[O1] Centralny zamek..

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jam80
    Classic
    • 2013
    • 5

    [O1] Centralny zamek..

    Panowie.

    Wczoraj zacząłem modyfikację swojej O2 polegającą na dołożeniu ORI instalacji w tylnych drzwiach Wiem wiem.... po co? A bo poprostu....

    Prawe drzwi zrobione, zostały lewe W sobote zrobie mała fotorelację

    Powiem tak darowałem sobie orginalne wtyczki do głośników i piny oraz do głosniczka wysokotonowego bo dla mnie to bzdura wywalić w ASO ponad 100PLN na malutki kawałek plastiku :lol: Postanowiłem zastąpić to małymi wsówkami + izolacja termokurczliwa. Jesli ktoś jest zainteresowany info o pini i wtyczki to są podane przez kolegę Kowal2002 kilka postów wyżej

    Koszty:

    Ori glośniki z allegro 80zł
    Piny do podpięcia się do kostki radia 000 979 133 E w ASO 4 piny 28zł
    10m przewodu dobrej jakości o średnicy około 2mm - 12zł
    Wsówki 12szt męskie i 12szt żeńskie - 3zł
    Izolacja termokurczliwa 3zł
    Nity aluminiowe fi 4mm - można głośniki zamocować na wkręty ale ja zdecydowałem się na nity.

    Ewentualnie mogą się przydać spinki tapicerki 14szt na oba tylne drzwi - 17zł w ASO.
    Niestety te które są w drzwiach lubią pękać nawet podczas delikatnego wyciągania

    Potrzebne narzędzia:

    Kombinerki
    Klucz torx 20 do odkręcenia klamki.
    Klucz torx 25 do odkręcenia rączki
    Nitownica
    Opalarka - ułatwia przyklejanie mat.

    Korzystając z okazji że mialem pod ręką maty miękkie BOLLa postanowiłem troszkę wygłuszyć tylne drzwi Tak przez ten niewielki otwór głośnika da się Wystarczy pociać mate na kawałki mieszczące sie przez otwór i mozna troche środek (dolną część blachy drzwi) wylkeić. Na górnej jest naklejona ori mata ale tam też kawałek dokleiłem Przyda się oczywiście opalarka dla ułatwienia roboty

    C.D.N........
  • keciu
    Drive
    • 2011
    • 63
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O1] Centralny zamek..

    Witam . Kluczyk od strony kierowcy wchodził do zamka trochę ciasno i postanowiłem ze troszkę towotu mu pomoże ,więc posmarowałem go towotem i włożyłem do zamka ,na początku chodził dobrze ale po jakimś czasie zaczął otwierać tylko jeden zamek a resztę już nie .Od strony pasażera działa wszystko na 100%. Czy możecie pomóc w tej sprawie jak pozbyć się tego towotu , jakim preparatem teraz mam potraktować zamek.Moja skoda jest z roku 1999 , 1,9 TDI GLX ..Mam jeszcze jeden problem możecie mi wyjaśnić co oznaczają literki GLX .POZDRAWIAM z kaszub i z góry dziękuje za pomoc ...

    Komentarz

    • jefry
      Rider
      • 2009
      • 411

      #3
      do usuniecia towotu : KONTAKT IPA PLUS 300ml

      GLX Grand de Luxe - oznaczenie wersji wyposażenia
      Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

      Komentarz

      • tryton
        Elegance
        • 2008
        • 935

        #4
        Towot usuniesz wd 40 . Najlepiej wyciągnąć wkładkę z drzwi( 3 min roboty) i dopiero wtedy dobrze ją przepłukać a następnie nasmarować olejem przekładniowym albo silnikowym

        Komentarz

        • keciu
          Drive
          • 2011
          • 63
          • Octavia II (1Z3)
          • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Dzięki za tak szybką odpowiedź - mam nadzieje ze w Polmozbycie będzie ten preparat ..

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Prawdopodobnie uwalony masz również mikrostyk
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • keciu
              Drive
              • 2011
              • 63
              • Octavia II (1Z3)
              • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez tomus7
              Prawdopodobnie uwalony masz również mikrostyk
              a to jak mogę wyczyścić (jeżeli w ogóle się da) kurna chciało mi się towotować ..

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Towot i mikrostyk to dwie różne sprawy. W szukajce wpisz mikrostyk albo mikroprzełącznik i coś wypluje. Dla pewności sprawdź czy działa brzęczyk l światło w kabinie jak otwierasz drzwi i po wyjęciu kluczyka zostawisz na światłach
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • Octan
                  Rider
                  • 2006
                  • 653

                  #9
                  A mi kiedyś fachowiec od zamków mówił, aby niczym nie smarować wkładek zamka bo wtedy do smarowidła przykleja się kurz i zapadki dość szybko zostają zablokowane.

                  Komentarz

                  • tryton
                    Elegance
                    • 2008
                    • 935

                    #10
                    Jak się będziesz zabierać za mikrostyk to tu masz mniej więcej czym to się je
                    Opis krok po kroku jak naprawić / wymienić zamek drzwi w Passacie B5, Golfie IV, Audi A4, A6, Skodzie Octavi, Fabi, Seacie Leonie, Toledo


                    [ Dodano: Czw 14 Lip, 11 12:30 ]
                    Zamieszczone przez Octan
                    A mi kiedyś fachowiec od zamków mówił, aby niczym nie smarować wkładek zamka
                    Dobrze ci mówił pod warunkiem że wszystko chodzi ok i się nic nie zacina a w zimie zamki nie zamarzają

                    Komentarz

                    • keciu
                      Drive
                      • 2011
                      • 63
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Jak się będziesz zabierać za mikrostyk to tu masz mniej więcej czym to się je
                      http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/35/
                      Ja pierdziele mam nadzieje ze w moim nie będzie trzeba tego robić : światło przy otwieraniu drzwi zapala się i szyby zamykają się automatyczne przy zamykaniu, ale faktycznie dźwięk sygnału wyłączenia świateł gwiżdże na raty, raz gwiżdże ,a raz nie ... SPRÓBUJE NAJPIERW preparatami czyszczącymi to zrobić ...[/quote]

                      No duża niespodzianka wchodzę do garażu wkładam kluczyk a tu wszystko działa zamek centralny otwiera wszystkie drzwi (ten od strony kierowcy) sygnał światem piszczy (nawet chwilami gdy mam otwarte drzwi i wyłączone światła) przez chwile zapaliła się kontrolka -samochód z kluczykiem (a propo do czego ona jest ?) i co z tego rozumieć ?

                      Komentarz

                      • tomus7
                        RS
                        • 2010
                        • 1896
                        • Peugeot

                        #12
                        Tak jak pisałem mikrostyk choć mogą być tzw zimne luty na płytce zamka. Jak sam nie masz chęci tego robić daj do elektryka to zrobi zapłacisz 120 - 200 pln w zależności od fachowca i tyle. W częsci poradniki masz wszystkie potrzebne informacje łącznie z fotoleracjami uruchom szukajkę i sam naprawisz skoro sam zepsułeś :szeroki_usmiech :P
                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                        Komentarz

                        • keciu
                          Drive
                          • 2011
                          • 63
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Witam ponowie . NO i jestem już po naprawie , a więc wina leżała po stronie zamka , nie była to wina mojego towotowania gdyż towot może sięgać tylko do wkładki zamka dalej nie ma mowy o przedostaniu się ...Zamek jest dwu-ryglowy i z nie znanych przyczyny przedstawił się i zamykał na jeden raz .Wystarczyło zameczek rozebrać przedstawić kółeczko plastykowe na odpowiedni poziom zamykania i po problemie ..Wszystko teraz gra i buczy - światło w kabinie gaśnie po zamknięciu , sygnał do świateł ryczy jak nie wyłączę a zameczek zamaka jak tak lala ..Z góry dziękuję każdemu który chciał mi pomóc ...

                          Komentarz

                          Pracuję...