Wibracje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysqu
    Classic
    • 2011
    • 4

    Wibracje

    McGan, podpis ci sie zmienił :diabelski_usmiech
  • Tomik
    Classic
    • 2010
    • 13

    #2
    Wibracje

    Witam wszystkich serdecznie.Szukałem duzo po forum odpowiedzi i nie znalazlem konkretnej i fachowej odpowiedzi na moją przypadlosc.Otóż podczas przyspieszania przy 120 km i wiecej drzy kierownica coraz bardziej,natomiast jesli puszcze pedal gazu to wogóle nie drzy,jesli znów dodaje gaz to drzy.Co moze byc przyczyną?Przy mniejszej predkosci tego nie ma.Ja podejrzewam,ze cos z napedem.Co sugerujecie po fachowemu?Czekam na odpowiedzi bo nie wiem co mam naprawiac

    Komentarz

    • adamek82
      Classic
      • 2009
      • 23

      #3
      Sprawdź poduszkę silnika.

      Komentarz

      • capriman
        Ambiente
        • 2008
        • 199

        #4
        przeguby wewnętrzne?

        Komentarz

        • jamesbondzio
          L&K
          • 2009
          • 1174
          • Octavia III (5E3)
          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

          #5
          ja tak miałem jak koła były nie wyważone.
          kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

          teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

          Komentarz

          • Tomik
            Classic
            • 2010
            • 13

            #6
            Wydaje mi sie,że jesli kola by byly nie wywazone dobrze to i na luzie przy 130 by drżała kierownica,a na luzie nie drży.no nic jutro zobacze poduszke silnika oraz gumy na przegubach.Ale czy macie pewność ze to mogą byc przeguby?Czy oprócz tego możę byc cos innego jeszcze?

            Komentarz

            • acero1964
              Ambiente
              • 2010
              • 118

              #7
              mi się też tak wydawało a miałem dokładnie taki sam objaw, okazało się że poprzednie warsztaty skończone dupki nie potrafią kół wyważyć i dopiero w trzecim dobrze mi to zrobili i przestało drżeć

              Komentarz

              • duszek-44
                Drive
                • 2010
                • 71

                #8
                witam
                sprawdz pierw wywazenie kol bo to jest najczęstszą przyczyna bicia w kierownice pozniej mozesz obejrzeć luz na przegobach wewnetrznych i poloski Wibracje moga wystepowac rowniez od konczacego sie dwumasu ale wtedy masz wibracje idace po budzie
                Krzysztof
                1.9tdi AFN Seat Alhambra

                Komentarz

                • mikele4
                  Drive
                  • 2010
                  • 46

                  #9
                  Jeszcze raz wyważ koła. Zwróć uwagę na stan pierścieni centrujących felgi (jeżeli takowe są bądź powinny być). Jeżeli będzie ok. to przeguby wewnętrzne na bank. Kolega dwa dni temu uporał się z taką przypadłością jak twoja. Powodem były plastikowe pierścienie centrujące a w zasadzie brak jednego z nich. Wibracje występowały od ok. 110km/h i wzrastały wprost proporcjonalnie do wzrostu prędkości.

                  Komentarz

                  • Tomik
                    Classic
                    • 2010
                    • 13

                    #10
                    Ok.dzieki chłopaki.Zatem jeszcze raz wywaze kola tylko gdzies u kogos innego.Ale mam też inną sugestię-ktoś podsunął mi myśl,ze moze to byc tarcza sprzęgła,bo on jadąc moim autem,a nie jest mechanikiem stwierdził to na podstawie drżenia pedała sprzegła.na postoju na właczonym silniku tez drży jak sie leciutko nacisnie i czuc na nim prace silnika.jak sądzicie może to tez być czy wykluczacie to.Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za odpowiedzi.Więc najpierw zaczne od wyważenia kół.

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14885
                      • Octavia IV (NX3)

                      #11
                      Poduchy zespołu napędowego, albo przeguby. Przedmówcy piszą o wyważeniu kół. Co prawda wg. mnie teoretycznie przy niewyważonych kołach powinny być drgania cały czas, nie tylko podczas wciskania gazu, ale... życie nieraz nas zaskakuje. Sam sie o tym przekonałem. Sprawdź te 3 rzeczy - trzeba zacząć od najprostszych.

                      Jak to nic nie da - wtedy trza się brać za grubsze rzeczy (oby nie sprzęgiełko).

                      Zamieszczone przez acero1964
                      skończone dupki nie potrafią kół wyważyć
                      no to się niestety zgadza. Kiedyś nie chciało mi się czekać w kolejce do "mojego" gumiarza na przekładkę i pojechałem gdzie indziej. Opony zmienili, wyważyli i... na drugi dzień pojechałem do "mojego" - nie dało się jeździć. Diagnoza - koła ma pan niewyważone

                      Poza tym nie każdy dupek od opon zadaje sobie trud, żeby przed wyważeniem oczyścic felgę z błota. jak po wyważeniu brud odpadnie - znowu się telepie.

                      Profesjonaliści myją felgi lub dobrze czyszczą, czyszczą piasty przed nałożeniem koła, używają smaru do śrubek i coś tam mażą na piaście smarem. Olewusy tylko zdejmują koła, przekładają opony, wyważają i zakładają.
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz

                      • Tomik
                        Classic
                        • 2010
                        • 13

                        #12
                        Problem rozwiązany.Okazło sie tak jak mówiliscie,cos bylo z kolami,załozylem inne i jak ręką odjął,mialem jakies chinskie badziewie(opony) i one bily a na wywazarce bylo dobrze.Takie mają wywazarki beznadziejne co niektórzy,że szok.Bardzo dziękuje wszystkim za cenne rady,wiedziałem że na was można liczyć.Pozdrawiam i życzę bezawaryjności waszych skodzinek.

                        Komentarz

                        Pracuję...