Mówiąc "puszka" miał pewnie na myśli gruchę, która steruje zmienną geometrią turbiny, jest jakby elementem wykonawczym sterowanym podciśnieniem poprzez zawór N75. Zdarza się iż membrana w tym elemencie jest przegnita i grucha nie spełnia swojej roli. Jako że masz silnik ASV masz zmienną geometrię w turbinie, jeżeli grucha nie otworzy żaluzji w turbinie, które nie upuszczą spalin, ta będzie pompowało zbyt mocno i nastąpi przeładowanie co spowoduje że silnik przejdzie w tryb awaryjny. Trzeba gruchę sprawdzić. Nie otwarcie się żaluzji może być również spowodowane zwykłym zapieczeniem się ich w turbinie i tu bez rozebrania i wyczyszczenia się nie obejdzie. Pozdrowionka.
[O1] Aparat zapłonowy Octavia 1.6 AEE
Zwiń
X
-
[O1] Aparat zapłonowy Octavia 1.6 AEE
Witam posiadam Skodę Octavie 1.6 (99r) AEE i po ostatniej wizycie u mechanika wymiana płynów itp ten powiedział, że nie długo będę musiał wymienić aparat zapłonowy. Przyczyną jest jakiś wyciek. Fakt aparat jest czymś brudny i przyklejony jest do niego kurz.
Mechanik oznajmił mi że mam aparat jakiś włoski a nie niemiecki i są one dość wadliwe. I powiedział też że taki aparat mogę wymienić tylko w serwisie skody lub znaleźć z jakiegoś rozbitego auta.
Teraz pytanie do was drodzy forumowicze. Czy może mi ktoś doradzić gdzie taki aparat można znaleźć? ja znalazłem coś takiego na allegro
Link do aparatu zapłonowego allegro
I teraz pytanie do was czy jest to odpowiednia część? Czy warto coś takiego kupić. Według mnie cena jest dość niska gdyż mechanik mówił że będzie to kosztować koło 500zl.
-
-
Zapewne to chińszczyzna i ja osobiście bym się w to nie pakował bo możesz żałować że straciłeś 140 zł. Mam złe doświadczenia z przepustnicą chińską badziewną za którą płaciłem na allegro 360zł. i musiałem ją po krótkim i problemowym użytkowaniu wyrzucić. Kupiłem oryginalną używaną i przez 2 lata od wymiany brak problemów.
Komentarz
-
-
Tez sie tego właśnie spodziewałem. Szukałem zamiennika Bosha bo ponoć takowy jest o numerach serii 0237521061. Ale nie mogę takowego na allegro znaleźć. Są jakieś używane wyjęte z rozwalonych VW dają na nie gwarancję rozruchową ale kto to wie co to jest. Znalazłem w Częstochowie jakiś serwis VW i Skody nieoficjalny może podjadę w weekend zapytać czy mają jakiś aparat zapłonowy i ile by chcieli za wymianę.
Komentarz
-
-
po pierwsze zmien mechanika. Po drugie zdemontuj aparat wyjmij uszczelniacz idz do sklepu zaplac 2-4zl za nowy wloz i ciesz sie dalej przez kolejne kilkaset tysiecy km. Po co inwestowac kilkaset zl z powodu zimeringu za kilka zlotych. Przechodzilem to samo. 15 minut roboty. Mozna rowniez wymienic oring na aparacie tez groszowe sprawy. Co do zimeringu trzeba go usadzic na kleju.orginalnie gniazdo jest za luzne i zimer sie obraca
Komentarz
-
-
olej ma prawo sie sączyć przez uszkodzony zimering ale nie sie lac tak zeby go az ubywało(mi na calkowitym wypchnieciu uszczelniacza ktory sie krecil razem w walkiem saczylo sie moze 2 krople na 100km nie pamietam teraz oznaczen uszczelniacza, byc moze mam jeszcze jeden w piwnicy to Ci go spisze, uszczelniacz jest standardowo montowany w wózkach widłowych i paleciakach (w rozdzielaczach) wiec w tych sklepach nalezy szukac- ja kupilem za 2zl, cos mi swita ze srednica zew 22mm wew 7mm ale to dokladnie podam jak sprawdze, jak by uszczelniacz siedzial za luzno w gnieździe trzeba go usadzic na silikonie olejoodpornym dokladnie odtluszczajac a na koniec zaklepac lekko oslone ktora przychodzi na uszczelniacz, i jesli sie okaze ze jest wyrobiona tulejka w srodku aparatu to wymiana uszczelniacza duzo nie da, bo walek bedzie latal na boki
Komentarz
-
-
Hmm, aparat wymieniałem w lipcu, byłem przy mechaniku, który to robił i zdaje mi się, że widziałem tam tylko zwykły oring a nie zimering. Ale w książce "sam naprawiam" znalazłem coś takiego:
Pod punktem 12 widoczne są dwa uszczelnienia. Oring to pewnie ta mała uszczelka, a zimering to ta duża. W książce pkt 12 opisany jest bardzo szczegółowo: pierścień uszczelniający . W każdym razie gdyby udało Ci się znaleźć ten zimering daj znać jakie ma oznaczenia lub wymiary, będę bardzo wdzięczny. Gdyby ktoś znał wymiary tego mniejszego pierścienia uszczelniającego również byłbym wdzięczny za podanie . Chciałbym być dobrze przygotowany nim rozgrzebię zapłon .
Komentarz
-
-
na tym zdjeciu nie widac zimera bo jest w srodku. W sumie sa 3uszczelniacze czyli jeden oring na wałku co wchodzi w wałek rozrzadu drugi oring ktory uszczelnia obudowe od zewnatrz taki duzy i trzeci zimer w srodku. Zeby sie tam dostac trzeba wybic kołek sciagnac czarny plastik ktory zasprzegla aparat i wyjac wałek z aparatu.
Komentarz
-
-
Udało mi się znaleźć aparat zapłonowy silnika AEE w etce 7.3. Duży oring jest opisany, wymiar to 42x4,5, natomiast mały jest na rysunku, nawet jest do niego odnośnik z numerem 10, ale brak jest opisu numeru 10, a gdy kliknę w 10 dostaje komunikat "taki numer nie istnieje w katalogu". Aparat wymieniłem, bo właśnie całkiem się posypał i lał się przez niego olej, do tego kopułka była już mocno zniszczona i gubił losowo iskrę. Sądząc po ilości wycieku to nie może być zimering, bo tak jak mówisz olej nie lał by się tak intensywnie. Stawiam na ten mały oring, tym bardziej, że został on przełożony ze starego aparatu. I teraz mam pytanie do Ciebie: po wyjęciu aparatu trzeba chyba będzie jeszcze raz jechać na ustawienie zapłonu? Teoretycznie jak się zaznaczy położenie nie powinno być problemów, ale nigdy tak idealnie jak był raczej nie uda się go włożyć z powrotem. Jak to było w Twoim przypadku?
EDIT:
Sprawdziłem ten sam silnik, ale w Golfie 3 , mam oznaczenie tego oringa: 030 905 261, a wymiar to według strony, na której można dostać to uszczelnienie to 8x1.
Komentarz
-
Komentarz