Od jakiegos czasu jestem posiadaczem octavi 1.9tdi 2003r jak tylko kupilem odrazu uciekal plyn ale w malych ilosciach ( raz na tydzien trzeba bylo dolac ). Od okolo 2 tygodni ucieka ze codziennie musze dolac okolo 1l ( robie okolo 1 tys km tygodniowo). Wymienilem korek i zbiorniczek na ori i dalej cieknie ( widac bylo slady plynu na prawej cwiartce ). Widac jak woda sie skrapla mniej wiecej w polowie auta ( koniec przednich drzwi) i skrapla sie z tunelu znajdujacego sie pod spodem w ktorym ida jakies wezyki od paliwa itd.
Szukam szukam i nie moge znalesc skad to ucieka a nie chce wymieniac pol auta.
Moze mial ktos podobny przypadek ?
Wiem ze woda z klimy tam leci ale na palec i probowalem i niestety plyn . Najprosciej wymienic uszczelke byc moze sie uda a co jak nie ? Jutro albo pojutrze rozberam w drobny mak zobaczymy.
Wedlug mnie jakby byla uszczelka mialbym olej w zbiorniczku, wode w oleju, kopcenie , grzanie i inne cuda a tutaj nie ma nic poza ubytkiem plynu
przyłączam się do tematu, ale u mnie jest tak ze przy ostrym bucie jak dłużej jadę potem zwalniam postój dla turba i wyrzuca płyn odpowietrzeniem tak jakby było go za dużo a jest w normie, pompa wody działa, w czym tkwi problem, wyrzucany płyn opryskuje ic i trochę nadkole i praw kolano chłodnicy,
Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica
Na 99% walnięta uszczelka pod głowicą, masz przedmuch spalin do układu chłodzenia i po przekroczeniu ciśnienia działa zawór bezpieczeństwa w korku i upuszcza nadciśnienie razem z płynem. Jak wyłączysz silnik poczekaj niech trochę ostygnie odkręć delikatnie i ostrożnie korek od zbiorniczka i powąchaj opary ze zbiornika czy nie śmierdzą spalinami, jeżeli tak to uszczelka.
Wedlug mnie jakby byla uszczelka mialbym olej w zbiorniczku, wode w oleju, kopcenie , grzanie i inne cuda a tutaj nie ma nic poza ubytkiem plynu
To że nie występują te objawy to żaden argument, przerabiałem to, radzę przeczytać ten temat KLIK
Zamieszczone przez juri
przyłączam się do tematu, ale u mnie jest tak ze przy ostrym bucie jak dłużej jadę potem zwalniam postój dla turba i wyrzuca płyn odpowietrzeniem tak jakby było go za dużo a jest w normie, pompa wody działa, w czym tkwi problem, wyrzucany płyn opryskuje ic i trochę nadkole i praw kolano chłodnicy,
We wtorek stawiam auto na wymiane uszczelki Jak odkrece zbiorniczek czuc delikatnie spalinami, wokol silnika przy ostrym gazowaniu tez widac troche spalin, na gazie przy bucie kopci delikatnie na bialo. Woda ucieka na 100% przez ten zaworek przy zbiorniczku a wymienilem na nowy + korek wszystko ori. Przy okazji wymienie hydrualike bo juz troche klepie
a więc tak byłem w skodzie u bączka, pomiar CO2 w układzie chłodzenia na szczęście niski, termostat działa, pompa wody działa, wiatraki chłodnicy działają, ale znaleziono wycie po lewej stronie od przodu patrząc w dół kolanka chłodnicy, w piątek rozbieranie przodu w celu dokładniejszej lokalizacji
Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica
Wedlug mnie jakby byla uszczelka mialbym olej w zbiorniczku, wode w oleju, kopcenie , grzanie i inne cuda a tutaj nie ma nic poza ubytkiem plynu
To że nie występują te objawy to żaden argument, przerabiałem to, radzę przeczytać ten temat KLIK
Zamieszczone przez juri
przyłączam się do tematu, ale u mnie jest tak ze przy ostrym bucie jak dłużej jadę potem zwalniam postój dla turba i wyrzuca płyn odpowietrzeniem tak jakby było go za dużo a jest w normie, pompa wody działa, w czym tkwi problem, wyrzucany płyn opryskuje ic i trochę nadkole i praw kolano chłodnicy,
Mialem postawic auto we wtorek ale dopiero jutro beda robic Koszt okolo 450 za robote + uszczelka przy okazji chyba zrobie CHIPA
Odebralem samochod po wymianie uszczelki i regeneracji glowicy ( wymiana popychaczy itd)
Plyn nie ucieka a weze naprawde duzo latwiej scisnac, uszczelka byla walnieta miedzy 2 a 3 cylindrem. Calosc kosztowala mnie 1050 pln Troche duzo bo znam mechanikow ktorzy zrobia to za 500 z uszczelka + cos za popychacze itd jednak gosciu ktory mi robil jest bardzo dobry i dokladny. Robil mi wczesniej pasata, znajomym inne furki i kazdy zadowolony.
W sumie nie ma co panikowac podejrzewam ze jak sie dobrze poszuka to mozna w kwocie 500-600 pln sie zmiescic. Czas roboty 2 dni ( oddalem auto z rana odebralem nastepnego dnia po poludniu). Teraz mam spokoj i nie musze nic dolewac
Mam takie pytanie znalazlem nowa chlodnice do skody octavii II 2.0tdi 140km bkd (2006r)na allegro w dosyc niskiej cenie 220 zl z przesylka tylko dziwi mnie jedno czemu wyszczegolniaja w opisie ze pasuje do octavii z automatyczna skrzynia biegow ?? przeciez po mojemu skrzynia nic do tego nie ma czy jednak sie myle??
Troche odgrzewam. U mnie podobne objawy do klasycznej UPG... :evil:
Gdyby doszło do robienia tego to co jeszcze warto zrobić ? Auto ma 119kkm, wtryski mają ok. 40kkm. Auto dość mocno nieseryjne...
No to wiem ale pytam o sprawy z popychaczami czy innymi uszczelniaczami. :?:
Na razie łudzę się jeszcze, że wymiana korka na nowy z ASO coś da i, że to jednak nie UPG...
Temp. nie wzrasta. Cały czas w normie... Sprawdzę ten korek a jak nie to wiadomo...:-(
Auto mam modzone a ASV są znane z tego, że gdzieś w okolicy 3-go cylindra jest słabszy element konstrukcji - może wymęczyłem go trochę swoim setupem... Się zobaczy...
[ Dodano: Sro 27 Cze, 12 10:24 ]
No i się zobaczyło... UPG wymieniona i objawy zniknęły. Wymiana korka nie pomogła niestety...
Zastanawia mnie jeszcze jedno: wczoraj słyszałem jakiś dziwny dźwięk, takie jakieś twarde stukanie na wolnych obrotach... Od razu przyszły mi na myśl popychacze...
Jaki to może mieć związek z robiona ostatnio UPG ? Co można zrobić nie tak przy tej robocie żeby po złożeniu wszystkiego do kupy zaczęły się np. tłuc popychacze ?
Komentarz