, ale nic mi nie przychodzi do głowy. Aha koledze w Mazdzie 3 2008 rok poluzowały się górne śruby na amortyzatorze, ale objawem było raczej skrzypienie przechodzące w stuki
Komentarz
-
-
OK, ale czy łącznik mógłby powodować drgania/wibracje? Badanie wykazało lekki luz na lewym sworzniu wahacza, ale to chyba też nie powinno powodować wibracji. Drgania są tak głośne, że zagłuszają i silnik i hałas jazdy po bruku, ale nie są cały czas tylko na niektórych fragmentach jakby najpierw coś wpadało w rezonans
Komentarz
-
Komentarz