[O1] skrzynka przekladniowa smarowanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PiotrekZory
    Classic
    • 2012
    • 7

    [O1] skrzynka przekladniowa smarowanie

    Mi yatour nie obsługuje 8 i 16 GB pena... a powinno.
  • aryziomex
    RS
    • 2011
    • 1674
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    [O1] skrzynka przekladniowa smarowanie

    Witam jakis czas temu wymienilem olej w skrzyni biegow, ale skrzynia dalej ciezko chodzi jak jest rozgrzana, ciezko wrzucic (R,1,2) czy moze byc to wina nieposmarowanych ciegien ?? czy jest mozliwosc nasmarowania skrzynki, np. wlania jakiegos smaru czy oleju, dzisiaj posmarowalem smarem widoczne z zewnatrz elementy, ale sie zastanawiam czy niema mozliwosc wlania jeszcze do srodka jakiegos "specyfiku"
    ponizej sa przedstawione zdjecia danych elementow, na zdjeciu "dsc00217kopia.jpg" element nr 3 byl suchy jak pieprz , a wiec jak widac moze nie zadobrze posmarowany smarem, pod nr.1 jest jakis koreczek (do czego on sluzy ?? oraz czy cos sie tam wlewa przez niego ??) a pod nr 2. jest jakas sroba, wkolo niej jest jakos "tlustawo" tak jak by olej byl gdzies tam rozlany, (rowniez to samo pytanie, do czego sluzy oraz czy mozna tam cos wlac, zeby element nr 3 lżej wchodzil po rozgrzaniu)







    Dziękuję bardzo za odpowiedzi.
    Przeszukalem sporo stron internetowych, i poszperalem troche w ksiazkach, ale nic nie moglem znalezc, jeśli gdzies kiedys bylo cos podobnego poruszane to prosil bym o podpowiedzi, poniewaz nie bylem w stanie znalezc.

    Pozdrawiam.
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...a-by-aryziomex

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zacznij od czyszczenia i samrowania kasety zmiany biegów pod mieszkiem
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • aryziomex
        RS
        • 2011
        • 1674
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Zamieszczone przez german81
        zacznij od czyszczenia i samrowania kasety zmiany biegów pod mieszkiem
        zaden ze mnie mechanik, a wiec niewiem nawet co to jest to "mieszko" bylo by mozna poprosic o jakies zdjecie ?? oraz czym przeczyscic i przesmarowac (smar lozyskowy badz WD40 moze byc ??)
        Dziękuję za odpowiedz.

        Jesli chodzi o tą kuleczke od drazka do zmiany biegow to zostala dobrze posmarowana (a raczej zalana wd40), i widac w niej cos takiego niebieskiego, albo mi sie tylko tak wydaje pewnie to jakis plyn badz cos innego, sam niewiem.
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...a-by-aryziomex

        Komentarz

        • Kajtiii
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 291

          #5
          Powiem Ci tak. Szukaj najprostszych rozwiązań. Zacznij od porządnego spsikania wudziakiem cięgien od zmiany biegów (te od skrzyni aż do ściany grodziowej). Jeśli to nie poskutkuje (a raczej poskutkuje bo miałem to samo u siebie) to pasowałoby podregulować cięgna bo mogły się rozregulować w czasie eksploatacji. Aha, niech Cię bóg broni przed wlewaniem jakichś dziadostw do skrzyni. Jak wlałeś porządny olej (np Mobil1) to nic Cię więcej nie powinno intersować. :szeroki_usmiech

          Aha i nie "mieszko" a mieszek. To ten kawałek skóry pod lewarkiem zmiany biegów Zdejmujesz go razem z plastikiem i patrzysz czy nie ma syfu na podstawie lewarka (kulce) i w zasadzie tyle tam możesz tylko sprawdzić.

          Komentarz

          • aryziomex
            RS
            • 2011
            • 1674
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Zamieszczone przez Kajtiii
            Powiem Ci tak. Szukaj najprostszych rozwiązań. Zacznij od porządnego spsikania wudziakiem cięgien od zmiany biegów (te od skrzyni aż do ściany grodziowej). Jeśli to nie poskutkuje (a raczej poskutkuje bo miałem to samo u siebie) to pasowałoby podregulować cięgna bo mogły się rozregulować w czasie eksploatacji. Aha, niech Cię bóg broni przed wlewaniem jakichś dziadostw do skrzyni. Jak wlałeś porządny olej (np Mobil1) to nic Cię więcej nie powinno intersować. :szeroki_usmiech

            Aha i nie "mieszko" a mieszek. To ten kawałek skóry pod lewarkiem zmiany biegów Zdejmujesz go razem z plastikiem i patrzysz czy nie ma syfu na podstawie lewarka (kulce) i w zasadzie tyle tam możesz tylko sprawdzić.
            Jakis czas przed tym jak posmarowalem ciegna smarem, ciegna byly pryskane WD nie przynioslo to zadnego skutku, posmarowanie smarem rowniez nie dalo zadnego skutku, po przejechaniu ok. 20km ciezej zaczynaja wchodzic biegi, jesli chodzi o ta podstawe od lewarka rowniez jest czysta, niema na niej zadnego brudu, oraz rowniez zostala pryskana WD.
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...a-by-aryziomex

            Komentarz

            • Kajtiii
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 291

              #7
              No to znajdź speca który ci podreguluje cięgna bo jesli sam nie masz smykałki do mechaniki to się za to nie bierz.

              Komentarz

              Pracuję...