Deszcz - silnik tracił na mocy i zgasł...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ACS
    Classic
    • 2012
    • 11

    Deszcz - silnik tracił na mocy i zgasł...

    I co?Zgłoszą i będą się bujać po sądach kilka długich lat a on i tak im w sądzie powie,że nie dostał żadnych pieniędzy,oni,że wpłacili i tak w koło macieju,a później złodziej założy sprawę tym którzy jego zgłosili.Niestety takie mamy sądy złodziej ma większe prawa niż poszkodowany.
    Profesjonalne oklejanie pojazdów
    www.autocolorshift.pl
  • marvin7
    Drive
    • 2011
    • 98

    #2
    Deszcz - silnik tracił na mocy i zgasł...

    Witam,
    dzisiaj po wjechaniu do kałuży silnik zaczął tracić na mocy i zgasnął, po czym nie dało się go odpalić.
    Dzisiaj to był już drugi taki raz. Ostatnio po wjechaniu do kałuży też mi zgasnął, ale po kilkunastu minutach udało się go odpalić.
    Dzisiaj niestety nie udało mi się go odpalić.

    Moje auto to Skoda Octavia O1 z 2001 roku z silnikiem AEE.
    Pod silnikiem mam płytę do połowy silnika.

    Ponadto cały czas się świeci kontrolka akumulatora, ale rozrusznik kręci się bez problemowo.
    Co jest przyczyną tego? Zalany alternator? Jakieś porady, aby uniknąć tego w przyszłości?

    Komentarz

    • Walt
      L&K
      • 2011
      • 1065
      • Seat

      #3
      Zamieszczone przez marvin7
      Jakieś porady, aby uniknąć tego w przyszłości?
      Tak - wolniej przejeżdżać przez kałuże Tutaj diesel ma ogromną przewagę nad benzyną.
      Możliwe, że woda dostała się do alternatora i zrobiła się zwara. Jak obeschnie i kontrolka się będzie nadal świeciła, to zostaje elektryk
      SPOT Poznań ->

      Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

      Komentarz

      • kroolik100
        Classic
        • 2010
        • 14

        #4
        AEE, silnik 1,6 w benzynie, sprawdź przewody wysokiego napięcia, kiedy były one ostatni raz wymieniane? Sprawdź palec i kopułke, czy nie są nadpalone styki. Ja tak miałem w polo 1,4 silnik podobny, zawsze po myciu lub wjechaniu w większą kałuże słabnął, nie palił na wszystkie gary, po wymianie kopułki i palca problem ustał.


        pozdrawiam

        Komentarz

        • marvin7
          Drive
          • 2011
          • 98

          #5
          Zamieszczone przez kroolik100
          [...] sprawdź przewody wysokiego napięcia,[...] Sprawdź palec i kopułke [...]
          Możesz trochę jaśniej? Przewody wysokiego napięcia to te co idą od zapłonu(czy jak się to nazywa) do świec?

          A kolega w 2 poście, jechałem wolno.

          Komentarz

          • kroolik100
            Classic
            • 2010
            • 14

            #6
            na pewno wiesz jak wygląda kopułka, przewody wysokiego napięcia to przewody od kopułki do świec i od świecy do cewki zapłonowej. Wyjmij, wyczyść, sprawdź również palec zapłonowy, to element pod kopułką, na nim najczęściej nadpalają się miedziane styki. Daj info co i jak.

            [quote="Walt"]
            Zamieszczone przez marvin7
            Tutaj diesel ma ogromną przewagę nad benzyną.
            no no , ja w swojej 1.8T nie zauważyłem jakiegoś związku szybka kałuża i zgaśnięcie silnika, może to jakiś ewenement ?? co do diesla to się zgodzą, nie idzie utopić

            pozdrawiam

            Komentarz

            • Walt
              L&K
              • 2011
              • 1065
              • Seat

              #7
              Może już czas na wymianę przewodów. Odpal w nocy i zobacz czy świecą
              SPOT Poznań ->

              Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

              Komentarz

              • marvin7
                Drive
                • 2011
                • 98

                #8
                Dzięki wszystkim za pomoc. Jak najszybciej dam znać co i jak

                Komentarz

                • kroolik100
                  Classic
                  • 2010
                  • 14

                  #9
                  W polo miałem fajny motyw, silnik 1,4 i instalacja gazowa, taka najpodlejsza, plastikowy kolektor, po strzale w kolektorze wypadał przewód z kopułki. Po strzale auto nie paliło, pierwszy objaw - rozsadzony kolektor wrażenia bezcenne

                  Komentarz

                  • Walt
                    L&K
                    • 2011
                    • 1065
                    • Seat

                    #10
                    Zamieszczone przez kroolik100
                    co do diesla to się zgodzą, nie idzie utopić
                    Chociaż czasami trzeba trochę udoskonalić fabryczną konstrukcję, i umieścić alternator w miejscu nie przewidzianym do tego celu przez producenta :lol:
                    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
                    SPOT Poznań ->

                    Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                    Komentarz

                    • b707
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1272

                      #11
                      Jak pisali koledzy..

                      Kopułka, kable, cewka.
                      Jak to sprawdzić?

                      Kopułka - należy zdemontować i obejrzeć palec oraz styki, jak będzie w kopułce syf a na stykach czarne ślady to dostaje się tam woda i należało by wymienić.
                      Kable - tutaj dobrze mieć znajomego i spryskiwacz do kwiatów. Znajomy kręci silnik a Ty pryskasz "mgiełkę" na kable. Jak będą przebicia to je zobaczysz... oczywiście musi byc ciemno:P
                      Cewka - odkręcasz i szukasz uszkodzeń.

                      Ja miałem podobne objawy i najpierw wymieniłem kable i kopułkę z palcem, a po roku cewkę.
                      Można to bez trudu zrobić samemu. najdroższą zabawa to cewka ale dobra można za ludzkie pieniądze kupić nówkę sztukę z gwarą na aledrogo.
                      Adam

                      Komentarz

                      • marvin7
                        Drive
                        • 2011
                        • 98

                        #12
                        Mechanik stwierdził zalanie, ale czego to nie wiem.
                        Auto już normalnie działa

                        Posprawdzam przewody wysokiego napięcia, palec i kopułke.

                        Jeszcze jedno.
                        Czy istnieje większa osłona pod silnik niż ta: http://www.tirmaniek.com.pl/oslona-s...awe-p-146.html ?
                        Jakich firm unikać, a na jakie patrzeć przy kupnie kabli wysokiego napięcia?

                        Komentarz

                        • b707
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1272

                          #13
                          Większej osłony nie ma sensu kupować bo silnik może się przegrzewać.
                          Ja mam zwykłą i nie ma problemów. To co było zalane musiało być po prostu nieszczelne [kopułka lub cewka]. A wtedy nawet nie trzeba wyjechać w kałuże. Wystarczy trochę więcej wilgoci w powietrzu.

                          Pozostała elektronika to w zasadzie bezpieczniki na akumulatorze [niedostępne dla wody spod kół] i komputer który jest zlokalizowany pod podszybiem i też nie do zalania.

                          Ja bym kupił kable BERU:P
                          Adam

                          Komentarz

                          • marvin7
                            Drive
                            • 2011
                            • 98

                            #14
                            Dzięki wszystkim za pomoc.

                            W najbliższym czasie udam się do sklepu i zakupie nowe kable + kopułkę, żeby nie mieć powtórki z rozrywki


                            Temat można zamknąć.

                            Komentarz

                            • seba84ldz
                              Classic
                              • 2010
                              • 16

                              #15
                              Dzięki za pomoc, bo u mnie jak narazie w ciągu roku7 użytkowania tez tak się stało 3 razy że mi gasł po ulewach, szczególnie jak wjechałem w duże kałuże, a jak wysechł to odpalał, tez musze posprawdzać te rzeczy

                              Komentarz

                              • marvin7
                                Drive
                                • 2011
                                • 98

                                #16
                                Dzisiaj kolejna kałuża i znowu trup
                                Po jakimś czasie odpaliłem, ale silnik nie działa tak jak powinien.

                                Film: http://www.youtube.com/watch?v=jGgjxHn9DEM

                                Pod koniec najlepiej widać, po daniu gazu łapie muła i dopiero obroty rosną.

                                Licze na waszą pomoc i ewentualne rady co sprawdzić

                                Komentarz

                                • lampion
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 198
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  marvin7 "sprawdź czujnik położenia wału" często jest montowany na dole silnika koło paska rozrządu i jego zalanie powoduje gaśnięcie silnika. Możliwe, że wystarczy jak dobrze zaizolujesz przewody.
                                  Daj znać czy pomogło.
                                  P.S. Jeśli nie wiesz co to jest czujnik położenia wału idź z tym do mechanika tylko dobrego. Powinien go znaleźć i przeczyścić.

                                  Komentarz

                                  • marvin7
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 98

                                    #18
                                    Zamieszczone przez lampion
                                    marvin7 "sprawdź czujnik położenia wału" często jest montowany na dole silnika koło paska rozrządu i jego zalanie powoduje gaśnięcie silnika. Możliwe, że wystarczy jak dobrze zaizolujesz przewody.
                                    Daj znać czy pomogło.
                                    P.S. Jeśli nie wiesz co to jest czujnik położenia wału idź z tym do mechanika tylko dobrego. Powinien go znaleźć i przeczyścić.
                                    Na razie dzięki, w wolnym czasie zobacz co z tym.

                                    Komentarz

                                    • ziutsane
                                      RS
                                      • 2007
                                      • 2376

                                      #19
                                      hmmm momentami wygląda jakby tracił na którejś z cewek prąd i palił na 3 gary...
                                      Miałem tak i mi wytłukło poduszki silnika. Przeczyściłem u siebie moduł zapłonowy i jak ręką odjął. W tym, że nie wiem jak to jest w silnikach 1,6 , tam chyba jest kopułka. Sprawdź świece na samym początku, czy są ok. Potem, ja bym szukał gdzieś usterki w instalacji wys. napięcia.
                                      Radio: C90r+XDP210EQ
                                      Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                      Wzm:XES M1+FP 1.800
                                      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                      Komentarz

                                      • marvin7
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 98

                                        #20
                                        Zamieszczone przez ziutsane
                                        hmmm momentami wygląda jakby tracił na którejś z cewek prąd i palił na 3 gary...
                                        Miałem tak i mi wytłukło poduszki silnika. Przeczyściłem u siebie moduł zapłonowy i jak ręką odjął. W tym, że nie wiem jak to jest w silnikach 1,6 , tam chyba jest kopułka. Sprawdź świece na samym początku, czy są ok. Potem, ja bym szukał gdzieś usterki w instalacji wys. napięcia.
                                        Świece, kable(beru), kopułka(bosch), palec(bosch) wymienione ani rok temu, poza tym jak zgasnął mi to otworzyłem kopułkę i było sucho, więc to chyba nie to.

                                        Komentarz

                                        • ziutsane
                                          RS
                                          • 2007
                                          • 2376

                                          #21
                                          No to szukaj dalej :/
                                          Silnik krokowy tam jest?
                                          Radio: C90r+XDP210EQ
                                          Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                          Wzm:XES M1+FP 1.800
                                          Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                          Komentarz

                                          • b707
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 1272

                                            #22
                                            Jest:-P

                                            marvin7, a sprawdzałeś cewkę? U mnie wyglądała ok, a po odkręceniu okazało się, że jest rozszczelniona.
                                            pzdr
                                            Adam

                                            Komentarz

                                            • marvin7
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 98

                                              #23
                                              Zamieszczone przez b707
                                              Jest:-P

                                              marvin7, a sprawdzałeś cewkę? U mnie wyglądała ok, a po odkręceniu okazało się, że jest rozszczelniona.
                                              pzdr
                                              Widać na niej jakieś pęknięcie? Może też można jakoś inaczej to spr?

                                              Komentarz

                                              • b707
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 1272

                                                #24
                                                u mnie było widać małe pęknięcie własnie po zdemontowaniu
                                                Adam

                                                Komentarz

                                                • TomekRs
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1670

                                                  #25
                                                  a czasem jakis czujnik od turbiny sie na zalal?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...