Drgania kierownicy przy hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paulob1
    Rider
    • 2008
    • 470
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #51
    Miałem kilka dni temu ten sam problem i poradziłem sobie z nim w sposób, który ktoś tu opisał.Mianowicie rozpędzenie do prędkości możliwie bezpiecznej na pustej drodze, środkowy pas, prosta gładka jezdnia i hamowanie całą siłą do zera. Pierwsze hamowanie było od 120 km/h, drugie od 160 km/h i trzecie od 190 km/h.
    Efekt: nic nie wibruje i nie rzuca autem. Tarcza sama się wyprostowała/ przetoczyła na gorąco przy tych hamowaniach. Dodatkowo dla pewności wyważyłem koła na aucie specjalną maszyną i zero wibracji.
    Zdaję sobie sprawę że nie każdej tarczy taki manewr pomoże.

    Komentarz

    • luks
      Ambiente
      • 2009
      • 240

      #52
      użytkownicy wersji 1.6 mogą nie dotrzeć do 3go etapu tej procedury... :lol:
      skoda
      fuckyeah!

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #53
        Zamieszczone przez luks
        użytkownicy wersji 1.6 mogą nie dotrzeć do 3go etapu tej procedury... :lol:
        to zależy :szeroki_usmiech
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • luks
          Ambiente
          • 2009
          • 240

          #54
          nie wiem czy u nas są takie górki albo tak duże wyschnięte jeziora..
          skoda
          fuckyeah!

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #55
            Zamieszczone przez luks
            nie wiem
            ja też nie wiem kiedy byłeś ostatnio w kraju ale jest u nas kilka km autostrady i do rozwinięcia prędkości 120, 160, 190 wystarczy natomiast ostatnio namierzono kolesia na drodze powiatowej jak golił 200 przekraczając prędkość o 110 km od dozwolonej :P
            Z opisu wynika że auto z silnikiem jak mój więc 200 to spoko
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • Cubarius
              Ambiente
              • 2011
              • 148

              #56
              a ja mam pytanie, bo mi takie drgania pojawiaja sie jak lekko docisne hmaulec to kiera drga, pedal nie. Jak docisne mocno ustaje. Z przodu wymienione tarcze i klocki na nowe. Z tylu z braku funduszy jakis czas temu tylko klocki. Mechanior powiedzial, ze z tylu sa kiepskie tarcze (ok. 1,5 mm). Ale pytam go czy przez tylne tarcze moze drgac podczas hamowania, a on mi na to, ze nie, ze tylko przez przednie hamulce moze drgac, ale sa dobre. No to co robic? Tuleje wymienione, gumy na stabilizatorach tez, sworznie tez drazki dobre, opony zmienione a tu nic. I dziwne cykliczne dzwieki podczas jazdy, to moze jednak krzywe tarcze z tylu ale jak mamm znowu wydawac kase to mi sie odechciewa
              Aby zawsze dotrzeć do celu...

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #57
                Zamieszczone przez Cubarius
                Ale pytam go czy przez tylne tarcze moze drgac podczas hamowania, a on mi na to, ze nie, ze tylko przez przednie hamulce moze drgac,
                No niestety ale mechanik chyba się myli bo nawet w tym wontku jest wpis że i tylne mają wpływ na drgania. Spróbuj jeszcze wymienić płyn hamulcowy bo oże być spracowany .
                A jeszcze jedno czy po wymianie tarcz i klocków od razu były drgania czy na starych też :?:
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • Cubarius
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 148

                  #58
                  No wiem, czytalem ,ze tylne tez moga miec wplyw. Ale po wymianie nie bylo drgan od razu, ale moze klocek z tylu sie zjechal i powrocily A mozliwe, ze tarcz ma 1,5 mm? Powiedzial mi, ze jest jak papier i przy nastepnej okazji to juz bede musial wymienic. No zobaczymy. Ale tak jak mowie przy lekkim hamowaniu jest drzenie, ale przy mocnym docisnieciu juz nie, wiec pewnie bedzie ten tyl
                  Aby zawsze dotrzeć do celu...

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #59
                    Zamieszczone przez Cubarius
                    No wiem, czytalem ,ze tylne tez moga miec wplyw. Ale po wymianie nie bylo drgan od razu, ale moze klocek z tylu sie zjechal i powrocily A mozliwe, ze tarcz ma 1,5 mm? Powiedzial mi, ze jest jak papier i przy nastepnej okazji to juz bede musial wymienic. No zobaczymy. Ale tak jak mowie przy lekkim hamowaniu jest drzenie, ale przy mocnym docisnieciu juz nie, wiec pewnie bedzie ten tyl
                    Więc problem jednak z przednimi też po wymianie jakieś 1000 km miałem taki objaw nowa tarcza dostała sztycha zamienilem na używke i jest OK. może trzeba wrócić do starych dla sprawdzenia
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • TomekRs
                      RS
                      • 2011
                      • 1670

                      #60
                      chyba bym sie bal wcisnac do konca hamulec przy 190km/h robiac to celowo :P ciezko byloby mi sie przelamac

                      Komentarz

                      • Cubarius
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 148

                        #61
                        A oto moje tarcze z tylu i klocek, ktory moim zdaniem jak sie dzis przypatrzylem, nie zbyt rowno dolega plus chyba troche korozja Moze te drgania wlasnie od tych tarcz co na zdjeciu? Czy one wedlug Was sa juz do zmianyczy nie widac tego tak na tych fotkach?

                        [ Dodano: Sob 05 Lis, 11 18:49 ]


                        [ Dodano: Sob 05 Lis, 11 18:51 ]
                        Załączone pliki
                        Aby zawsze dotrzeć do celu...

                        Komentarz

                        • krzysiek33
                          Classic
                          • 2011
                          • 30

                          #62
                          Zamieszczone przez octaviars1
                          chyba bym sie bal wcisnac do konca hamulec przy 190km/h robiac to celowo :P ciezko byloby mi sie przelamac
                          Rekoma i nogami się podpisuję! Takie, rzeczy tylko awaryjnie- dobrze Wam radzę, abs niby jest i niby jest szybki, ale powiedzmy,że czujnik się nagle uwalił, zblokowane koła przy powiedzmy 170km/h-uff, to nie dla mnie!
                          Natomiast jeśli chodzi o krzywienie się stali pod wpływem temperatury to jest to całkiem zwykłe zjawisko, a jeśli się tą stal nagle schłodzi w kałuży to tym bardziej będzie się wichrować . Jestem spawaczem i wiem to na 100%. Stal, która się nie zwichruje nie istnieje, a taka, która się zwichruje w niezauważalnym stopniu jest po prostu zbyt droga, po pierwsze ze względu na stop z jakiego jest wyprodukowana, a po drugie obróbka termiczna jest bardzo skomplikowana i czasochłonna. Jest jeszcze problem taniej tarczy taki, że w jednym miejscu tarczy jest nieco inny skład stali niż tuż obok, pod wpływem temperatury między tymi miejscami powstają naprężenia i tego się nie uniknie.
                          Nasze tarcze są po prostu takie, żeby zwykłych ludzi było na nie stać.

                          Komentarz

                          • michal788
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 225

                            #63
                            ja już też mam dość co 3 miesiące jeżdżę do swojego mechanika na toczenie, żadne tarcze nie pomagają ani tanie ani drogi - po prostu masakra. Już ponad rok się męczą dobrze przynajmniej, że jest gwarancja
                            skoda octavia elegance 1.9 TDI/110km, 146tk
                            _______________________________________
                            http://oferia.pl/usluga/item102597-k...-poligraficzna

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #64
                              michal788, sprawdź bicie na samej piaście ( bez tarczy ).
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • michal788
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 225

                                #65
                                spoko piasty też wymieniali i nic zostało tylko co kwartał toczenie i dalej wio
                                skoda octavia elegance 1.9 TDI/110km, 146tk
                                _______________________________________
                                http://oferia.pl/usluga/item102597-k...-poligraficzna

                                Komentarz

                                • krzysiek33
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 30

                                  #66
                                  Zamieszczone przez michal788
                                  ja już też mam dość co 3 miesiące jeżdżę do swojego mechanika na toczenie, żadne tarcze nie pomagają ani tanie ani drogi - po prostu masakra. Już ponad rok się męczą dobrze przynajmniej, że jest gwarancja
                                  To można reklamować zwichrowane tarcze?

                                  Komentarz

                                  • michal788
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 225

                                    #67
                                    w ramach reklamacji mam toczenie
                                    skoda octavia elegance 1.9 TDI/110km, 146tk
                                    _______________________________________
                                    http://oferia.pl/usluga/item102597-k...-poligraficzna

                                    Komentarz

                                    • adasku
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 1

                                      #68
                                      witam.
                                      ja bym się podłączył do tematu ale nie o hamulcach.od ok 80km\h do 120mk\h strasznie drży auto.koła wyważyłem i wszystko oki.opony są też oki.co to może być?

                                      Komentarz

                                      • Cubarius
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 148

                                        #69
                                        Nic nie chce mowic... Ja kupilem nowe opony wywazylem i sciagalo mi autem, drugi wulkanizator sprawdzil to samo. 3 razy geometria i nic. A okazalo sie, ze wszystkie 4 opony byly jajem nie opona, a najgorsze, ze nie chca mi reklmacji przyjac
                                        Aby zawsze dotrzeć do celu...

                                        Komentarz

                                        • castokars
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 37

                                          #71
                                          Witam wszystkich forumowiczów

                                          Opiszę po krótce mój problem w samochodzie octavia tdi AHF.
                                          Objawy:
                                          Występują u mnie drgania przy hamowaniu pojazdem, bardziej odczuwalne podczas hamowania z większych prędkości tj 5 biegu. Pojawiają się te drgania na kierownicy. Mój problem powtarza się. Wcześniej było podobnie. Wymienione zostały tarcze na nowe wraz z klockami (TRW). Problem znikł na kilka miesięcy (ok 3 miesięcy), objawy się powtórzyły ponownie wymienione zostały tarcze na nowe wraz z piastą i łożyskiem koła (od pasażera). Teraz mija ok 6 miesiąc problem pojawia się ponownie znów są drgania przy hamowaniu. Co może być przyczyną ? Nadmieniam, że zacisk działa swobodobnie nigdy się nie przegrzewał.

                                          Komentarz

                                          • samtech84
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 988
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #72
                                            Niestety układ hamulcowy FS-III bardzo łatwo się przegrzewa i wichrują się tarcze. U siebie kiedyś po kilku wymianach tarcz wrzuciłem mikoda GT które to jakimś cudem były proste przez cały swój czas eksploatacji.

                                            Najlepszym sposobem na pozbycie się problemu bicia to wymiana hamulców na 288mm są sporo wytrzymalsze.

                                            Komentarz

                                            • pekool
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 321
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #73
                                              samtech84, albo 312 od RS-ki
                                              pekool

                                              Komentarz

                                              • samtech84
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 988
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                #74
                                                No ale wówczas oprócz pozbycia się bicia trzeba pozbyć się 15"

                                                Komentarz

                                                • pekool
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 321
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #75
                                                  no niestety cos za cos, przy 288 tez troche przerobek ale 15" zostaja
                                                  pekool

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...