Turbodziura

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dantech
    Classic
    • 2010
    • 8

    Turbodziura

    Wydaje mi się, że w filtrze paliwa sporo jest parafiny :idea:
  • kruchy1978
    Classic
    • 2009
    • 32

    #2
    Turbodziura

    Witam, pewnie temat już się pojawiał, jednak chciałbym ponownie zapytać o problem.
    Zauważyłem ostatnio, że turbodziura w mojej skodzinie się powiększyła, tzn. wydaje mi się, że zaczynał się zbierać już przy 1800 obr, a obecnie robi to dopiero przy 2200 obr. Nie wiem, czy mnie się coś ubzdurało, czy może tak ma być. Czy jest jakaś wartość obrotów od której skodzina powinna wstawać? Jaka to może być usterka, jeśli takowa jest.
    Moja Octavia I jest z 2003 r, silnik ASZ, 230000km, nigdy nic nie robiłem przy silniku, turbinie i innym osprzęcie.
    Chciałem jeszcze zapytać, jaki najlepiej mam kupić kabel ( tyle tego na allegro, że trudno się połapać ), aby diagnozować swoją Octavię, no i jaki do tego program?
    Dzięki zainfo.

    Komentarz

    • Karql
      L&K
      • 2010
      • 1124

      #3
      Bierz od tego użytkownika: http://forum.octaviaclub.pl/profile....rofile&u=26599

      Ma super cenę, normalnie za taki kabel i program trzeba 1700zł dać...
      Było: 117,5KM / 238,9 Nm
      Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

      -> MOJA SKODA <-

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        Re: Turbodziura

        Zamieszczone przez kruchy1978
        Witam, pewnie temat już się pojawiał, jednak chciałbym ponownie zapytać o problem.
        Zauważyłem ostatnio, że turbodziura w mojej skodzinie się powiększyła, tzn. wydaje mi się, że zaczynał się zbierać już przy 1800 obr, a obecnie robi to dopiero przy 2200 obr. Nie wiem, czy mnie się coś ubzdurało, czy może tak ma być. Czy jest jakaś wartość obrotów od której skodzina powinna wstawać? Jaka to może być usterka, jeśli takowa jest.
        Moja Octavia I jest z 2003 r, silnik ASZ, 230000km, nigdy nic nie robiłem przy silniku, turbinie i innym osprzęcie.
        Chciałem jeszcze zapytać, jaki najlepiej mam kupić kabel ( tyle tego na allegro, że trudno się połapać ), aby diagnozować swoją Octavię, no i jaki do tego program?
        Dzięki zainfo.
        przy temp około 30 stopni to będziesz czuł mniejszy moment a na jesień wszystko wróci do normy :wink:
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • Tony065
          RS
          • 2009
          • 2497
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          popieram poprzednika, jak zrobiło się na parę dni chłodniej, to auto odzyskało wigor i "jedzie" na dłuższe przeloty po PL prawie zawsze wybieram się w nocy, bo jest te parę st.C mniej i jakoś tam daję radę TIR-om i świrom. może i czasem widać w światłach, że auto przykopci, ale spełnia Euro3, więc mam to gdzieś. jak komuś nie pasi, nie próbuje, może da radę mnie wyprzedzić... jest na to lekarstwo -> większy IC i @
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz

          • Karql
            L&K
            • 2010
            • 1124

            #6
            No ja też muszę jakiegoś ICka założyć, bo takim mułem to wstyd jeździć
            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

            -> MOJA SKODA <-

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              Tylko nie przesadzajcie z wielkoscia IC bo też bedzie turbodziura :P
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • Karql
                L&K
                • 2010
                • 1124

                #8
                Zamieszczone przez piramida
                Tylko nie przesadzajcie z wielkoscia IC bo też bedzie turbodziura :P
                Oj tam oj tam Tulejki się wsadzi i będzie git
                Do tego jeszcze Anti Lag System, a co niech dmucha cały czas
                Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                -> MOJA SKODA <-

                Komentarz

                • jefry
                  Rider
                  • 2009
                  • 411

                  #9
                  Zamieszczone przez piramida
                  Tylko nie przesadzajcie z wielkoscia IC bo też bedzie turbodziura :P
                  heheh niech kolega nie gada na 238 PS / 450 masz TbD?? dobry program i łapie od dołu
                  Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                  Komentarz

                  • Karql
                    L&K
                    • 2010
                    • 1124

                    #10
                    jefry, jak masz duże turbo to program nie pomoże
                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                    -> MOJA SKODA <-

                    Komentarz

                    • jefry
                      Rider
                      • 2009
                      • 411

                      #11
                      Karql, nie przeczę... ja mam turbo w serii jedynie program wrzucony inny... niebo a ziemia... łapie "prawie" zaznaczam "prawie" od samego dołu . Jak bedzie przypływ gotówki to i tym się zajmę na razie to bida z nędzą na koncie się szczur powiesił
                      Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                      Komentarz

                      • Karql
                        L&K
                        • 2010
                        • 1124

                        #12
                        Na seryjnym turbie tak, ale fizyki nie oszukasz, jak masz większe turbo to ma większe możliwości, ale potrzebuje większej ilości spalin i tak będzie większy moment na niskich obrotach niż przy seryjnej, ale będziesz czuł tą dziurę.

                        To tak jak z hamulcami wsadzisz lepsze klocki, które potrzebują większej temperatury do hamowania. Na zimno i tak hamują lepiej niż seria, ale wydaje Ci się, że nic nie hamują, bo wiesz jak to robią na ciepło
                        Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                        Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                        -> MOJA SKODA <-

                        Komentarz

                        • jefry
                          Rider
                          • 2009
                          • 411

                          #13
                          hehe rozumiem zdaje sobie z tego sprawę jeżeli chodzi o heble bo one akurat są wymienione, musiałem się przyzwyczaić... ale samochód staje dęba... Warto było. Co do mocy lekki ras tylko 173 KM. Ale po zmianie mapy powiem nie skromnie zbiera się lepiej niż benzyna.
                          Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Zamieszczone przez jefry
                            hehe rozumiem zdaje sobie z tego sprawę jeżeli chodzi o heble bo one akurat są wymienione, musiałem się przyzwyczaić... ale samochód staje dęba... Warto było. Co do mocy lekki ras tylko 173 KM. Ale po zmianie mapy powiem nie skromnie zbiera się lepiej niż benzyna.
                            to zależy jaka benzyna bo jezeli o tej samej mocy to niestety nie ma takiej opcji co by się lepiej zbierała od benzyny przynajmniej od 0-100 :wink:
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • Sev
                              L&K
                              • 2007
                              • 1295

                              #15
                              true, true
                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                              Komentarz

                              • kruchy1978
                                Classic
                                • 2009
                                • 32

                                #16
                                Ja przepraszam, że znowu poruszam ten temat, ale nikt mi nie odpisał na zasadnicze pytanie. Może z autopsji Ktoś mi odpowie. Przy jakiej prędkości obrotowej u Was załącza się turbina, tzn. zaczyna efektywnie, odczuwalnie działać?

                                Komentarz

                                • Tony065
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2497
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  turbo "wstaje" przy ok. 1500-1600rpm, przy 1800-200rpm suszarka zaczyna pompować w zauważalny sposób. przy ok. 2400-2600rpm masz max Nm, który utrzymuje się jakieś kilkaset rpm, potem lekko spada. popatrz na wykresy BKD z hamowni, to zobaczysz wszystko.
                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                  Antek

                                  Komentarz

                                  Pracuję...