Agamek12, który Oszołom? W Piasecznie wisiało wczoraj 5,57zł
[O1] Wentylatory chłodnicy
Zwiń
X
-
[O1] Wentylatory chłodnicy
Witam,
Koledzy mam problem z 1-szym biegiem wentylatorów - poczytałem różne posty na ten temat, ale nie znalazłem nic co odpowiadałoby mojemu przypadkowi.
W weekend zrobiłem trase ~ 3000 km ( Niemcy Francja), gdzieś w korku w Niemczech zwróciłem uwagę na fakt, iż dość często włącza się "2-gi" szybki bieg wentylatorów. Po powrocie do Wrocławia, odpaliłem samochód na parkingu i ku mojemu zdziwieniu, brak 1-go wolnego biegu wentylatora. Włączają się dopiero po przekroczeniu 100 stopni.
Zgodnie z opisem
Opis działania wentylatorów
Na początku podłączyłem VAG'a i sprawdzam temp. w ENGINE i INSTRUMENTS, oba wskazują bardzo podobnie ( odchyłka kilku stopni), sprawdziłem też bezpiecznik wolnych obrotów i też OK, jak włączy się klime tez oba wentylatory działają na "2-gim" biegu.
Macie może jakiś pomysł gdzie może leżeć przyczyna nie działania wolnych obrotów wentylatorów ?
Dodam, że jeszcze w zeszłą Środę przed wyjazdem wszystko działało bez problemów.
PozdrawiamChevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
-
-
hmm.... termostat - raczej go nie podejrzewam - temperatura ładnie rośnie i trzyma się na "środku" skali cały czas - ogrzewanie też jest.... sam już nie wiem.
Dzięki za reakcje i podpowiedź
[ Dodano: Nie 24 Lip, 11 20:48 ]
Sprawdziłem możliwy powód z II-go linku - generalnie zasilanie na bezpieczniku wolnych obrotów wentylatora V7 jest OK ( ~12,56 V) . Już teraz nie wiem co to może być - aha próbowałem zrobić zwarcie na wtyczce od czujnika temp. w chłodnicy i generalnie działa tylko II-gi szybki bieg wentylatora.
Macie może jakiś pomysł gdzie jeszcze może być ERROR z tymi wolnymi obrotami wentylatora ??
AHA - czy ten wentyl V7 ma jakieś podwójne uzwojenie - szybkie i wolne obroty ?
Pozdrav
[ Dodano: Nie 24 Lip, 11 20:52 ]
Macie może jakiś pomysł gdzie jeszcze może być ERROR z tymi wolnymi obrotami wentylatora ??
AHA - czy ten wentyl V7 ma jakieś podwójne uzwojenie - szybkie i wolne obroty ?
PozdravChevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
A próbowałeś mocno stuknąć w stojan wiatraka? Jak jest zatarty stojan, jest szansa, że wtedy wiatrak ruszy. Ja z elektryki jestem słaby, ale może brak I biegu związany jest z jakimś zatarciem stojana. Może rusza się tylko przy większych obrotach, na I biegu może nie ma siły.
Co prawda u mnie jak się zatarł, to na amen - wiatrak nie chodził wcale, ale może.... życie jest bogate w niespodzianki.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
Komentarz