[O1] Dziwny smrodek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezar262
    Classic
    • 2011
    • 35

    [O1] Dziwny smrodek

    Cześć,
    też się ujawnię. Chlapię się w 600, 186 i 112 l. Nikaragua i bocje wspaniałe które zjadły ze smakiem wszystkie ślimaki .
    PS aro_40 Glony to przede wszystkim za dużo substancji organicznej w wodzie mało tlenu i światło słoneczne na dodatek.
    cezar262
  • fidodido
    Rider
    • 2010
    • 440

    #2
    [O1] Dziwny smrodek

    Witam
    mam mały problem z ogrzewaniem bądź klima w moim aucie.
    Zima kilka razy musiałem dolewać płyn przez cala zimę około 2l,do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, za czym idzie zwiększony smrodek w aucie (kumpel mówi że tak śmierdzi podgrzane borygo - ja tam się nie znam ) podczas włączonego ogrzewania. Teraz gdy jest ciepło i podczas użytkowania klimy smród prawie zanikł, problem z dolewaniem płynu także ale pojawia się czasem zapach jakby kostki rosołowej.
    Skoro wspomniałem o klimie to mam też pyt. czy klima powinna tak głośno szumieć podczas schładzania, u mnie pojawia się taki głośniejszy szum co jakiś czas podczas włączonej klimy, i wentylator od klimy dość często się załącza -jeszcze nie wymieniłem filtra kabinowego, nie odgrzybiałem klimy i jej nie nabiłem.?
    Co się dzieje, co naprawiać by nie potrzebnie nie wchodzić w koszty.?
    Auto: Skoda Octavia I
    Kolor: Srebrny
    Pojemność: 1,8T 20V
    Moc: 150KM
    Typ silnika: AGU
    Gaz: STAG-4

    Komentarz

    • hsurim
      Elegance
      • 2006
      • 788
      • Kia
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Przy włączonej klimie, muszą kręcić się dwa wentylatory.
      O klimatyzację musisz, dbać i przynajmniej kontroluj ciśnienie a nabijanie i tak Cie nie ominie.
      Jak nie będziesz o nią dbał, to dopiero 'wejdziesz w koszty'.
      Filtr kabinowy trzeba wymieniać i nie tłumacze dlaczego, gdyż to jest oczywista oczywistość - jak zmiana bielizny osobistej.
      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

      Komentarz

      • fidodido
        Rider
        • 2010
        • 440

        #4
        a co z wyżej wymienionym smrodkiem.?
        Auto: Skoda Octavia I
        Kolor: Srebrny
        Pojemność: 1,8T 20V
        Moc: 150KM
        Typ silnika: AGU
        Gaz: STAG-4

        Komentarz

        • phoneman
          RS
          • 2008
          • 3374
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          fidodido, A czasem nagrzewnica nie jest dziurawa. Teraz jak nie grzejesz to ten obwód jest zamknięty. :roll:
          .

          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

          Komentarz

          • fidodido
            Rider
            • 2010
            • 440

            #6
            no właśnie tego się obawiam
            Auto: Skoda Octavia I
            Kolor: Srebrny
            Pojemność: 1,8T 20V
            Moc: 150KM
            Typ silnika: AGU
            Gaz: STAG-4

            Komentarz

            • Octan
              Rider
              • 2006
              • 653

              #7
              Zamieszczone przez phoneman
              Teraz jak nie grzejesz to ten obwód jest zamknięty
              Niestety tak nie jest. Płyn chłodzący niezależnie od tego czy ogrzewanie jest włączone czy nie, przepływa przez nagrzewnicę bo tam nie ma żadnego zaworu odcinającego przepływ płynu. Ogrzewaniem sterują kierownice powietrza. Włączając ogrzewanie puszczasz powietrze przez kanał w którym jest nagrzewnica. Wyłączając, zamykasz przepływ powietrza przez wspomniany kanał. Jeśli masz przeciek z nagrzewnicy to kontroluj dywanik w okolicach stóp pasażera. Jeśli tam jest mokro to masz pewność że cieknie nagrzewnica. Czeka cię demontaż całej deski rozdzielczej, rozpięcie przewodów nagrzewnicy od strony silnika oraz demontaż mieszalnika powietrza. Kupując nagrzewnicę zwróć uwagę czy ma szybkozłączki. Na allegro wielu sprzedawców wprowadza ludzi w błąd sprzedając stary typ ,bez szybkozłączek a piszą że pasuje do Octavii, co jest nieprawdą.

              Komentarz

              • fidodido
                Rider
                • 2010
                • 440

                #8
                a jeśli ww smrodek jest dywanik jest suchy .?
                Auto: Skoda Octavia I
                Kolor: Srebrny
                Pojemność: 1,8T 20V
                Moc: 150KM
                Typ silnika: AGU
                Gaz: STAG-4

                Komentarz

                • Octan
                  Rider
                  • 2006
                  • 653

                  #9
                  Skoro musisz dolewać płynu to wyciek napewno gdzieś masz. Obejrzyj dokładnie wszystkie gumowe węże, chłodnice, zwracając szczególną uwagę na jej boczne krawędzie, tam gdzie łączy się metal z plastikowymi boczkami chłodnicy. Mi jak zaczeła ciec nagrzewnica to na początku miałem tylko smrodek a dywanik był suchy. Dopiero jak się zwiększył wyciek na dywaniku miałem mokre niewielkie plamy.

                  Komentarz

                  • fidodido
                    Rider
                    • 2010
                    • 440

                    #10
                    Witam ponownie
                    Klima odgrzybiona, nabita przy okazji okazało się ze większy wentylator na chłodnicy był KAPUT a drugi chodził tylko na 2 biegu wiec wymienione przy okazji oba. Jak na razie smrodek znikł czyli zapach jest neutralny, i klima chłodzić zaczęła

                    Dodatkowo zauważyłem wilgoć pod wycieraczka gumowa od strony kierowcy, w miejscu poniżej podparcia nogi pod pedałem sprzęgła.
                    Poradźcie jak temu zaradzić gdzie szukać przyczyny. Teraz to może i tak nie doskwiera ponieważ jest ciepło ale później będzie wilgoć i w efekcie końcowym rdza.
                    Wedle przysłowia lepiej zapobiegać niż później leczyć.
                    Pozdrawiam
                    Auto: Skoda Octavia I
                    Kolor: Srebrny
                    Pojemność: 1,8T 20V
                    Moc: 150KM
                    Typ silnika: AGU
                    Gaz: STAG-4

                    Komentarz

                    Pracuję...