[O1] Przetarty przewód hamulcowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bombel7
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O1] Przetarty przewód hamulcowy

    macieq112, Mnie bardzie chodziło o to że wersja elegance nie robi mi aż takiej różnicy i uważam że przepłaciłem za wersje elegance, ale to juz tylko moja wina dałem sie nabrać :/,

    Napewno nie zrezygnował bym z ksenonów, które przy nocnej jezdzie duzo dają tzn. uwazam ze jest spora różnica w widocznosci.

    I tak wybór ostateczny bedzie należał do Ciebie, tylko dokładnie przemyśl co Ci jest potrzebne w samochodzie.
    Moc sie przydaje nawet jezeli jezdzisz powoli, dobre oswietlenie też, reszta to myśle kwestia typowo osobistego zapotrzebowania
  • sebi
    Classic
    • 2010
    • 18

    #2
    [O1] Przetarty przewód hamulcowy

    Jak w temacie. Przewód leżał na półosi i ma charakterystyczne wyżłobienie. W końcu przetarł się na tyle głęboko, że przy hamowaniu pękł. Całe szczęście, że stało się to przy cofaniu na podwórku a nie w ruchu drogowym...
    Poprzedni właściciel w lipcu robił remont hamulców w jednym z nieautoryzowanych serwisów skody. Wkurzyłem się na nich, że nie podwiesili tego przewodu, ale przed chwilą na forum znalazłem informację, że przewody hamulcowe nie są mocowane (wiszą luźno).
    Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jak zabezpieczyć przewody przed przetarciem? Aż mnie ciarki przechodzą jak pomyśle, że to mogło się stać przy nagłym hamowaniu w trasie...

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      jakim cudem przewod latal po polosce?? - jest przymocowany do amorka i idzie do zacisku - jeszcze takiego cudactwa nie widzialem - moze wlozyli jakies zbyt dlugie wezyki????

      Komentarz

      • filipT
        Rider
        • 2010
        • 554

        #4
        ja miałem przetarty przewód :evil: szczęście w nieszczęściu stało się to w stacji kontroli na kanale.
        mechanizator niechlujnie pociągnął przewód po wymianie klocków. Przewód jest podczepiany w paru miejscach.
        Mój Szkodnik

        Komentarz

        • sebi
          Classic
          • 2010
          • 18

          #5
          Z tego co piszecie wynika, że jednak wina mechanika. Ciekawe, że w Polbisie w Olsztynie nie zauważyli tego jak oddałem auto na przegląd przed zakupem. Wniosek: patrzeć "fachowcom" na ręce.

          Komentarz

          • bubuDE
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 763
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Co jakis czas konserwuje hamulce i tym razem przy rozbieraniu tylnych zaciskow rysnalem kluczem po metalowej koncowce (przylaczu) przewodu gumowego i od razu pokazala sie wilgoc. Prowizorycznie owinalem uszkodzenie zeby kapiacy plyn nie zjaral lakieru czy felg, obmylem woda i podlozylem szmatke. Zamowilem czesc i sprobuje samodzielnie wymienic. Czy jest cos co szczegolnie trzeba przestrzegac poza czystoscia. Jakie klucze potrzebne sa przy samym zacisku i przy drugiej czesci rurki, uszczelki, sila dokrecania? Wymieniany element jest dwuczesciowy: gumowy szlauch i miedziana rurka.
            PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              nie ma zadnych uszczelek - ale jak nigdy to nie bylo ruszane - daj zarobic magikowi - jak urwiesz przewod w czasie odkrecania bedzie problem

              Komentarz

              • adamusek
                Rider
                • 2010
                • 331

                #8
                mnie pekl kiedys przy 120 przed czerwonym swiatlem
                i nie pozostalo mi nic innego jak trzymac gaz do dechy
                a potem juz biegami, dobrze ze reczny mialem dobry...
                Prowadzi NaviExpert Lifetime
                Ostrzega Yanosik
                Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                Komentarz

                • sion
                  Classic
                  • 2011
                  • 37

                  #9
                  Nie ma tam jakiś cudów. W oryginale masz klucz 11 (ale sprawdź czy 10 nie wejdzie), w zamienniku prawdopodobnie będzie 10. Czystość przede wszystkim. Nie zapomnij o dwóch miedzianych podkładkach (nie mam pojęcia dlaczego fabrycznie dawali aluminiowe, tylko dlatego, że aluminium jest tańsze ? Jeżeli ktoś wie, prosiłbym o info) pod śrubę (prawdopodobnie na klucz 13, ale sprawdź) łączącą część elastyczną przewodu z zaciskiem. Używaj tylko kluczy nasadowych lub oczkowych. Tą 11(10) da się dokręcić niestety tylko płaskim (chyba, że posiadasz specjalne klucze do przewodów hamulcowych), możesz spróbować delikatnie również odkręcić ją płaskim, ale jeżeli łatwo nie pójdzie, utnij przewód i użyj klucza płaskiego.

                  Komentarz

                  • bubuDE
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 763
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Udalo sie wymienic. Najlepiej opisal to sion. Zestaw skladal sie z rurki miedzianej ktora sam musialem uksztaltowac na wzor starej, rurki gumowej dokrecanej do rurki miedzianej. Sruba wkrecana w zacisk miala dwie uszczelki miedziane.
                    PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                    Komentarz

                    • sion
                      Classic
                      • 2011
                      • 37

                      #11
                      Cieszę się, że mogłem pomóc :wink:

                      Komentarz

                      Pracuję...