[O1] Problem z układem kierowniczym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • golota99
    Classic
    • 2008
    • 17

    [O1] Problem z układem kierowniczym

    Ja aktualnie jeżdżę na LM TT 4100 i nic w spalaniu się nie zmieniło względem Castrola Edge 5w40. Dopiero 3 tysie zrobiłem na LM, ale zmiana na plus jest zauważalna. Moim zdanie silnik pracuje bardziej "miękko" zwłaszcza przy zimnym rozruchu.
    Jednak tak jak pisał innova po zalaniu LM 4100 wystąpiło zamulenie auta, nie wiem dlaczego, ale przez pierwszy tysiak tak było. Jednak po przegonieniu na dłuższej trasie nie odczuwam tego. Takie są moje odczucia, na razie pozytywne, zobaczymy jak będzie przez kolejne tysiące. Ile ludzi tyle opinii, każdy musi trafić na swój olej. Ja jak nie będzie dużych ubytków pozostanę przy LM. Pzdr
  • JaJachu
    Classic
    • 2007
    • 12

    #2
    [O1] Problem z układem kierowniczym

    Witam, mam octavie 2.0 2002 r., dwa lata temu pojawił mi się problem z luzem na kierownicy niestety byłem u 4 mechaników stwierdzili, że to tak musi być bo to jest luz międzuzebny ale po ok roku zaczęły sie stuki więc wymieniłem przekładnie kierowniczą (ten element, który łączy koła), stuki ustały ale luz został teraz mechanik sprawdził jeszcze raz czy nie ma luzu na kolumnie kierowniczej no i okazało się, że jest,
    jestem z kolic Poznania czy ktoś może miał taki problem i go rozwiązał, kupił regenerowaną kolumnę, używaną albo nową,
    czy znacie może jakieś sprawdzone warsztaty w okolicach Poznania, które zajmują się takimi rzeczami,
    mówimy to oczywiści o kolumnie kierowniczej czyli odcinku od przekładni do kierownicy,

    pozdrawiam

    Komentarz

    • kabanos
      RS
      • 2011
      • 4544
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zadzwoń do nich coś poradzą:
      MZJ Poznań - Profesjonalna regeneracja przekładni kierowniczych (maglownic) i zawieszeń w Poznaniu.

      A tu masz temat o regeneracji przekładni w Peugeociku

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz

      • JaJachu
        Classic
        • 2007
        • 12

        #4
        zadzwoniłem do MZJ ale niestety dużo roboty mają i dopiero za 2 tyg. mógłbym podjechać,
        a co myślisz o używce z tym zawsze jakieś ryzyko się wiąże a nie wiem jak to sprawdzić,
        dzowniłem przed niedzielą do jednej firmy i gościu nadmienił coś o nowej ale czy nowe sa dostępne bo jak wymieniałem przekładnie to wszyscy twierdzili, że przekładni nowych nie ma tylko regenerowane,
        a jak jest z kolumną idzie to dostać czy źle zrozumiałem faceta, używki mówił w granicach 400-500 nowa 1000 zł.

        czy jest opcja żeby samemu sprawdzić nr tej przekładni bez jakichś wielkich kombinacji ?

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Ja na twoim miejscu poczekałbym na MZJ. Sprawdzona i pewna firma. Będziesz miał spokój i jakąś gwarancję dostaniesz, a z używkami to wiesz jak jest

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            JaJachu,
            zadzwoń może pod ten nr 042 250 77 55
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • JaJachu
              Classic
              • 2007
              • 12

              #7
              a jaka to miejscowość ?
              chodzi o używkę czy regenerację ?

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                http://www.skodaczesci.pl/kontakt/
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • JaJachu
                  Classic
                  • 2007
                  • 12

                  #9
                  dzięki,
                  podzwonię, zobaczę co powiedzą a jak nie to poczekam tak jak kolega powyżej napisał na firmę MZJ jeżeli maja możliwość sprawdzenia i zdiagnozowania to super żeby nie wydać czasami kasy na darmo,
                  a tak dla informacji w skodzie nowa kolumna ok 2300 zł. , więc nie wiem co to była za kolumna w jednej z firm zajmującej się sprzedażą nowych i używek, że kosztowała nowa ok. 1000 zł., czy są jakieś zamienniki kolumn ????

                  Komentarz

                  • ahmed799
                    RS
                    • 2009
                    • 6871
                    • Ford

                    #10
                    JaJachu, sa zamienniki i to nawet za 650 zl sam taki kupilem i jestem zadowolony

                    филип
                    Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2324
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      panowie koledzy nie mylcie pojęć kolumny a maglownicy,kolumna jest w kabinie do której zamocowana jest kierownica,a maglownica jest w komorze silnika,jeżeli nie ma wycieków z maglownicy a ma drobny luz to można spróbować go zniwelować przez wymienienia plastikowego docisku listwy zębatej w maglownicy umieszczonego pod ośką która się łączy z kolumną już w kabinie koło pedałów . może być tak że nie tylko tam będzie luz a i na tulejce wewnątrz maglownicy,wówczas już tylko wymiana na nową lub regenerowaną co bym osobiście odradzał. 2500zł kosztuje oryginał a zamiennik w zależności od producenta 650-1500zł.
                      pozdrawiam :szeroki_usmiech
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • JaJachu
                        Classic
                        • 2007
                        • 12

                        #12
                        nie mylimy przynajmniej ja maglownicy (przekładni kierowniczej) a kolumny kierowniczej,
                        2 miesiące temu wymieniłem przekładnie (maglownice-ten element, który jest na dole między kołami), najpierw pojawił się luz (mechanicy stwierdzili międzyzębny w przekładni) ale później zaczęło coś stukać no i zdecydowałem się na wymianę ale regenerowaną część 1100 zł., stuki ustały ale luz cały czas jest, no i teraz mechanik sprawdził (złapał kluczem na dole i kręcił kierownicą) i stwierdził, że gdzieś po drodze jest luz, no to została do wymiany kolumna kierownicy,
                        pytanie czy są zamienniki tego odcinka od dołu do kierownicy (kolumny kierowniczej),

                        a takie coś znalazłem na forum czy jest to możliwe:

                        luz miałem dokładnie na wieloklinie regulacji kierownicy miedzy kierownica a krzyżakiem sprawdziłem to w następujący sposób złapałem francuzem krzyżak w okolicach pedałów i delikatnie ruszałem kierownicą był delikatny luz wiec wiadomo ze luz jest miedzy kierownica a krzyżakiem
                        trzeba zdjąć kierownice i dół deski rozdzielczej z lewej strony z włacznikiem świateł i przełaczniki kierunkowskazów oraz wycieraczek od dołu odkrecic pare srób które trzymają kolumne kierownicza wysunie sie rura ze stacyjka i wieloklinem na którym był luz druga czesc wieloklina zostaje w aucie przykrecona do krzyżaka mechanik który mi to naprawiał powiedział ze to standard w octavi i golfie robił to juz pare razy w swojej octavi też .Zerwał z coca coli etykiete nawinął na wieloklin i poskładał wszystko luzu nie ma jest wszystko ok pytałem sie ile to wytrzyma odpowiedział ze dokładnie nie wie lecz zrobił swoja octavia ponad 30tys i luzu niema wiec nawet niech co 40-50tys trzeba bedzie powtórzyć zabieg to sie opłaca niz wymieniac całą kolumne kierowniczą za 2500zł nie mając pewnosci ze bedzie pasownie wykonana

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2324
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          JaJachu, tam jest pewnie specjalnie pozostawiony delikatny luz aby przy wymianie maglownicy można bylo szybko i sprawnie rozmontować kolumnę z maglownicą,wiać że z czasem ten luz u ciebie zwiększył się na tyle że jest uporczywy i denerwujący,luz ten również jest po to aby zmieniając pochylenie kierownicy ,wówczas zmienia się długość kolumny także nie zdziw się gdy będziesz chciał ją podnieść lub opuścić i poczujesz opór
                          pozdro :szeroki_usmiech
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • JaJachu
                            Classic
                            • 2007
                            • 12

                            #14
                            Zamieszczone przez ROBAL_26
                            JaJachu, tam jest pewnie specjalnie pozostawiony delikatny luz aby przy wymianie maglownicy można bylo szybko i sprawnie rozmontować kolumnę z maglownicą,wiać że z czasem ten luz u ciebie zwiększył się na tyle że jest uporczywy i denerwujący,luz ten również jest po to aby zmieniając pochylenie kierownicy ,wówczas zmienia się długość kolumny także nie zdziw się gdy będziesz chciał ją podnieść lub opuścić i poczujesz opór
                            pozdro :szeroki_usmiech
                            a to znaczy, że tak musi być ?,
                            ogólnie to ten luz pojawił się tak jak chyba pisałem 2 lata temu i jest to luz z delikatnym stuknięciem, przy jeździe po dziurach ma się wrażenie jakby w pewnych momentach koła jechały tam gdzie chciały (wiadomo, że nie ma wpływu na tor jazdy, to tylko takie wrażenie oczywiście związane pewnie z luzem na kierownicy),

                            kiedyś wysunąłem sobie kierownicę dalej od licznika czy to może mieć związek, może spróbować wsunąć ja bliżej i zobaczyć wtedy.

                            W każdym bądź razie jest upierdliwe przynajmniej jak dla mnie.

                            Komentarz

                            • ROBAL_26
                              RS
                              • 2010
                              • 2324
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              JaJachu, spróbować można przecież to ciebie nic nie kosztuje oprócz kilkunastu minut poświęconych sprawdzeniu,
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz

                              • JaJachu
                                Classic
                                • 2007
                                • 12

                                #16
                                niestety nic to nie dało

                                [ Dodano: Sro 06 Lip, 11 12:38 ]
                                dzwoniłem do MZJ niestety kolumny nie regenerują bo jak już pisałem chodzi o kolumnę czyli odcinek od kierownicy w dół do przekładni ale zdecydowałem bo nikt tego nie regeneruje, że kupie używkę ale jest problem, moja ma nr:
                                8L1 419501 CD
                                a na allegro znalazłem z takim samym przodem i środkiem ale końcówki są
                                CH, CF, BN
                                a w serwisie aktualny nr po nr vin jest z końcówką CK

                                czy ktoś może orientuję się czy ta końcówka to jakiś znaczący szczegół czy zamiast tej mojej mogę kupić jakąś z powyższych,

                                pozdrawiam

                                Komentarz

                                • Cubarius
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 148

                                  #17
                                  JaJachu, i co poradziles sobie?
                                  Aby zawsze dotrzeć do celu...

                                  Komentarz

                                  • JaJachu
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 12

                                    #18
                                    tak poradziłem ,

                                    napisze całość:
                                    najpierw wymieniłem przekładnie kierowniczą (czyli ten dolny element z listwą, który jest usyuowany na dole w poprzek) i nadal luz był ale hałas ustał, kupiłem kolumne kierowniczą (czyli element od kierowniczy do dołu do listwy) oczywiście używke no i jest ok,
                                    ale koszt tego całego zabiegu z robocizną wyszedł ok. 1800-2000 zł., przekładnia była po regeneracji.

                                    [ Dodano: Pon 28 Lis, 11 12:40 ]
                                    a co masz ten sam problem co ja ?

                                    Komentarz

                                    • msemafor
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 232
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Odgrzeję temat bo pojawił się u mnie podobny problem. Mam najprawdopodobniej luz na wieloklinie kolumny kierowniczej. Byłem na diagnostyce sprawdzić układ kierowniczy i nie stwierdzono luzów w innych częściach układu kierowniczego. Krzyżak przy pedałach też sprawdzony i jest OK. Słyszałem, że ten luz na wieloklinie jest popularną usterką w autach VAG.
                                      Znacie jakieś sposoby na eliminację tego luzu bez konieczności wymiany kolumny kierowniczej? Kiedyś czytałem o sposobie na etykietę z coca-coli. Jakiś warsztat w Bogatyni to robił i ma w tym doświadczenie. Znacie nazwę i adres tego warsztatu?
                                      Albo polecicie kogoś, kto zająłby się tym w Szczecinie lub Stargardzie lub okolicach?

                                      Komentarz

                                      • tomus7
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1896
                                        • Peugeot

                                        #20
                                        Zamieszczone przez msemafor
                                        Znacie jakieś sposoby na eliminację tego luzu bez konieczności wymiany kolumny kierowniczej? Kiedyś czytałem o sposobie na etykietę z coca-coli. Jakiś warsztat w Bogatyni to robił i ma w tym doświadczenie. Znacie nazwę i adres tego warsztatu?


                                        http://dobrymechanik.pl/mechanicy/bogatynia/
                                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                        Komentarz

                                        Pracuję...