Marlenko, tak jak napisał kolega Ruwado ściemniasz Nam :P
Te dwa bączki to czyste przypadki Za szybko było przy skręcaniu i niestety tak się skończyło. Jednak nie byłam zagrożeniem dla innych kierowców Można powiedzieć, że w tą zimę poznałam na co ją stać i czego nie wolno robić Teraz powolutku i delikatnie
Zamieszczone przez Szkodnicki
marlena napisał/a:
Przyznam, że mój temat częściej będzie na końcu niż na przodzie No chyba, że .....
Witajcie,
chciałbym prosić o pomoc w następującej sprawie:
Jeżdzę Octavią RS 2. 0 TSI. Samochod jest prawie nowy, ma zaledwie 37 tys. km przebiegu, na gwarancji. Pojawił mi sie kilka dni temu pewien problem - lekkie stuki dobiegające z silnika, dość wyrażnie zauważalne na biegu jałowym, podczas wciskania gazu też, wtedy jednak trochę mniej. W ogóle mam wrażenie, że silnik zaczął za bardzo terkotać, coś jakby diesel.
Umówilem się na przyszyly tydzień do ASO, jednak prosiłbym o jakieś podpowiedzi: co to może być?
Dodam, że auto jeżdzi dobrze, żadna kontrolka się nie zapaliła. obroty silnika są stabilne.
Pozdrawiam
Adam
dwaoka, 1.8 TSI i 2.0 TSI to bliźniacze siniki więc problem może być ten sam.
Adam1974, czym prędzej do ASO i póki co nie odpalaj fury, bo jak Ci rozrząd przeskoczy to będzie tylko "ale urwał" i po silniku. Powiedz majstrom, żeby zwrócili uwagę na napinacz rozrządu.
Adam1974, powiedz w ASO, żeby sprawdzili Ci silnik pod względem akcji serwisowej 15D7, która dotyczy silników 1.8 TSI, bo mi to wygląda na padnięty napinacz.
To za każdym razem tak Ci hałasuje? Bo u kolegi mirek_p11 nie zawsze hałasowało.
Dodam, że auto jest z grudnia 2009 r.
To nie jest strasznie głośny hałas: silnik bardziej terkocze, słychać lekkie stuki, dość ciche, coś jakby takim małym młoteczkiem puknąć, ale tak delikatnie.Na zimnym i rozgrzanym podobnie.
Innych objawów na razie nie stwierdziłem.
Dzięki za wypowiedzi i porady. Rzecz się wyjaśniła - napinacz łańcucha do wymiany, samochód jest na gwarancji więc wymienia ASO. Po sprawdzeniu okazało się, że mój egzemplarz nie był objęty żadną akcją serwisową.
Pozdrawiam
Ciekawe ile te nowe napinacze po wymianie wytrzymają? Czytałem wczoraj w AŚ o silnikach 1.6 THP w BMW/PSA i jest jeszcze gorzej, bo oprócz napinaczy wysiadają turbosprężarki, często zdarzają się awarie pompy próżniowej i występują częste spadki mocy spowodowane oprogramowaniem sterującym. Już nie wiadomo co teraz kupić aby się nie sypało :evil:
W związku z awarią napinacza cały czas się zastanawiam nad chipem, bo samochód jest jeszcze na gwarancji i mam obawy, że coś się zacznie sypać po programie.
Dzięki za wypowiedzi i porady. Rzecz się wyjaśniła - napinacz łańcucha do wymiany, samochód jest na gwarancji więc wymienia ASO. Po sprawdzeniu okazało się, że mój egzemplarz nie był objęty żadną akcją serwisową.
Pozdrawiam
Wymieniasz olej co 15kkm czy 30kkm czy wg wskazań ?
Wymieniam co 15 tys. km (niezaleznie od tego co pokazuje komputer)
[ Dodano: Pon 08 Sie, 11 00:43 ]
To jeszcze nie koniec "przygód" z 2.0 TSI. Oprócz awarii napinacza serwis zdiagnozował uszkodzenie wałka rozrządu (wymienili napinacz i okazało się, że stukanie się zmniejszyło ale ciągle było słyszalne).
Serwis zamówił części ale może to troche potrwać (mówią nawet o 2 tyg.)
Pozdr.
Komentarz