[O2] niesprawna klimatyzacja w OII pomocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lena75
    Classic
    • 2011
    • 11

    [O2] niesprawna klimatyzacja w OII pomocy

    Na pewno dam znać czy remont się udał jak będzie cos ciekawego i będzie możliwość to uwiecznię to na zdjęciach
    Mam jeszcze jedno pytanie co do oleju czy pozostać przy 5W30 czy zastosować 5W40 żeby był bardziej odporny na większe obciążenia silnika ?
    lena75
  • nowy29
    Classic
    • 2010
    • 27

    #2
    [O2] niesprawna klimatyzacja w OII pomocy

    Koledzy mam dość ciekawe pytanie.
    Po nabiciu klimy która sprawnie funkcjonowała nagle po przejechaniu ok 2000tyś przestała działać .Klima została podłączona pod zegary stwierczono poprawne nabicie i szczelność ukladu .Sprężarka też jest ok.. a podłączone pod komputer auto nie wykazało żadnego błędu mimo to dmucha mi ciepłym powietrzem z zewnątrz.Co może być przyczyną takiego zachowania sie klimatyzacji (climatronic)?czyżby to był jakiś zawór po drodze który naprzykład się zaciął? :|
    Sprzedam orginalne felgi stalowe 15" 5x112,et 47

    Komentarz

    • bajda11
      Classic
      • 2010
      • 9

      #3
      odkręć nakrętkę z jednego z zaworów do nabijania klimy i przyciśnij wystającą szpilkę-powinien wyleciec gaz pod dość sporym cisnieniem,jeżeli nic nie syknie lub słabo syknie to brak gazu który prawdopodobnie ucieka przez uszczelniacz na walku kompresora.Jeżeli klima była nabijana na zgaszonym silniku to nie wykaże nieszczelności na ww uszczelniaczu,ucieka tylko kiedy silnik jest w pracy.

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        nowy29, trzeba na pracującym silniku sprawdzić bloki pomiarowe w module klimatyzacji. Będzie widać jakie jest ciśnienie w układzie, obciążenie sprężarki, temperatury powietrza na wlocie i dolocie itp. Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • Darekgda
          Rider
          • 2010
          • 611

          #5
          nowy29 W jaki sposób sprawdziłeś kompresor :?: ( miałem takie same objawy ) jeżeli vag nie pokazuje błędów a masz ciepło to kompresor kaput , przerabiałem to, od 2-ch dni mam nowy kompresor i jest zimno

          Komentarz

          • ali7
            Ambiente
            • 2008
            • 179

            #6
            Re: niesprawna klimatyzacja w OII pomocy

            Zamieszczone przez nowy29
            Koledzy mam dość ciekawe pytanie.
            Po nabiciu klimy która sprawnie funkcjonowała nagle po przejechaniu ok 2000tyś przestała działać .Klima została podłączona pod zegary stwierczono poprawne nabicie i szczelność ukladu .Sprężarka też jest ok.. a podłączone pod komputer auto nie wykazało żadnego błędu mimo to dmucha mi ciepłym powietrzem z zewnątrz.Co może być przyczyną takiego zachowania sie klimatyzacji (climatronic)?czyżby to był jakiś zawór po drodze który naprzykład się zaciął? :|
            Ostatnio znajomy miał podobny problem. Ciśnienie było ok, a klima nie chłodziła. Okazało się, że chłodnica była dość mocno poobijana kamieniami, i najprawdopodobniej nie funkcjonowała całą powierzchnią. Część rurek była pozagniatana. Po wymianie chłodnicy klima ruszyła. Sprawdz jak chłodnica wygląda u Ciebie, szczególnie w dolnej części.
            @200KM

            Komentarz

            • misiek^wro
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8321

              #7
              nowy29,

              1a) bezpieczenik
              1b) VAG ( moze wykazac bledy czujnikow i wtedy czujnik do wymiany )
              2) chlodnica
              3) kompresor



              Taka kolejnosc sprawdzania i zadna inna VAG to obowiazek, bo np czujnik cisnienia czynnika mogl pasc i klima sie nie wystartuje, zeby nie uwalic kompresora
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                #8
                sprawdź VAGiem ciśnienie czynnika w układzie podczas pracy i temperaturę na parowniku.
                Pomimo szczelności kompresor może po prostu nie działać. Ciśnienie spoczynkowe to 4 bar. Ciśnienie robocze powinno być w granicach 8 bar. Temp. na skraplaczu 1 stopień.

                Przy tego rodzaju uszkodzeniu nie będzie żadnego błędu na VAgu.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • bari76
                  Drive
                  • 2011
                  • 49

                  #9
                  dzwonia ale nie wiadomo w kturym kosciele . uruchom auto wlacz klime sprawdz czy sprezarka sie zalacza i czy pracuja wentylatory jesli tak to dotknij rurek dochodzacych do sprezarkigrubsza ma byc zimna ciensza UWAGA goraca jesli tak jest to klima jest sprawna a problem jest inny jesli dokladnie chceszsprawdzic to jedz do kogos kto zalozy manometry i przygladnie sie pracy klimatyzacji a nie bedzie sie sugerowal wydrukami z kompa nie mam rozeznania czy w skodzie jest zawor odcinajacy doplyw goracego plynu z sinika czy steruja tym klapy nawiewu jesli klapy to moze sie nie przestawily

                  [ Dodano: Pią 17 Cze, 11 20:12 ]
                  nie wiem co pokazuje wag ale wedle manometrow powinno byc cisnienie tloczenia w granicach 12-17bar ssania sprerzarki 2.5-4 bary w zaleznosci od teperatury i sily nawiewu dmuchawy oczywiscie podczas pracy klimatyzacji
                  bari

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #10
                    Przyczyną może być zatarte sprzęgiełko i padnięty wentylator
                    Tak było w mojej 2 wamiana sprzęgiełka, czyszczenie i nabicie + jeden wentylator razem 600 a w serwisie chcieli 4000
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • sebastian7905
                      RS
                      • 2009
                      • 3583
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      U mnie padły wentylatory ,wymieniłem i nastała zima .Po włączeniu klimy muszą wystartować oba na pierwszym biegu.
                      Sebastian
                      Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                      Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                      Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                      Wczasy nad morzem - klik

                      Komentarz

                      • heretyk
                        Rider
                        • 2009
                        • 549
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Panowie u mnie podobnie. Cos nie tegez z climatronic. Jakos niecaly bodajze miesiac temu bylem w zaprzyjaznionym ASO. Zrobili wszystko. smarowanie, nabicie, odgrzybianie. Podobno kompresor "jeszcze" OK. niestety wtedy slowo "jescze" mnie tak bardzo nie zainteresowalo. Zreszta wszystko mialo byc OK.

                        a teraz objawy: dobre pierwsze 15-20 minut jazdy samochod wali cieplem. niezaleznie jaka temperatura ustawiona low czy hi. zmienia sie jedynie moc nadmuchu.

                        Po pewnym czasie nagle zaczyna wiac zimnym...

                        Pamietam ze kiedys wywalal mi blad klapka powietrza nad schowkiem, ale chyba sporadyczne to bylo i teraz juz nie ma. pozatym bledow ni ma. Na blokach pomiarowych sie nie znam specjalnie, wiec moze jakis maly manual, co?
                        Zostały mi czesci, po szkodniku:
                        VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                        Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                        Komentarz

                        • gadula007
                          L&K
                          • 2009
                          • 1174
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Cześć

                          Też miałem problem, że klima ruszała po około 5-7minutach i wcale tak dobrze nie chłodziła. Było to zaraz po wizycie u nabijacza klimy. Pojechałem z reklamacją. Spuścili czynnik i nabili jeszcze raz. Okazało się, że jak spuścili to wyszła 600g czynnika w instalacji. Ponoć ma być 550g. Tyle mi na nowo wbili i wszystko działa OK. A więc jak jest za dużo czynnika to też klima wariuje (nie załącza się odpowiednio). W mojej odpowiednia ilość to 550g.

                          Komentarz

                          • heretyk
                            Rider
                            • 2009
                            • 549
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Ponownie bylem w ASO. Powiedzili ze program jest tak ustawiony ze nie mozna za duzo wprowadzic czynnika chlodzacego. Nawet jezeli by sie komus udalo to jest jakies zabezpieczenie, ktore pod wpylwam za duzego cisnienia uklad wylacza zupelnie.

                            W kazdym badz razie profilaktycznie wymienili gaz kolejny raz. Potestowali caly dzien i twierdza ze wzsystko idealnie.Teraz faktycznie zaraz po wlaczeniu wali chlodem
                            Zostały mi czesci, po szkodniku:
                            VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                            Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                            Komentarz

                            • gadula007
                              L&K
                              • 2009
                              • 1174
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              heretyk, znalazłem teraz ten wątek, który sporo wyjaśnia. Jak się okazało myślałem, że to wymiana pomogła, bo samochód stał za krótko. Po czasie znowu jest opóźnione chłodzenie. Poczytaj tu:

                              Komentarz

                              Pracuję...