Pompowtryski do TDI 170KM SIEMENS - akcja serwisowa?
Witam,
Panowie mam pytanie i ciekawostkę zarazem dla właścicieli aut z silnikami TDI 170km.
W ubiegłym tygodniu padła mi cewka w pompowtrysku 03G130073M Siemensa. Zamówiłem używany działający i wszystko jest OK. Nowy taki w serwisie to koszt kilku tysięcy, regenerowany fabrycznie to 2 tyś, używka to około 1 tyś. Jak by nie podejść do tematu wydatek spory.
Przeczytałem dzisiaj na forum VW, że VW od początku maja prowadzi akcję wymiany tych pompowtrysków dla Passatów nie starszych niż 7 lat - warunek: auto musi przyjechać do nich na lawecie i musi być usterka cewki na pompowtrysku. Podobno jest to jakaś wada fabryczna cewki, która się przepala - VW wymienia te pompowtryski za free.
Czy ktoś coś wie na temat takiej akcji w Skodzie?
Jutro będę dzwonił do ASO ale obawiam się, że zostanę spławiony bez względu czy taka akcja jest czy nie. Zaznaczam: nie jest to akcja serwisowa, podobno VW indywidualnie rozpatruje każdy przypadek i nikomu nie odmówiono wymiany, czasami VW każe pokryć np 25% ceny naprawy jeżeli auto ma bardzo duży przebieg.
Te pompowtryski to utrapienie dla grupy VW. Nowe (regenerowane) o końcówce TX podobno problem wadliwej cewki mają wyeliminowany.
ToMo1978, poważna sprawa, kiedys się nadawało na silniki bkd że głowice chu..e, turbiny itp a teraz sie okazuje że bmny wcale takie świetne nie są :roll:
Daj znać co i jak ale pewnie znając aso to nawet nie wiedzą o co chodzi :wink:
Oficjalne info od Skody jest takie, że nie mają takiej akcji. Dodzwoniłem się do ASO, które ma pod opieką VW i Skodę - otrzymałem informację potwierdzającą akcję dla VW i brak takich działań dla pojazdów marki Skoda.
Silnik taki sam, pompowtrysk identyczny a jednak logotyp Skody dyskwalifikuje ją z tej akcji.
Niestety jesteśmy na samym dole tego łańcuszka grupy VW.
Panowie z tą awaryjnością nie przesadzałbym - wszystko się psuje i chyba pogodziliśmy się z faktem, że nie będzie już samochodów takich jak stara "beczka".
ToMo1978, sew1981, tak samo wygląda akcja czyszczenia piezopompowtryskiwaczy z BMN w Audi, VW i Skodzie.
w dwóch pierwszych realizowana jest w ramach gwarancji, w skodzie nikt o tym nie slyszal - czemu nie ma się co dziwic, bo sprzedaż Skod z silnikami BMN jest mniej niż marginalna (nawet w porównaniu do SEAT'a, o VW i Audi nie wspominając),
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Pytanie tylko czy ta akcja serwisowa jest wypięta w stronę klienta dzięki SAP i czy poza granicami skoda robi coś takiego. Czy też jest to wypięcie się całego koncernu.
Oglądałem raz turbokametę odnoście Renault Laguna i padającego bloku ABS/ESP. W PL wypięto się na klienta, zażądano 7k za wymianę i bujaj się facet (stanowisko Serwisu i pismo od Renault Polska). Facet zadzwonił do dojczlandu, poproszono o VIN i powiedziano że auto podlega akcji serwisowej. Pojechał osobiście do ASO w DE, sprawdzono VIN jeszcze raz, zaproszono na kawę i w tym czasie wymieniono dziadostwo za FREE. Mimo że to polak przyjechał.
Tyle w komentarzu.
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Nexus6, a Ty nie miałeś problemów przez te cewki? A pompowtryskiwacze trzeba czyścić w tych silnikach? Ja mam awxa i nic nie czyszczę. Raz na jakiś dłuższy czas dodaje do paliwa STP i tyle.
sew1981, w pompowtryskiwaczach BMN są mniejsze otwory w końcówkach, niż normalnie, przez co mają większą tendencję do syfienia się, zapychania. Sam mechanizm piezo również osadza się syfem po dłuższym czasie. Nie jest to niestety wynalazek wart uwagi - dość awaryjny :|
Komentarz