[O1] OCTAVIA TOUR 1,6 BENZYNA 2010 r

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Andrzej Dura
    Classic
    • 2012
    • 3

    [O1] OCTAVIA TOUR 1,6 BENZYNA 2010 r

    Tak się zastanawiam czy jest możliwość wymiany środkowej konsoli w O1 przed liftem na tą po liftową tak jak to zrobiłem na zdjęciu? Czy to by pasowało P2P bez żadnych kombinacji?

    A teraz pytanie z innej beczki to są oryginalne drzwi bez listew czy były jakoś modzone?

  • andrzej1545
    Classic
    • 2010
    • 21

    #2
    [O1] OCTAVIA TOUR 1,6 BENZYNA 2010 r

    Witam !
    Od pewnego czasu mam dziwny odgłos jakby tarło łożysko w silniku słychać to na biegu jałowym takie wycie metaliczne które zlokalizowałem w okolicach tam gdzie jest pasek ten z rowkami. Odgłos metaliczny z wyciem wwuł, jest słyszalny przy wyłączonej klimie menualnej, jak załączę klimę przyciskiem AC to już tego nie słyszę bo jest większy hałas silnika albo to znika Co jest przyczyną tego odgłosu.

    Komentarz

    • sylwekpe
      Drive
      • 2008
      • 43
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Hej, u mnie było podobnie, wyeliminowałem łożysko alternatora sprzęgło klimy, pompę wspomagania, okazało się że wina była paska wieloklinowego w który nawbijało się zanieszyszczeń. Po zdjęciu paska wydłubałem z rowków (małym śrubokręcikiem) wszystkie paprochy przeważnie kryształki piachu i na koniec zanurzając w benzynie pędzelkiem wymyłem z obu stron (u mnie są rowki obustronnie). Po wyschnięciu założyłem i zrobiła się cisza, zero piszczenia. Dodam że kiedyś straciłem osłonę pod silnikiem i już parę lat jeżdżę bez niej więc jężdżąc czasami po nie utwardzonej nawierzchni łatwo łapnąć takiego syfu, .... u mnie to było przyczyną, może i u Ciebie warto by było się temu przyjżeć !!!! Powodzenia i daj znać jak opanujesz problem.
      Sylwek

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        andrzej1545, Miałem dokładnie ten sam motyw w poprzedniej Fabii i po wymianie paska wielorowkowego na jakiś czas ucichło wycie na biegu jałowym. To samo mam w obecnej Octavii, a pojawiło się jakieś pół roku po zakupie nówki. Tak jak pisze sylwekpe, są to drobinki kurzu i pyłu z drogi zmielone i wprasowane w lekko już sporowaciałą gumę paska.
        Ja przestałem już na to zwracać uwagę, zresztą u mnie o wiele głośniej chodzą wtryski od LPG, co też mnie na początku irytowało. Jeśli nie żal Ci około 6070 zeta to zmień pasek na nowy a ten aktualny woź na wypadek awarii, lub jak pisze mój poprzednik pobaw się w czyszczenie rowków. Mnie by się osobiście nie chciało, za leniwy na to jestem :lol:

        [ Dodano: Sob 16 Lip, 11 19:22 ]
        Sorki za klawiaturówkę, między 60 a 70 zeta miała być pauza :wink:

        Komentarz

        • sylwekpe
          Drive
          • 2008
          • 43
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          paulob1ma rację, bo z tym czyszczeniem to też jest trochę zabawy, ja też zdecydowałem się kupić nowy a ten do bagażnika na zapas wrzucę
          Sylwek

          Komentarz

          • andrzej1545
            Classic
            • 2010
            • 21

            #6
            Dziękuję za zwrócenie uwagi na pasek muszę go zobaczyć bez ściągania bo autko mam na gwarancji może coś zobaczę albo poczuję jakieś kryształki. Byłem w tygodniu w skodzie ale nie zobowiązująco czyli nie zgłaszałem bo auto jest mi potrzebne na wakacje i w punkcie gdzie jest serwis opowiedziałem że słychać na wyłączonej klimie tak jakby tarcie --ocieranie łożyska. Pracownik który przyjmuje siedzi za biurkiem powiedział mi że to kompresor do wymiany te autka tak mają wadliwą sprężarkę ale w chwili obecnej jest problem bo w Japonii było trzęsienie i czas na sprowadzenie sprężarki może się wydłużyć do ponad 2 miesięcy albo i dłużej i trzeba czekać. Jak myślicie nawet nie słyszał tego. Czy ma rację czy tak jak napisał sylwekpe, sylwekpe, , to to jest pasek. Jak to sprawdzić nie ściągając paska, żeby nie stracić gwarancji. A pytałem czy te odgłosy mogą się przyczynić do uszkodzenia czegoś więcej to odpowiedział mi że jeśli mi to nie przeszkadza to z tym można jeździć do chwili kiedy sprowadzą jeśli zgłoszę nowy kompresor, lub dadzą autko zastępcze SUPERB co o tym myśliciejw. w temacie. jak załączę klimę to nie słychać to nie jest sprzęglo klimy? bo coś brzeknął Pan z Serwisu za biurkiem że się niewysprzęgla

            Komentarz

            • sylwekpe
              Drive
              • 2008
              • 43
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Może to i sprzęgło klimy, jesteś w dobrej sytuacji bo dają ci auto zastępcze, poprostu bierzerz superba jedź na wczasy i odpoczywaj a aso niech ściąga części nawet z Gwadelupy, u mnie też miały być łożyska bo dzwięk metaliczny a wyszło co innego. Kolego masz auto na gwarancji, nie martw się , odpoczywaj jedź zastępczym a ASO niech szuka przyczyny usterki. Powodzenia
              Sylwek

              Komentarz

              • andrzej1545
                Classic
                • 2010
                • 21

                #8
                Przepraszam małe sprostowanie Superb dają dopiero po 30 dniach jak minie termin na sprowadzenie części za granicy. jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd że dają odrazu

                Komentarz

                • sylwekpe
                  Drive
                  • 2008
                  • 43
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Witam, czułem że z tym superbem to jakiś "hak". Mimo wszystko Twoje auto jest na gwarancji czyli jakby coś się zepsuło w trakcie urlopu to przecież ASO zapewnia Ci pomoc. Jest pewien dyskomfort, bo jeżeli to faktycznie jest wina sprzęgła klimy to byłoby nie do śmiechu gdzieś daleko w trakcie upałów. A może sprubój to jeszcze skonsultować w innym punkcie ASO albo dobrym warsztacie (chodzi o potwierdzenie diagnozy).
                  Sylwek

                  Komentarz

                  • paulob1
                    Rider
                    • 2008
                    • 470
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    andrzej1545, jeśli masz auto na gwarancji, to bądź grzecznie upierdliwy i zgłoś usterkę na piśmie i niech grzebią.
                    A ten krawat w ASO to powinien dostać opieprz od swojego szefa bo nawet nie zaglądnął pod maskę i nie osłuchał a wydał już diagnozę.
                    To tak jakby zadzwonić na pogotowie ratunkowe i lekarz przez telefon stwierdził, że masz zawał i że już nic się nie da zrobić.
                    A tak przy okazji, to ja w okresie gwarancyjnym jeździłem do ASO z każdą pierdołą i wszystko robili.
                    Trzeba być tylko (tak jak napisałem) uprzejmie upierdliwym.
                    Ale zacząłbym od zmiany paska, bo to najtańsza wersja a zapas i tak Ci się przyda choćby i na wyjazd wakacyjny(nie daj Bóg walnie to wakacje spieprzone). Pasek można ściągnąć używając klucza płaskiego bodajże 13ki .Wsuwasz go w nadlew napinacza i ciągniesz napinacz kluczem, ściągasz pasek i blokujesz napinacz wkładając np odpowiedniej średnicy gwóżdż itp. w otwór z lewej strony. Napinacz zostaje w pozycji odgiętej i możesz swobodnie założyć pasek na poszczególne kółka.Ale tym to niech się ASO martwi bo to ich psi obowiązek.

                    Komentarz

                    • sylwekpe
                      Drive
                      • 2008
                      • 43
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      andrzej1545 ma rację, podpisuję się pod tym co napisał. Mówił Ci ten typ z ASO, że jeśli to Panu bardzo nie przeszkadza to można z tym jeździć, powiedz mu grzecznie że przeszkadza i niech oni się martwią. Płacimy kasę za nowe auta czyli też za okres gwarancyjny. Niech obejrzą, posłuchają i graty zamawiają. A usterkę zgłoś na piśmie. Możesz im lekko zasugerować, że może to pasek wielorowkowy, jeżeli by tak było to chyba by nie musieli go zciągać z Japonii? Powodzenia :wink:
                      Sylwek

                      Komentarz

                      Pracuję...