[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bsK5C8m44JY[/youtube]
Zablokowane tylne lewe drzwi
Zwiń
X
-
Zablokowane tylne lewe drzwi
Witam
Mam problem z tylnymi lewymi drzwiami w mojej skodzie octavie 1,9 tdi z 2002 r a mianowicie nie da się ich otworzyć od wew. jak i zewn. Ponadto "dzyndzel" jest schowany i podnosi sie do góry, gdy ciągnę za klamkę od wew. lecz zaraz się chowa. Otwieranie kluczykiem i pilotem nic nie daje. Udało mi się jakoś tapicerkę ściągną i ustaliłem że zamek padł, gdyż prąd do niego dochodzi(sprawdzałem na innym zamku). Nie wiem jak je inaczej otworzyć może jakieś pomysły bo moje się skończyły.
Dzięki za pomocstach
-
-
kolego nie koniecznie mógł paść zamek ponieważ ja miałem taki przypadek i padł sterownik w tylnych lewych drzwiach, sterownik umiejscowiony przy silniku elektrycznym podnośnika szyby. Ten sterownik odpowiada za central w tych drzwiach i za sterowanie szybą, spróbuj najpierw podmienić sterownik, jak to nie pomoże to zamek padł na bank i wtedy trzeba go wyłamać,inaczej nie otworzyszL&K
Komentarz
-
-
Witam,
miałem podobny problem w mojej O1 z 2003 roku.
W zeszłym roku jesienią przestał otwierać zamek, puknąłem w drzwi od środka kilka razy i zaczęło działać.
Nastały mrozy i całą zimę miałem drzwi zablokowane (mimo, że auto stało w ciepłym garażu). Po zimie problem znikł - aż do pewnego czasu. Któregoś dnia zamek drzwi TP zamknął się i już nie otworzył. Z racji na specyfikę aut z VAG'a nie dało się drzwi otworzyć ani od środka, ani od zewnątrz - zamknięcie + zaryglowanie).
Dzisiejszego popołudnia zdjąłem boczki z drzwi, ale mimo pełnego dostępu do zamka nie mogłem znaleźć sposobu, żeby odryglować.
Sprawdziłem napięcie na kostce - było ok. Diagnoza - uszkodzony zamek = wymiana.
Ale skoro drzwi i tak już były bez boczków postanowiłem jeszcze uskutecznić kilka zabiegów, z których jeden okazał się 100% skuteczny, otóż:
Poluzowałem małe torxy na obudowie siłownika, wpuściłem mu wd-40 w mechanizm i zaczął pięknie zamykać/otiwerać. Zniknął również opór na lince od klamki.
W moim przypadku zadziałało, ale jeśli padłby silniczek siłownika to raczej już zostaje wymiana zamka, chyba, że komuś chce się bawić w wymianę silniczka.
[ Dodano: Sob 07 Lip, 12 21:39 ]
W wielu przypadkach w O1 przecierają się kable w drzwiach, także na wstępie ważne jest, żeby sprawdzić czy pojawia się napięcie na kostce zamka przy podawaniu impulsu zamykania/otwierania.
Komentarz
-
-
Re: Zablokowane tylne lewe drzwi
Zamieszczone przez stachugawelWitam
Mam problem z tylnymi lewymi drzwiami w mojej skodzie octavie 1,9 tdi z 2002 r a mianowicie nie da się ich otworzyć od wew. jak i zewn. Ponadto "dzyndzel" jest schowany i podnosi sie do góry, gdy ciągnę za klamkę od wew. lecz zaraz się chowa. Otwieranie kluczykiem i pilotem nic nie daje. Udało mi się jakoś tapicerkę ściągną i ustaliłem że zamek padł, gdyż prąd do niego dochodzi(sprawdzałem na innym zamku). Nie wiem jak je inaczej otworzyć może jakieś pomysły bo moje się skończyły.
Dzięki za pomoc
Niestety posunąłem się do takiego kroku przez to że wszystkie inne metody zawiodły. Próbowałem różnych metod, naczytałem się różnych informacji na różnych forach aczkolwiek bez żadnych konkretnych pomysłów. Dlatego też tylko w ten sposób udało się dostać do drzwi, otworzyć je i wymienić zamek na nowy."Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
PRAWO MURPHY'EGO
Komentarz
-
-
smq, to jak już odryglowałeś drzwi i miałeś zdjętą tapicerkę to mogłeś wyjąć zamek i dla świętego spokoju poprawić zimne luty w zamku,w miejscu przylutowania wtyczki do płytki zamka oraz przejrzeć wiązkę bo z tyłu lubią pękać przewody przy samej wtyczce.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Pare lat temu ściągałem to jak pamiętam wyciągnąłem uszczelkę i zdemontowałem dolną część plastiku na słupku środkowym i ten plastik na nadkolu. Nie pamiętam czy to wszystko było konieczne ale wtedy tyle rozebrałem i udało się dojść do tych wkrętów z boku boczka.
Tak czy siak zrobilem to bez potrzeby bo u mnie kable w przelotce się przełamały.
Komentarz
-
-
ok , czyli dostałeś sie do wkrętów pionowych przy slupku, a tych co sa w przestrzeni nad nadkolem tylnym? chyba nie ma jak sie tam dostać juz?
oczywiscie w raczce głownej w boczku sa normalnie sruby? gdzie jeszce jest boczek przykrecony? w przednich pod raczka i glosnikiem a w tylnych?
Ostatnio edytowany przez taperson; 38387.
Komentarz
-
-
taperson Jeżeli jest duże prawdopodobieństwo przełamania przewodów w przelotce a drzwi tylne mamy zablokowane to można się do nich dostać bez demontażu tapicerki drzwi.
Należy zdemontować plastiki ze słupka B. W słupku B znajdują się kostka łącząca wiązkę drzwi z resztą instalacji. Po jej wypięciu (co wymaga trochę cierpliwości) można zdemontować gumową przelotkę i mamy dostęp do wiązki. Aby otworzyć drzwi należ połączyć z powrotem kostki i zewrzeć przełamane kable.
Sam w ten sposób w zeszłym roku otworzyłem zablokowane tylne lewe drzwi i naprawiałem wiązkę.
Komentarz
-
-
Ja kiedyś miałem ten sam problem, lecz z przednimi prawymi drzwiami. Po wymianie zamka na zmiennik po około roku czasu przestały się otwierać. Problem jest w tym, że zamek nie odryglowuje się z funkcji SAFE. Ja siedziałem w aucie i dobre 30-40min zamykałem i otwierałem centralny zamek, i w pewnym momencie się otworzyły. W między czasie waliłem w drzwi i próbowałem coś tam popsikać w ten zamek, ale nie jestem pewny czy coś pomogło.
Komentarz
-
Komentarz