Co to jest? dot, elementu silnika 1,9 BJB

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kustosz
    Classic
    • 2013
    • 1

    Co to jest? dot, elementu silnika 1,9 BJB

    Ja dojeżdżam do pracy około 1500 metrów, czes dojazdu około 3 minuty :diabelski_usmiech
  • Ardy_3C
    Classic
    • 2011
    • 4

    #2
    Co to jest? dot, elementu silnika 1,9 BJB

    witam!
    czy ktoś może mi podpowiedzieć co to jest?
    po prawej stronie tuż za paskiem transmisyjnym z alternatora.
    dziś usłyszałem, że to trochę hałasuje bo jest poluzowane i ta "puszka - kołpak" próbuje się obrócić wokół własnej osi.
    czekam na jakiś ewentualny rysunek lub/i informację.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      napinacz paska osprzętu
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • Ardy_3C
        Classic
        • 2011
        • 4

        #4
        czy to ma prawo oscylacyjnie się poruszać? podobnie jak kołowrotek do przodu do tył?
        i co grozi awarii tego oto napinacza?

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          ma prawo się poruszac. głównym zabójcą jest sprzegiałko alternatora. co grozi- np. spada pasek osprzętu, wkręca się w rozrząd i ...
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • Ardy_3C
            Classic
            • 2011
            • 4

            #6
            można więc powiedzieć że zadaniem sprzęgiełka jest: "Podgrzewane fotele, klimatyzacja, systemy komunikacji oraz wiele innych urządzeń dodatkowych wymagają zwiększonej mocy elektrycznej. Aby sprostać wymaganiom producenci samochodów montują coraz cięższe alternatory, które jeszcze bardziej obciążają paskowy układ napędowy.

            Sprzęgiełko alternatora skonstruowano, aby przeciwdziałać temu obciążeniu. Obecnie miliony samochodów wyposaża się fabrycznie w jednokierunkowe sprzęgiełko alternatora, które w odróżnieniu od tradycyjnego koła pasowego alternatora pochłania drgania powstałe w systemie napędu paska pomocniczego" cytat: http://www.gates.com/europe/oap/pl/index_pl.html

            [ Dodano: Sro 08 Cze, 11 23:01 ]
            można więc powiedzieć że zadaniem sprzęgiełka jest: "Podgrzewane fotele, klimatyzacja, systemy komunikacji oraz wiele innych urządzeń dodatkowych wymagają zwiększonej mocy elektrycznej. Aby sprostać wymaganiom producenci samochodów montują coraz cięższe alternatory, które jeszcze bardziej obciążają paskowy układ napędowy.

            Sprzęgiełko alternatora skonstruowano, aby przeciwdziałać temu obciążeniu. Obecnie miliony samochodów wyposaża się fabrycznie w jednokierunkowe sprzęgiełko alternatora, które w odróżnieniu od tradycyjnego koła pasowego alternatora pochłania drgania powstałe w systemie napędu paska pomocniczego" cytat: http://www.gates.com/europe/oap/pl/index_pl.html

            Komentarz

            Pracuję...