Krzywa flansza skrzyni biegów dsg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ziemia1
    Classic
    • 2009
    • 17

    Krzywa flansza skrzyni biegów dsg

    Mnie zaś intryguje postawa ASO w tej kwestii. Ich specjaliści mieli poprzez sieć dostęp do najaktualniejszej bazy wiedzy, a mimo to nie potrafili z niej skorzystać. Nie są to przecież ludzie "z łapanki", tylko wykształceni fachowcy, którzy na dodatek powinni regularnie jeździć na szkolenia do źródła wiedzy. Nie wyobrażam sobie, aby było inaczej przy tak dużym i szybkim postępie w technologii motoryzacyjnej.
    Nie posądzam ASO o złą wolę. Pewnie, jak zwykle, chodzi o pieniądze na szkolenia, a właściwie o ich brak.
  • kmicio
    Ambiente
    • 2008
    • 233

    #2
    Krzywa flansza skrzyni biegów dsg

    W innym wątku opisywałem temat drgań mojej octavii.

    Rzecz w tym - czy ktoś się spotkał z krzywą flanszą wychodzącą ze skrzyni biegów - obojętne automat/manual ?

    Nie cieknie olej z uszczelnienia wałka flanszy a widać jak ona ma 1-2mm bicie osiowe.
    Może to nie flansza a gniazdo mocowania wielowpustu od tej flanszy w mechanizmie różnicowym ?

    Czy do wyjęcia falanszy olej ze skrzyni trzeba spuścić ?
    *1B1B*1.8T*4x4
    *1B1B*1.9T*DSG

    Komentarz

    • 4x4BKF
      L&K
      • 2010
      • 1279

      #3
      Re: Krzywa flansza skrzyni biegów dsg

      Zamieszczone przez kmicio
      W innym wątku opisywałem temat drgań mojej octavii.

      Rzecz w tym - czy ktoś się spotkał z krzywą flanszą wychodzącą ze skrzyni biegów - obojętne automat/manual ?

      Nie cieknie olej z uszczelnienia wałka flanszy a widać jak ona ma 1-2mm bicie osiowe.
      Może to nie flansza a gniazdo mocowania wielowpustu od tej flanszy w mechanizmie różnicowym ?

      Czy do wyjęcia falanszy olej ze skrzyni trzeba spuścić ?
      Kolego, nie za bardzo Cię rozumiem bo nie jestem pewien czy wiesz czym jest flansza.

      Flansza to element który zazwyczaj mocuje/przytwierdza się za pomocą śrub do korpusu danego urządzenia a tenże element zwany flanszą ma za zadanie trzymanie/uszczelnienie elementu który przez flanszę jest że tak powiem "obejmowany"

      Flansza w tym przypadku to element dokręcony do skrzyni biegów obejmujący/uszczelniający wyjście wałka z wielowpustem (tzw. "wałka ataku") jak się to nazywa w przekładniach.

      Flansza jako element nieruchomy nie może mieć bicia bo jest nieruchoma.

      Bicie może mieć wałek. A jeśli ma to znaczy że wałek jest do dupy. Wałek musi kręcić się bez odchyłek, krótko mówiąc idelanie.



      Po przeczytaniu posta wciśnij pomógł (tam niżej, pod postem).
      4x4

      Komentarz

      • kmicio
        Ambiente
        • 2008
        • 233

        #4
        Ale za co pomógł.... Nie wniosłeś nic do dyskusji. Będę w domu to wkleję Ci obrazek z ETKI - co oznacza "flansza - flange z ang." wychodząca ze skrzyni do której mocowany jest wał napędowy.
        *1B1B*1.8T*4x4
        *1B1B*1.9T*DSG

        Komentarz

        • 4x4BKF
          L&K
          • 2010
          • 1279

          #5
          Kmiciu, człowiek się stara, rozpisuje, prowadzi za freee edukację techniczną a tu masz, taka wdzięczność... Świat się kończy! Kiedyś to by to było nie do pomyślenia!

          No to wklej ten obrazek na którym Ci napisali że to flansza, bo gdyby nie on to byś nie wiedział że to się akurat tak nazywa...
          4x4

          Komentarz

          • kmicio
            Ambiente
            • 2008
            • 233

            #6
            Mniejsza o większość - mechanik z 16 letnim stażem nazywał to flansza/zabierak. W angielskiej etce jest flange. W polsko-języcznej etce jest wał z kołnierzem. Na forach pojawiają się określenia że jest to flansza półosi. np. http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic...=94627&start=0
            Dla mnie jako inżyniera i mojego mechanika też inżyniera jest to flansza i nazwałem to wg. tego określenia. Z resztą jakie to ma znaczenie. Chodzi mi o ten wałek z kołnierzem zwany flanszą co na załączonym rysunku.
            Nie ma co się spierać o bzdety, bynajmniej ja na to nie mam ochoty. Jeśli ktoś zechce pomóc -ok.
            Załączone pliki
            *1B1B*1.8T*4x4
            *1B1B*1.9T*DSG

            Komentarz

            • 4x4BKF
              L&K
              • 2010
              • 1279

              #7
              I w polskiej Etce jest bardzo dobrze napisane.
              A to dlatego, że każda część obracająca się, która przenosi moment obrotwy nazywa się wałem.
              Zabierak z kolei to rodzaj sprzęgła do przeniesienia momentu obrotowego z jednego współwirującego elementu na drugi.

              Na a flansza - to już napisałem.

              dlatego przyjacielu drogi skodziarzu nie zrozumiałem o co Ci chodzi.

              No ale skoro wskazana przez ciebie część nie kreci się w osi i ma bicie to tak być nie moze.



              Co do rysunku dyfra to dobrze jest tam oznaczony wałek ataku. Wałek ataku to ten wałek w przekładni, który wprowadza do niej moment obrotowy.
              4x4

              Komentarz

              Pracuję...