[O2] Po wymianie koła dwumasowego w DSG.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • chrisnysa
    Classic
    • 2011
    • 28

    [O2] Po wymianie koła dwumasowego w DSG.

    Słuchajcie, pytanko - jak rozbiera się te kostki i, czy można dostać piny (jeśli tak, to jakie mają numery) do nich? Mam zaśniedziałe styki i elektryka w drzwiach odmawia posłuszeństwa :roll:



    No i fotki z wczorajszej roboty (niezbyt wyszukana jakość, bo robione telefonem w ramach krótkich przerw na regenerację sił ). Fotę przedniego zawiasu + hebli wrzucę później, jak będzie trochę cieplej, to na spokojnie zrobię zdjęcia. Człowiek, którego widać oprócz mnie na zdjęciach, to dobry kumpel, z którym wspólnie grzebiemy w naszych autach - założyliśmy, że wszystkie prace w autach będziemy wykonywać sami, bez znaczenia na ich stopień trudności - daje to ogromną satysfakcję i można się czegoś nauczyć

  • dwaoka
    Elegance
    • 2010
    • 927

    #2
    [O2] Po wymianie koła dwumasowego w DSG.

    No więc po kolei:

    Auto kupione z przebiegiem 119kkm. Po przejechaniu ok. 5000km po odpaleniu samochodu zaczął dochodzić spod maski dziwny nieregularny dźwięk. Przez następne 4000km myślałem, że to źle spasowane plastiki się tak telepią, dopóki nie natrafiłem na:
    I thought it would be good to bring it into one thread as more and more of these are happening including mine last week at 58096 miles. There are so many to credit with posting so I will limit it to those who have posted pics and also performed the replacement along with the DIY. Specifically...



    Wszystko się zgadzało:
    - po odpaleniu auta (na P) i spadnięciu obrotów zaraz po rozruchu, słychać wyraźne nieregularne obijanie się jakby dwóch talerzy,
    - to samo na N,
    - po zapięciu D, R lub S dzwonienie ustaje,
    - podczas jazdy żadnych niepokojących dźwięków (chociaż masę ludzi na tdiclub.com opisywało dziwne metaliczne dźwięki słyszalne podczas jazdy, ja obstawiam że to prawdopodobnie już stan agonalny dwumasy),
    - od czasu do czasu na P lub N zatelepie budą na postoju,
    - podczas nagłego hamowania prawie do zatrzymania, twarda redukcja skrzyni odczuwalna z 3-2-1,
    - po rozgrzaniu napędu, na postoju P, dźwięk prawie niesłyszalny.

    Tutaj załączam film na którym uruchamiam zimny silnik (przed wyruszeniem do kolegi robekcool:
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=28IEjgeZouE[/youtube]

    Natychmiast po uruchomieniu silnik zwiększa obroty, aby za chwilę obniżyć je do normalnych 850 i wtedy zaczyna się dzwonienie z okolic lewego nadkola, najlepiej słychać to od spodu auta, po zdjęciu osłony silnika.

    Oraz gaszenie silnika,tu słychać wyraźne metaliczne klap klap klap przy gaszeniu:
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KgEtYxmtuJc[/youtube]

    Zdecydowałem się na wymianę koła dwumasowego, ustaliłem numer części: 03G105266BE i tutaj uwaga, bo jest to
    najnowszy numer części, której to rzekomo projekt został zmieniony. Po wyjęciu starego koła 03G105266R, nie było dużo większych luzów niż na nowym. Część kupiona u kolegi maciejek. Wymiana odbyła się w warsztacie K-MOT u kolegi robekcool, start o 7.00, o 11.00 wszystko było poskładane spowrotem :kciukgora


    Po wymianie:

    - zniknęło grzechotanie z okolic skrzyni na postoju,
    - redukcję 3-2-1 to właściwie poznaję tylko po wyświetlaczu, wszystko miękko się przełącza,
    - auto jakby lepiej reagowało na pedał gazu,
    - brak telepania budą na postoju.

    W tej chwili nie obawiam się o napęd, mogę jechać do Hiszpanii nawet jutro
    bkc+dsg

    Komentarz

    • dab
      Ambiente
      • 2011
      • 117

      #3
      Jaki koszt takiej operacji? Czesci plus robocizna?
      pozdrawiam
      dab

      Komentarz

      • dwaoka
        Elegance
        • 2010
        • 927

        #4
        dab, PW

        a ja jeszcze dodam, że po operacji trzeba robić geometrię, bo wachacz, krótka półoś, całe te sanki rozkręcone w drobny mak, no i dopiero skrzynia odpięta i dźwignięta przez 3 chłopa :szeroki_usmiech
        bkc+dsg

        Komentarz

        • dab
          Ambiente
          • 2011
          • 117

          #5
          Zamieszczone przez dwaoka
          dab, PW
          nic nie dostalem... :|
          pozdrawiam
          dab

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Niestety - skrzynia nie wyjdzie bez rozkrecenia zawieszenia - no chyba ze silnik w gore, ze skrzynia :diabelski_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            Pracuję...