Problem z automatyczna skrzynia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adam-deska1
    Classic
    • 2013
    • 3

    Problem z automatyczna skrzynia

    wolas, to na zmianę odkręcaj i wkręcaj, jakiś smar do świec albo na wysokie temperatury pomoże
    coś mi świta żeby denaturatem posmarować, ale nie jestem pewien
    gdzieś miałem fajny artykuł, ale nie mogę znaleźć :|
    Adam89
  • andrus27
    Classic
    • 2011
    • 4

    #2
    Problem z automatyczna skrzynia

    Witam przejrzalem chyba juz wszystkie mozliwe fora i nie znalazlem konkretow na temat mojego problemu .A mianowicie moja skrzynia sie zawiesila ale od poczatku. Pierwsze objawy pojawily sie jakis rok temu jak jechalem spokojnie na prostym odcinku drogi i miala nastapic zmiana biegow z 3 na 4 skakaly obroty na sekunde dopiero jak dodalem gazu skrzynia zmienila na ostatni czwarty bieg. Jezdzialem z tym dosc dlugo bo az tak bardzo mi to nie przeszkadzalo. Nastepnie jakis czas temu jak jechalem pod gorke pojawily sie drgania rowniez przed zmiana biegu 3 na 4 az wkoncu skrzynia sie zablowala na biegu 2 . A wiec jak mam na D ruszam z 2 potem silnik wyje i dopiero zmieni bieg jak ma okolo 3000 obrotow ale tak jak by omjial 3 odrazu wskakuje na 4 .Jednak na tej czworce moge max 100km na godzine jechac bo strasznie wyje .Jak sobie recznie zmianiam biegi to: z jedynki spokojnie ruszam dwojka mi wchodzi rowniez a dalej jest lipa trojka to jak by jej nie bylo wajcha nawet na nia nie wskakuje jedynie pokazuje sie na kompie ze jest 3 bieg. Wsteczny dziala bezproblemu. Skrzynia jak jest chlodna to sobie spokojnie moge przerzucac recznie poki co potrzebuje 1 i 2 do jazdy. Zaczyna sie slizgac przy ruszaniu jak juz sie rozgrzeje i biegi recznie zaczynaja wchodzic z oporem.

    I teraz podlaczylem u mechanika do VAGA pojawil sie blad Sensor Range Gear ( w serwisie skody wystepuje to pod nazwa multiswitch sensor ) mechanik nazwal to pozycjoner, a wiec zostal wymieniony i nic sie nie zmienilo. Kolejna rzecz jaka bede robil to wymiana oleju z filtrem jednak nie sadze aby to pomoglo chociaz to slizganie na rozgrzanym oleju cos moze w tym byc.

    Macie jakis pomysl co moze byc mojej skodzinie prosze o jakies rady bo po wymianie oleju mi sie pomysly juz skoncza
    Moje autko To skoda octavia 2002 1.9tdi skrzynai automatyczna 4 biegi
    z gory dzieki

    Komentarz

    • Enriquez
      RS
      • 2009
      • 7685
      • Superb III (3V3)

      #3
      Zamieszczone przez andrus27
      Sensor Range Gear
      nie ma takiego błędu w VCDS...
      generalnie podjechałbym do dobrego serwisu skrzyń
      w O1 to chyba nie jest DSG, więc nie powinno być problemu
      no chyba, że koniecznie chcesz sam to naprawić
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz

      • patrykL
        Rider
        • 2009
        • 588

        #4
        obstawiam, ze starte sa tarczki trzeciego biegu

        Komentarz

        • andrus27
          Classic
          • 2011
          • 4

          #5
          witam ponownie
          A wiec wymiana oleju nic nie dala i filtra bez zmian tak jak myslalem ale to byl powod napewno mojej awari poniewaz byl czarny jak smola a nie wymienialem go odkad ja mam takze moja wina bylo troszke opilkow na magnesie w misce to martwi ale podobno to jest tez normalna sprawa

          Co do bledu na diagnozie to napewno bylo Sensor Gear switch nie pamietam jaki byl skrot bledu
          dzieki za odpowiedz co do tarczek wydaje mi sie ze to moze byc trafna podpowiedz poniewaz cala skrzynia chodzi ok tylko ta 3 nie daje rady
          od jutra bede szukal specjalisty od autamoatow ale mechanik mi powiedzial ze to dosc kosztowna sprawa i on by wstawil uzywke
          sam nie wiem co dalej zrobic problem jest w tym ze jestem aktualnie w londynie a tu ceny wygorowane za takie serwisy
          moze kolega sie orientuje ile wymiana takich tarczek i czy to jest wogole wykonalne
          dzieki pozdowionka

          Komentarz

          • patrykL
            Rider
            • 2009
            • 588

            #6
            oczywiscie, ze jest wykonalne,
            wedlug mnie nie ma sensu bawic sie w uzywki, lepiej naprawic swoja, bedzie chodzic jak nowa, to sie prawie zawsze sprawdza w przypadku automatow,
            jesli chodzi o koszta to w przypadku automatu w mb w124 (tarczki 3 biegu to byla najczestsza awaria) to regeneracja skrzyni u uczciwego i solidnego fachowca to byl rzad 1,5 - 2 tys. zł

            Komentarz

            • andrus27
              Classic
              • 2011
              • 4

              #7
              witam ponownie
              bylem u specjalisty i stwierdzil ze sprzekglo w srodku sie juz wurobilo i trzeba skrzynie zregaenerowac a wiec koszt okolo 1,5 tys funtow tutaj takie sa ceny
              a wiec to jest troszke za duzo i lepiej kupic uzywke i wsadzic koszty sa o polowe mniejsze
              z tym ze pojawia sie problem ze znalezieniem skrzyni moj kod to FDB znalazlem skrzynie zo octavi ale kod ma FDC i w serwisie mi powiedzieli ze nie wiedza czy bedzie pasowala czym one moga sie roznic wie ktos moze

              Komentarz

              • dwaoka
                Elegance
                • 2010
                • 927

                #8
                andrus27, a co jak wstawisz używkę w jeszcze gorszym stanie? ja bym naprawiał swoją, aha a olej w zwykłym automacie zaleca się wymieniać co 40.000km. W Ursusie jest bardzo dobry warsztat.
                bkc+dsg

                Komentarz

                • andrus27
                  Classic
                  • 2011
                  • 4

                  #9
                  tak zgadza sie zawsze jest ryzyko niby na uzywke daja gwarancje. ta skrzynie kupilem uzywana i pojezdzilem na niej praiwe 200tys km a podobno miala juz 140 tys jak ja kupywalem takze trafila mi sie dobra.
                  Dzisiaj odwiedzilem kolejnych specjalsistow i stwierdzili ze moja turbina nie dziala poprawnie bledy na kompie okazalo sie ze mam intercooler gdzies walniety i dopoki tego nie zrobie oni nie sa w stanie stwierdzic awarii i tez mi doradzali zebym jak cos regenerowal skrzynie

                  Komentarz

                  • bari76
                    Drive
                    • 2011
                    • 49

                    #10
                    nie mialem nigdy z automatem do czynienia ale chcialem kupic raz szarana z automatem mial uszkodzona skrzynie pomyslalem o kupnie urzywki to byl tiptronik kolega ktury to naprawia powiedzial zeby sie w takie rzeczy nie bawic bo to nic dobrego bo te automaty sa zgrywane z silnikiem w fabryce i ze nie bedzie to dzialac ale auto moze zaczac wiecej palic moze sie zle zbierac lub wrzucac biegi nie przy tych obrotach co trzeba rze rozsadniej zregenerowac stara choc mialo by to wiecej kosztowac wiec porzucilem temat automatow na zawsze
                    bari

                    Komentarz

                    • 4x4BKF
                      L&K
                      • 2010
                      • 1279

                      #11
                      Zamieszczone przez bari76
                      nie mialem nigdy z automatem do czynienia ale chcialem kupic raz szarana z automatem mial uszkodzona skrzynie pomyslalem o kupnie urzywki to byl tiptronik kolega ktury to naprawia powiedzial zeby sie w takie rzeczy nie bawic bo to nic dobrego bo te automaty sa zgrywane z silnikiem w fabryce i ze nie bedzie to dzialac ale auto moze zaczac wiecej palic moze sie zle zbierac lub wrzucac biegi nie przy tych obrotach co trzeba rze rozsadniej zregenerowac stara choc mialo by to wiecej kosztowac wiec porzucilem temat automatow na zawsze
                      Jak kolega który to naprawia na prawdę powiedział to co napisałeś to przestan jeździć do tego moto-znahora tylko znajdź sobie mechanika a nie jakiegoś barana który został mechanikiem bo nie miał innego pomysłu na życie.

                      Jeden jest "mechanikiem" bo sie nie uczył, a drugi uczył się żeby zostać mechanikiem.
                      Ja jeżdżę do tych drugich.



                      P.S. A kolega nie powiedział Ci że haldex w Twojej 4x4 to taki mały automat i że to jest w fabryce zgrywane z kompem, ABSem itp. i żeby dac sobie spokój bo jak się zepsuje to ojoj :?: :?:


                      P.S.II. To co napisałeś nic nie wnosi do dyskusji poza tym że ktoś coś powiedział, że rzekomo tak moze być.
                      Jak sam piszesz nigdy nie miałeś styczności z automatem - więc moze nie wypowiadaj się na jego temat, a próba kupna wozu z automatem w dodatku zepsutym nie jest jakimś miarodajnym doświadczeniem.
                      A co do kolegi - pewnie nie umiał i bał się wziąc za robotę to zaczął gadać pierdoły.

                      Ja jeździłem automatami. I klasycznymi, smg, dsg i żaden z nich nie był kłopotliwy. Raz padła skrzynia - to wymieniłem cała bez słuchania bajek o fabryce i jedynie słusznych fabrycznych ustawieniach.

                      Gdyby DGW słuchał tego że fabryka ustawia i tylko wtedy jest dobrze to jego O1 dlaej miałaby 110KM.
                      4x4

                      Komentarz

                      • dwaoka
                        Elegance
                        • 2010
                        • 927

                        #12
                        i tak się powtarza legenda żeby nie kupować automatów...
                        bkc+dsg

                        Komentarz

                        Pracuję...