[O1] Mruga kontrolka silnika i szarpie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • homique
    Drive
    • 2012
    • 45

    [O1] Mruga kontrolka silnika i szarpie

    http://www.youtube.com/watch?v=uwSdF...ature=youtu.be[/youtube]
  • richi9
    Rider
    • 2011
    • 427

    #2
    [O1] Mruga kontrolka silnika i szarpie

    Cześć! Mam poważny problem . Wracając wczoraj nagle silnik zaczoł chodzic jakby na na 3 gary. Na luzie słychac nierówna prace silnika i świeci kontrolka silnika, a w czasie jazdy brak mocy szarpie do 2500obrotów (powyżej da sie jechać ale nie ma mocy) i mruga kontrolka silnika. Na postoju kontrolka świeci a podczas jazdy mruga.
    I na gazie i na benzynie sa takie same objawy.
    Cewki raczej nie odpinałem jedna bez róznicy i druga bez różnicy i nawet trzecią też tak samo...
    Dzisiał wieczorem go zeskanuje....
    Pomocy ...Czy to przepływomierz walnoł ale raczej nie, nie daje takich objawów.
    Nie ma czym jechać porażka na maksa, i szarpie tak po byku.

    Komentarz

    • jakubd
      Ambiente
      • 2009
      • 165

      #3
      Jak masz kabel to najlepiej nie gdybać tylko przeczytać błędy.
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=562238

      Komentarz

      • richi9
        Rider
        • 2011
        • 427

        #4
        Wypadajace zapłony na 2 cylindrze...Czyli jednak albo cewki albo świece...

        Komentarz

        • navik
          Classic
          • 2008
          • 11

          #5
          Siemka zamień cewkę z pierwszego cylindra jeśli wyskoczy na pierwszym wypadanie zapłonów niestety masz do wymiany cewkę koszt w serwisie jakieś 120zl :wink:
          octavia RS prawie seryjna i taki tam garecik i coś jeszcze....z MRmotors

          Komentarz

          • ruwado
            RS
            • 2009
            • 14885
            • Octavia IV (NX3)

            #6
            Zamieszczone przez richi9
            Wypadajace zapłony
            przerabiałem to:
            świece + kable, jak nie pomoże, to cewka. U mnie okazała się cewka. Najlepiej znaleźć gdzieś na podmianę - wtedy będziesz od razu wiedział co kupować..
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz

            • richi9
              Rider
              • 2011
              • 427

              #7
              Porazka wymieniłem świece i cewke na 2 cylindrze licząc od paska, i lipa dalej to samo...
              Katastrofa...Mam jeszcze kupiona jedna cewke ale nie wiem czy to dobry trop 2 cewki na raz? Za duzo tego szczęścia.
              Zrobie jeszcze raz skana kompa co teraz wyszło...

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10952
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                też to przerabiałem u kolesia - padły dwie cewki :shock:
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #9
                  Dzisiaj zeskanowałem kopa i mam nowość dwie cewki (oprócz tej jedenj wymienionej) Trzy po kolei ?
                  Koleś ze sklepu powiedział że jeżeli świeca jest któraś walnieta to może cewkę spalić ...
                  Co Wy na to...w sumie to zamieniałenm cewki więc jeżeli któraś faktycznie była walnieta to mogła uwalać czy nie???

                  Komentarz

                  • Vojtek1,9tdi
                    Rider
                    • 2010
                    • 264

                    #10
                    Mogła mogła uwalic cewki kupuj zawsze dobre świece.
                    Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                    Komentarz

                    • kower
                      Drive
                      • 2010
                      • 54
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      Wczoraj miałem identyczną sytuację, trzecia cewka padła.
                      Na VAG, na kanale 015 (Misfire recognition) licznik trzeciego cylindra leciał jak oszalały.

                      Jest na to akcja serwisowa 28F7.

                      Praktycznie od ręki została wymieniona w ASO w Gdyni (Sopot początkowo upierał się, że konieczna jest książka serwisowa - jak już Gdynia kończyła to zadzwonili, by jednak podjechać).
                      W oczekiwaniu na 2.0 tsi w O3 scout...

                      Komentarz

                      • richi9
                        Rider
                        • 2011
                        • 427

                        #12
                        o co chodzi z tą akcja serwisowa? Bo nie kumam i gdzie obowiązuje w całej polsce i które roczniki.

                        Komentarz

                        • Sev
                          L&K
                          • 2007
                          • 1295

                          #13
                          Była taka akcja że wymieniali padające cewki w określonych po VINie bodajże autach.
                          Nie przejmuj się, mi poleciały 3 na raz a czwarta żyje do dzisiaj
                          Ale wymieniłem we własnym zakresie, nie liczyłem na łaskę ASO. Ale za to kupiłem 3 sztuki w ASO bo było najtaniej
                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                          Komentarz

                          • Krzych
                            Rider
                            • 2005
                            • 671

                            #14
                            Niekoniecznie wypadające zapłony oznaczają uszkodzoną cewkę lub świece.
                            Wadliwy wieszający się wtryskiwacz może powodować zubożenie mieszanki i wypadanie zapłonów.
                            Może tym tropem należy się kierować?
                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                            www.chiptuning.katowice.pl
                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                            Komentarz

                            • kower
                              Drive
                              • 2010
                              • 54
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                              #15
                              Nie wiem co ma do tego łaska aso.

                              Akcja jest prosta, jedziesz do serwisu, sprawdzają Ci wszystkie cewki, jak się któraś nie łapie na listę poprawnych numerów to ją wymieniają. U mnie tylko jedna (akurat ta co była padnięta), u kumpla w audi wszystkie cztery. Każda wymieniona ma normalną gwarancję (lub niezgodność jak wolisz).

                              Oczywiście możesz sam za nie zapłacić, ale po co?
                              W oczekiwaniu na 2.0 tsi w O3 scout...

                              Komentarz

                              • Sev
                                L&K
                                • 2007
                                • 1295

                                #16
                                O akcji dowiedziałem się zaraz po zakupie cewek. Nie całe 350 zł to nie był straszny pieniądz więc nie próbowałem nawet tego odkręcać akcją serwisową już po fakcie. To miałem na myśli.

                                Przy okazji awaria wystąpiła zaraz po samodzielnym umyciu silnika więc nie kombinowałem i wziąłem to na klatę.
                                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                Komentarz

                                • kower
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 54
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                  #17
                                  Sev, To zmienia postać rzeczy
                                  richi9, jeżeli jeszcze nie rozwiązałeś problemu to podjedź/zadzwoń do jakiegoś aso i podpytaj. Nie zaszkodzi, a może pomóc.
                                  W oczekiwaniu na 2.0 tsi w O3 scout...

                                  Komentarz

                                  • richi9
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 427

                                    #18
                                    Dzięki kolego dałem se rade... Gdybym nie dał to by mnie ciekawość rozerwała...
                                    Przyczyna prosta i głupota z mojej strony...
                                    Po 1 padnieta świeca spaliła cewke no i mamy, potem podmiana cewek kolejnościa i padła druga cewka...
                                    Hm no i wynik 2 cewki nowe plus 4 świece...świece po 34 pln i cewki po 100pln bo nie chciałem chińskiej padliny za 65pln...Ale do ASO można podjechać jak wymienią to mam plus 2 cewki
                                    Szarpanie podczas przyspieszania to wina świecy padającej albo też cewki...
                                    Padnięte cewki są z 2002 roku tak więc szacuneczek za trwałość...

                                    Komentarz

                                    Pracuję...