[O1] Turbina. Czy to typowy poczatek konca?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcinw8112
    Classic
    • 2010
    • 22

    [O1] Turbina. Czy to typowy poczatek konca?

    Zamieszczone przez JanuszSz
    Nie ma znaczenia,czy skrzyżowanie o ruchu okrężnym ma jeden,dwa,trzy czy więcej pasów,wjeżdzając na nie,nie używamy lewego kierunkowskazu.
    czyli przejeżdżam przez 3 pasy bez kierunku, też dobre...
    Jeżeli rondo nie jest skrzyżowaniem (tak jak to Karlq narysował) to wtedy pomimo tego iż jadę prostopadle do pasów to nie przejeżdżam przez nie tylko zmieniam pasy ruchu a wtedy wypadałoby włączyć kierunek.
    Marcinw
  • JamesMarshall
    Drive
    • 2009
    • 74

    #2
    [O1] Turbina. Czy to typowy poczatek konca?

    Witam.
    Post może będzie długawy, ale chcę wyłuszczyć...
    Sprawa dotyczy octy nr1 z opisu.

    Prawdopodobnie zimą skończył mi się mieszek turbiny... piszę "prawdopodobnie" bo zimą tradycyjnie jeżdżę delikatnie jak wymaga aura i warunki drogowe. Wiosną zaczęły się notlaufy, mulenie itd czyli typowy stuff. Przy przeglądaniu węży sięgnąłem łapą do mieszka i zonk - urwany cały cały dół mieszka wraz ze sprężyną... nie potrafię powiedzieć jak długo tak jeździłem. Mechanik założył nowy mieszek ale bez "wysterowania" a jedynie "na wzór" starego... wiem że nie jest to poprawne ale na swoje usprawiedliwienie powiem że jeżdżę tak tylko kilka dni. Notlaufy pojawiały się dalej więc wymieniłem N75... Stary pewnie zassał syfu i sie wykończył. Teraz jest wporzu...ale... i tu się zaczyna właściwy problem... Turbina przy ODPUSZCZANIU gazu wydaje szumiący dźwięk... nie metaliczny, nie gwizd, nie chrobotanie tylko szum... i nie przy "wchodzeniu na obroty" tylko jak odpuszczam gaz. Ten dźwięk słychać jakieś 2 sekundy... Najwyraźniej to słychać przy zmianie biegów gdy robi sie ruch sprzegło-dól gaz-góra. Skąd wiem że nie sprzęgło tylko turbina? Odłączyłem od N75 wężyk idący do siłownika turbo i szum się nie pojawia... Założyłem - szum wraca. Dodam dla waszej pewności że gdy turbina wchodzi na obroty żadne niepokojące dźwięki się nie pojawiają... wszystko działa jak powinno.
    Pytanie - czy to normalne i typowe że przy schodzeniu z obrotów tak sie dzieje.
    Pytanie2 - czy możliwe że wpływ na takie zachowanie ma fakt że siłownik turbo nie jest "wyzerowany". Zacząłem zachodzić w głowę że może cholerka spaliny w jakiś sposób po odpuszczeniu gazu wpadają w wirnik sztucznie wyhamowując go i stad ten dźwięk... Sam nie wiem... Zastanawiam się czy po ewentualnej regulacji siłownika coś się może zmienić na lepsze czy czeka mnie regeneracja... rwał nać.
    Do tego odezwały się łożyska przednich kół do wymiany i delikatna perforacja w wydechu więc wyobraźcie sobie jaką dyskoteką jeżdżę
    A... miał być długi post więc jeszcze jedna sprawa... zauważyłem że w przezroczystym wężyku paliwa wyłażącym z filtra pojawiają się bąble powietrza przy depnięciu w gaz... to chyba też normalne nie jest...

    No... to tyle. Podzielcie się doświadczeniem i własnymi obserwacjami w nurtujących mnie kwestiach.
    Pozdro.
    [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
    [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

    Komentarz

    • marcys_warszawa
      Drive
      • 2008
      • 42

      #3
      u mnie w O1 z 101 km silnikiem wczoraj zauważyłem że w okolicach 2 tyś obrotów nic się nie dzieje nie wiem czy to oznacza ostateczny koniec turbiny??
      mam przejechane ok 120 tyś km ale słyszałem że dobrze taktowane turbiny wytrzymują więcej kilometrów

      Komentarz

      • kabanos
        RS
        • 2011
        • 4544
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Jaki masz silnik, bo w ASV taki dźwięk przy odpuszczaniu gazu to normalka. Jak nie masz wysterowanej dźwigni, to może byc ten odgłos głośniejszy z powodu przeładowywania turbiny. Co do bąbelków powietrza, to nie ma się czym przejmowac-normalka, tak powiedział mój mechanik.

        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

        Komentarz

        • roLLo
          L&K
          • 2008
          • 1063
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Czy dźwięk jest taki sam jak ten przy odpuszczaniu gazu??

          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

          Komentarz

          • JamesMarshall
            Drive
            • 2009
            • 74

            #6
            Coś baaardzo podobnego jak w linku. Tylko u mnie jakby delikatniej to slychac, nie tak wyraznie jak na YT ale po charakterze odglosu zaryzykuje teze ze... mam turbo do regeneracji Ja pier...
            Dzieki za linka roLLo

            @kabanos13 ASV mam w drugiej skodzinie i nie wystepuje tam zaden tego typu dzwiek i nigdy nie wystepowal. Temat dotyczy AHF. Dzieki za info w sprawie bąbli.
            [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
            [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

            Komentarz

            • roLLo
              L&K
              • 2008
              • 1063
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              u mnie ten dźwięk w O1 ASV występuje. Notlaufa ani żadnych spradków mocy nie mam, ubytku oleju rownież nie ma. Jak dla mnie to dźwięk spowodowany dużym ciśnieniem powietrza ale co dokładniej to nie wiem.

              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

              Komentarz

              • Diabaz
                Classic
                • 2010
                • 9

                #8
                Witam
                Miałem w mojej O2 identyczny dźwięk jak ten na YT tylko cichszy. Od momentu jego pojawienia się do śmierci turbiny zrobiłem jakieś 30-40kkm. Za wyjątkiem tego "szurania" przy odpuszczaniu gazu i słyszalnego lekkiego świstu "karetki" przez jakieś dwa lata nie było z turbiną żadnych problemów. Niedawno zakończyła życie niestety, wymieniłem na regenerowaną i obecnie nie ma ani "szurania" ani "karetki". I oby tak pozostało na wieki wieków amen

                Komentarz

                • dj_lawa23
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 127

                  #9
                  Witam. Mam podobnie (o szuranie chodzi), jeździ normalnie nic się nie dzieje żadnych błędów. A szuranie jest... Dodam że wcześniej miałem VW sharana z 1,9tdi 110kM i szuranie też było, po dosyć długiej trasie turbinka padła, zakupiłem regenerowaną i ładnie gwizdała... I teraz do czego dążę.. Po wymianie turbinki szuranie nie ustało... Teraz w mojej Octi AHF mam podobny problem z szuraniem, narazie mi to nie przeszkadza, ale jak się skicha turbinka to będę się denerwował

                  Komentarz

                  • kabanos
                    RS
                    • 2011
                    • 4544
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    dj_lawa23 od szurania do śmierci turbinki czasami długa droga

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz

                    • lukaszp1981
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 139
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      U mnie szura już 90 tys km i nic poza tym. Auto jeździ bez zmian

                      Komentarz

                      • JamesMarshall
                        Drive
                        • 2009
                        • 74

                        #12
                        Bylem wczoraj u gości od tuningu i dowiedziałem się że przyczyną może być to że mieszek [siłownik turbo] po zamontowaniu nie był ustawiany... Stówkę sobie życzą za kalibracje. Jednocześnie może się okazać że jest delikatnie przytarty wirnik i tak już zostanie na wieki wieków, tzn aż do padu dmuchawki Cały czas dziwi mnie że szumi przy schodzeniu z obrotów... ale fizyka [konkretniej - akustyka] nigdy nie była moją mocną stroną
                        [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
                        [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

                        Komentarz

                        • laurin
                          Rider
                          • 2009
                          • 727

                          #13
                          Zamieszczone przez marcys_warszawa
                          u mnie w O1 z 101 km silnikiem wczoraj zauważyłem że w okolicach 2 tyś obrotów nic się nie dzieje
                          Może pada gruszka turbiny (mieszek) - u mnie tak było i te zmulenie przenosiło się na coraz większe obroty aż w końcu w ogóle padł mieszek i auto było zamulone maksymalnie + choinka na szafie

                          Komentarz

                          • kbaran
                            Drive
                            • 2005
                            • 58
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            O ile jest to ASV, to proponuję nie robić scen, bo TTTM. U mnie odgłos szurania pojawił się przy 20-30 kkm. W tej chwili jest 198 kkm . W tym czasie turbina przeszła 2 wymonay gruszki sterującej. Ostatnio miesiąc temu razem z wymianą przepływki. I odgłos pojawił sie z nową siła bo turbina znów zaczęła pompować (wcześniej stary przepływomierz zamulał auto). Wniosek : diesel dymi, diesel zap....la a jeśli ten diesel to ASV to dodatkowo szura. Naprawdę radzę sprawę "olać" bo mnie to swego czasu też kosztowało sporo nerwów, a potem mi przeszło. Jak widać na moim przykładzie turbina spokojnie wytrzyma 200 kkm , a u mnie lekko to ona nie miała nigdy .
                            ...
                            O1 ASV & O2 RS

                            Komentarz

                            • bzyq
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 129

                              #15
                              a ja powiem inaczej... miałem taki sam problem w Octavii AHF... turbo czyszczone, wymieniona gruszka, zalożone i zaczeło "szurać"... jeździłem bo naczytałem się, że to normalne i może takie coś wystąpić... ok, ale po niewielkim okresie turbo wybuchło! poszło do regeneracji z tą nową gruchą, wyregulowali i teraz nic nie "szura"... ideał!
                              za to ostatnio kupiłem A3 2000r. właśnie z silnikiem ASV! 200kkm na blacie i turbo świetnie idzie, nic nie szura, nie pluje olejem a nie było nic tam robione!
                              więc ja nie dokońca jestem przekonany, czy te "szuranie" to taka normalna sprawa... wydaje mi się, że winowajcą jest:
                              -stara grucha (nie wyregulowana...)
                              -starty już wirnik
                              -zacinające się łopatki
                              no ale to może zależy od turbo
                              taka moja historia pokrótce ;p
                              VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                              Komentarz

                              Pracuję...