[O1] Wentylatory chłodnicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek10000
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O1] Wentylatory chłodnicy

    Agamek12, który Oszołom? W Piasecznie wisiało wczoraj 5,57zł
  • obloz
    Classic
    • 2010
    • 41
    • Opel

    #2
    [O1] Wentylatory chłodnicy

    Witam,

    Koledzy mam problem z 1-szym biegiem wentylatorów - poczytałem różne posty na ten temat, ale nie znalazłem nic co odpowiadałoby mojemu przypadkowi.

    W weekend zrobiłem trase ~ 3000 km ( Niemcy Francja), gdzieś w korku w Niemczech zwróciłem uwagę na fakt, iż dość często włącza się "2-gi" szybki bieg wentylatorów. Po powrocie do Wrocławia, odpaliłem samochód na parkingu i ku mojemu zdziwieniu, brak 1-go wolnego biegu wentylatora. Włączają się dopiero po przekroczeniu 100 stopni.
    Zgodnie z opisem
    Opis działania wentylatorów

    Na początku podłączyłem VAG'a i sprawdzam temp. w ENGINE i INSTRUMENTS, oba wskazują bardzo podobnie ( odchyłka kilku stopni), sprawdziłem też bezpiecznik wolnych obrotów i też OK, jak włączy się klime tez oba wentylatory działają na "2-gim" biegu.

    Macie może jakiś pomysł gdzie może leżeć przyczyna nie działania wolnych obrotów wentylatorów ?

    Dodam, że jeszcze w zeszłą Środę przed wyjazdem wszystko działało bez problemów.

    Pozdrawiam
    Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

    Komentarz

    • mrfazi
      • 2010
      • 3103
      • Superb III (3V3)
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      Być może masz problem z termostatem, co nieco pisał koleś na forum elektroda tu masz link
      __
      tu masz jeszcze jeden link

      Komentarz

      • obloz
        Classic
        • 2010
        • 41
        • Opel

        #4
        hmm.... termostat - raczej go nie podejrzewam - temperatura ładnie rośnie i trzyma się na "środku" skali cały czas - ogrzewanie też jest.... sam już nie wiem.
        Dzięki za reakcje i podpowiedź

        [ Dodano: Nie 24 Lip, 11 20:48 ]
        Sprawdziłem możliwy powód z II-go linku - generalnie zasilanie na bezpieczniku wolnych obrotów wentylatora V7 jest OK ( ~12,56 V) . Już teraz nie wiem co to może być - aha próbowałem zrobić zwarcie na wtyczce od czujnika temp. w chłodnicy i generalnie działa tylko II-gi szybki bieg wentylatora.

        Macie może jakiś pomysł gdzie jeszcze może być ERROR z tymi wolnymi obrotami wentylatora ??

        AHA - czy ten wentyl V7 ma jakieś podwójne uzwojenie - szybkie i wolne obroty ?

        Pozdrav

        [ Dodano: Nie 24 Lip, 11 20:52 ]
        Zamieszczone przez mrfazi
        Być może masz problem z termostatem, co nieco pisał koleś na forum elektroda tu masz link
        __
        tu masz jeszcze jeden link
        Sprawdziłem możliwy powód z II-go linku - generalnie zasilanie na bezpieczniku wolnych obrotów wentylatora V7 jest OK ( ~12,56 V) . Już teraz nie wiem co to może być - aha próbowałem zrobić zwarcie na wtyczce od czujnika temp. w chłodnicy i generalnie działa tylko II-gi szybki bieg wentylatora.

        Macie może jakiś pomysł gdzie jeszcze może być ERROR z tymi wolnymi obrotami wentylatora ??

        AHA - czy ten wentyl V7 ma jakieś podwójne uzwojenie - szybkie i wolne obroty ?

        Pozdrav
        Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14885
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          A próbowałeś mocno stuknąć w stojan wiatraka? Jak jest zatarty stojan, jest szansa, że wtedy wiatrak ruszy. Ja z elektryki jestem słaby, ale może brak I biegu związany jest z jakimś zatarciem stojana. Może rusza się tylko przy większych obrotach, na I biegu może nie ma siły.

          Co prawda u mnie jak się zatarł, to na amen - wiatrak nie chodził wcale, ale może.... życie jest bogate w niespodzianki.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          Pracuję...