wymiana silnika 2.0 TSI Octavia 2 RS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jimmydh
    Classic
    • 2013
    • 4

    wymiana silnika 2.0 TSI Octavia 2 RS

    Dzisiaj ze świateł próbował swych sił kierownik w Vectrze B 1,6 16V. Widać było że gość napalony, bo podjeżdżał i przygazowywał. Wynik jedyny słuszny w takiej sytuacji. Do następnych świateł parę długości dla mnie. Normalnie to bym nawet nie opisał sytuacji, bo to bicie słabszego, ale takich napaleńców zeskilowania Skody Kombi to muszę :P
  • Adam1974
    Classic
    • 2011
    • 10

    #2
    wymiana silnika 2.0 TSI Octavia 2 RS

    witajcie,
    kilka dni temu opisywałem problemy stukania w silniku. Serwis najpierw miał wymieniać napinacz łańcucha (stukanie i terkotanie torochę się zmniejszyło ale nie ustąpiło), następnie była mowa o wymianie wałka rozrządu, dziś dowiedziałem się, że ASO wystąpiło do Skody o wymianę całego silnika (auto jest na gwarancji)
    Co sądzicie o całej sytuacji, ile to może potrwać, bo ASO nie jest mi w stanie nic konkretnego powiedzieć jak na razie. Czy ktoś miał do czynienia z podobną sytuacją?
    Pozdr.

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      jak ile moze potrwac tyle ile napisane w warunkach gwarancji

      fajnie bedziesz miec nowa motorownie pod warunkiem ze SAP to bedzie chciało zaplacic
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #4
        a ja się zastanawiam co robią z takimi wymienionymi silnikami?
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • radovan2000
          Classic
          • 2010
          • 30

          #5
          Miałem podobną sytuację w aucie służbowym(passat).Od początku eksploatacji silnik wydawał dziwny dżwięk i brał olej(potrafił zużyć 1l na 1000km).Serwis podawał wskazania z książki o zużyciu oleju i nic nie można było zrobić z tą sprawą do momentu w którym przebieg auta osiągnął około 50000km.Przy tym przebiegu uszkodziła się głowica i po rozebraniu okazało się że silnik jest wadliwy od samego początku.Serwis oczywiście był innego zdania.Serwis zgodził się jedynie na wymianę głowicy więc autem dojeżdziliśmy w niecałe trzy lata do 200tkm i wymieniliśmy na skodę superb z tym samym silnikiem.Teraz widzę różnicę jak ma pracować ta jednostka i obecnie mimo szybkiej jazdy zużycie oleju oraz dziwne dżwięki już nie występują.
          Octavia 2 -1.6FSI 115Km
          Volvo v50 2.0d, 136Km

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            #6
            Zamieszczone przez Adam1974
            ile to może potrwać
            fizycznie wymiana silnika - powinni się uwinąć w pół zmiany
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • dwaoka
              Elegance
              • 2010
              • 927

              #7
              Adam1974, nie zakładaj za każdym razem nowego tematu, możesz dopisać do swojego pierwotnego posta gdzie pytasz o stukanie... :idea:
              bkc+dsg

              Komentarz

              • Psycho Dad
                Rider
                • 2009
                • 629

                #8
                Zamieszczone przez Zorr
                a ja się zastanawiam co robią z takimi wymienionymi silnikami?
                Wraca do fabryki

                Weź auto zastępcze ... i się ciesz że coś ci wymienią a nie zostawili tak do końca gwarancji ...
                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                Komentarz

                • Ruget
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 186

                  #9
                  hehe :P jak jeszcze szkodnikiem jezdził ojciec to ok 2 tyg czekał na silnik ale tu nie bylo wadliwego lecz praktykant w ASO sie pomylił coś tam źle podpiął i spalił komputer :P i stwierdzili ze taniej wymienic całość niż naprawiać i tak szkodnik przy 100 tkm dostał nowy silniczek i teraz majac ponad 200 na blacie wyglada o niebo lepiej niż gdyby 300 pisalo :P


                  oczywiście na czas narawy dali innego szkodnika by szło jezdzić

                  Komentarz

                  • Adam1974
                    Classic
                    • 2011
                    • 10

                    #10
                    wymiana silnika 2.0 TSI Octavia 2 RS

                    Rozpocząłem wątek na temat wymiany silnika i moge go juz zakończyć. Sorki, że założyłem nowy (oprócz stukania w silnika) ale uznałem, że wymiana silnika jest rzeczą dośc niecodzienną i warto wiedzieć jak to wygląda na gwarancji.
                    U mnie sprawa już się zakończyła. Wszystko trwało około miesiąca. Silnik wymieniony, taką decyzję podjęła SAP. Uszkodzenia zostały ocenione na tak znaczne, że naprawę uznali za niecelową. ASO było generalnie słabo poinformowane, kiedy dostaną silnik, i kiedy mi oddadzą auto. Nawiązałem kontakt bezpośrednio ze Skodą i wtedy poszło dość szybko.
                    Sympatyczny Pan ze Skody (SAP) informował mnie na bieżąco, trzeba było zobaczyć minę doradców w ASO, gdy przychodzę do nich i informuję kiedy dostaną silnik. Ja to wiedziałem od centrali, oni nie- generalnie postawę Skody oceniam dobrze, ASO gorzej, sądzę, że zbyt mało się starali by zdobyć konkretne informacje.
                    Odrobinę ASO nadrobiło oddając mi gruntownie wyczyszczony i wybłyszczony samochód.
                    ASO dało tez plamę w kwestii auta zastępczego, sami dac nie chcieli, pomogła dopiero interwencja centrali.
                    Pozdrawiam, mam nadzieję, ze ten nowy silnik nie będzie juz wadliwy!

                    Komentarz

                    Pracuję...