[o2] Dziwne stukanie + film

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ćwirgol
    Classic
    • 2011
    • 17

    [o2] Dziwne stukanie + film

    Zamieszczone przez Merkucjo
    jest pod wskazaniem programu a duzo wyzsza pokazywana na zegarach na 70 C na vcds a juz 90 na zegarach
    tak ma być
  • ganzal
    Drive
    • 2010
    • 99

    #2
    [o2] Dziwne stukanie + film

    Dzis po wylaczeniu silnika uslyszalem dziwne stukanie rownomierne trwa ok 3 sekund po wylaczeniu. I teraz mma dylemat z poczatku myslalme ze to z silnika bo stuki dochodza z samego przodu silnika i wcale nie musze go odpalac wystarczy ze przekrece kluczyk z 1 do 0. Podlaczylem VCDS i zero bledow. Mial ktos moze cos podobnego szukalem na forum ale nie znalazlem zeby EGR komus tak stukalo.

    Dodam ze msm silnik BKD

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gAU6mUoXEUM[/youtube]

    Taki wlasnie mam dochodzi mi dzwiek za kazdym razem nie musze wlaczac silnika i go gasic wystarczy ze przekrece z 1 na 0 :cry:.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      ganzal, To zapewne nie z EGR-a tylko z klapki regulacyjnej/gaszącej, która jest z EGR-em połączona ( to ta cześć do której dochodzi ta gruba gumowa rura z IC ). Poczytaj TUTAJ, ty masz pewnie początkowe objawy...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • ganzal
        Drive
        • 2010
        • 99

        #4
        Aha no dzieki wielki ja szukalem pod wzgledem EGR i stukow dlatego nic mi nie wyskakiwalo.
        Z dwojga zlego wolalbym zeby to byl EGR ze wzgledu na koszta

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          ganzal, jeśli to ta klapka, to w ASO koszt części ok. 1400 pln, poza ASO mniej więcej połowa tej kwoty. Tylko zanim cokolwiek zaczniesz robić to dokładnie sprawdź czy tona pewno klapka, bo teoretycznie powinno wywalić błąd regulacji. Możesz na próbę zdjąć ten gumowy wąż co idzie z dołu i bez odpalania ( tylko przekręcenie kluczyka ) podejrzeć lusterkiem "w górę" czy ta klapka pracuje i czy ew. w czasie tych stuków coś się z nią dzieje ( trzęsie się, blokuje itp. ).
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • ganzal
            Drive
            • 2010
            • 99

            #6
            zdjalem waz jak mowiles zobaczylem i drgala. W miedzyczasie musialem pojechac gdzies przejechalem kawalek zgasilem samochod i normalnie bez zadnego stukotu. I tak tam zajrze jak bede mial chwile co sie dzieje bo pewnie i tak za niedlugo czeka mnie replay. :cry:

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              najpierw zdejmij ta przepustnice i ja umyj najprawdo podobniej jest zasyfiona od egr-a moze obejdzie sie bez wymiany
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • ganzal
                Drive
                • 2010
                • 99

                #8
                a w jaki sposob otworzyc ta metalowa pokrywke podwazyc srubokretem?? nie chce tego powyginac. Jest jakis sposob zeby to otworzyc bezinwazjnie

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  jak zdejmiesz cały zawór z kolektorz pchnij palcem na brzegu to sie sama otorzy i pedzelek z bedzyna ekstrakcyjna w dłon i wyczyscic do czysta cały zawór i spowrotem na silnik i obserwowac co sie bedzie działo jesli nie pomorze no to wymiana
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    german81, ale ta przepustnica uszkadza się wewnątrz tej puszki sterującej ( wyłamują się tryby, przyczyna jest olej wewnątrz tej puszki ). Przemycie samej klapki od strony dolotu niewiele da.

                    ganzal TUTAJ masz fotki jak to wygląda w realu ( tłumaczenie z francuskiego, ale foty wszystko wyjaśniają ).
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      klapka gaszenia, wyciera sie trybik, wytrzymuje około 100kkm, cena orginału w hurtowni około 700zł :wink:
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      Pracuję...