odpływ z klimatyzacji o1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mietek1953
    Classic
    • 2011
    • 3

    odpływ z klimatyzacji o1

    Zamieszczone przez djczas
    Jeśłi było by nie opłacalne to nikt by ich nie montował na razie
    dużo ludzi to zamontowało jako gadżet, bo niby przy kosztach domu to nie tak wiele.
    Ale jak potem policzyli to żałowali
  • kkpc
    Classic
    • 2010
    • 14

    #2
    odpływ z klimatyzacji o1

    Witam
    mam problem z wilgotnym (mokrym) dywanikiem od strony pasażera. Wydaje mi się że to wina skraplania się wody od klimatyzacji. Problem w tym nie mogę namierzyć przewodu odprowadzającego wodę od klimatyzacji (odpływ klimy). Gdzie szukać ?
    Dywanik jest mokry jak zauważyłem po jeździe w upały. Nie zauważyłem mokrej plamy pod samochodem gdzie ma się wydostawać woda z klimatyzacji.
    Dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • gregor6
      Rider
      • 2008
      • 488
      • Volkswagen

      #3
      Zamieszczone przez kkpc
      Gdzie szukać ?
      Może np. tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=mokry+dywanik

      Komentarz

      • kkpc
        Classic
        • 2010
        • 14

        #4
        gregor6 tu nic nie ma gdzie szukać w samochodzie a nie na forum ;?

        Komentarz

        • gregor6
          Rider
          • 2008
          • 488
          • Volkswagen

          #5
          Zamieszczone przez kkpc
          gdzie szukać w samochodzie a nie na forum ;?
          Domyśliłem się, ale może trzeba zacząć na forum
          Tutaj masz zdjęcie parownika. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...zacji&start=75 Myślę, że gdzieś w jego okolicach powinien zaczynać się odpływ, ale mogę się mylić.

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            coś mi się zdaje , że ktoś się nie przyłożył do przekładki - przynajmniej w tym temacie. prawa strona tunelu, pod nogami pasażera , odpływ zaczyna się od parownika.
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • kkpc
              Classic
              • 2010
              • 14

              #7
              zgadza się jest to anglik wiec gdzie tego szukać odpływu
              dzięki

              [ Dodano: Sro 17 Sie, 11 14:16 ]
              witam może mi podpowiedzieć gdzie dokładnie jest ten odpływ ?
              może jakieś zdjęcie podniosłem dywaniki zobaczyłem jakieś odprowadzenie do strony silnika jakaś rurka nie widzę jej od silnika jakieś srebrna osłona to zasłania może to ta rurka jest ?

              gdzie na rysunku tego odpływu szukać ?

              trzeba obudowę rozbierać ?

              [ Dodano: Czw 18 Sie, 11 08:14 ]
              nikt nie pomoże ?

              [ Dodano: Czw 18 Sie, 11 10:16 ]
              czy to jest ta rurka w dole nagrzewnicy ?
              jak się do niej dostać od strony silnika ?
              by przepchać ?
              Załączone pliki

              Komentarz

              • Remark
                Ambiente
                • 2010
                • 108

                #8
                Zamieszczone przez kkpc
                czy to jest ta rurka w dole nagrzewnicy ?
                jak się do niej dostać od strony silnika ?
                by przepchać ?
                Witam.

                Tak to króciec odpływu skroplin z parownika , czyli początek powstania " cieku wodnego " ... który po przez zawór odprowadzenia wody i wąż/przewód/ znajduje ujście pod spodem samochodu, tworząc widoczną mokrą plamę.

                Jeżeli nie poradziłeś sobie jeszcze z tym , to zapoznaj się może z tematem :





                Zerknij również tu :





                Natomiast z tym "przepychaniem" nie szalej , ponieważ za ścianą grodziową na przedłużeniu króćca masz parownik no i tak co by mu krzywdy nie wyrządzić ... Najpierw jednak poszukaj wylotu tego węża /przewodu/ pod samochodem , bo być może jest "zakonserwowany" a wysoce prawdopodobne jak wspomniał ktoś powyżej , iż przekładka została zrobiona zbyt "szybko".. i ten kawałek węża uznano za niepotrzebny gadżet .
                Jeżeli go nie ma :
                sprawdż czy w ścianie grodziowej jest wspomniany już zawór , nie jest to technologicznie zaawansowane rozwiązanie ale skuteczne , zapobiega również przedostawaniu się do kabiny aromatów "okołosilnikowych"...

                Znany katalog - na rys. 812-20 poz. 24 - definiuje ten element następująco: 1H0 820 119 A zawór spustu wody szt. 1 .

                Albo tu - lepiej widać:




                Pozdrawiam.

                Komentarz

                • kkpc
                  Classic
                  • 2010
                  • 14

                  #9
                  rzeczywiście nie ma takiego zaworka i tej rurki próbowałem przepchać drucikiem ten kruciec ale ale był czysty woda pod samochodem widnieje po włączonej klimatyzacji. Ale nadal jest mokra wycieraczka od pasażera (dywanik). Czy ten wężyk jest potrzebny i ten zawór ?.
                  Jak sprawdzić szczelność parownika ?. Jakaś część wody wylatuje z pod samochodu jest plama.

                  sorry jest jakiś zawór jakaś gumka która się odchyla w kierunku silnika na zewnątrz czy to to jest ten zaworek ?

                  Komentarz

                  • Remark
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 108

                    #10
                    Zamieszczone przez kkpc
                    sorry jest jakiś zawór jakaś gumka która się odchyla w kierunku silnika na zewnątrz czy to to jest ten zaworek ?



                    Witam.

                    Skoro znalazłeś omawiany już zawór spustu wody, ( sadząc z opisu to ten ) znaczy że jest potrzebny i jest na miejscu .

                    Jeżeli jest mokra plama pod samochodem po zatrzymaniu , ( przy włączonej klimatyzacji) można postawić tezę iż odpływ jest drożny.

                    Jak sprawdzić szczelność parownika – w jakim celu? Przy wykryciu nieszczelności w układzie klimatyzacji diagnozujemy poszczególne elementy , dochodząc do sedna .

                    Nie ma to nic wspólnego z mokrym dywanikiem , zapewne myślałeś o nagrzewnicy , na rysunku w poprzednim poście pokazana jest jako element nr. 8

                    Może tak się zdarzyć że w wyniku rozszczelnienia , płyn chłodniczy po przez kanał wentylacji wydostał by się na zewnątrz obudowy , a dywanik jest jak najbardziej dobrym odbiorcą...

                    Wprawdzie zarówno medycyna jak i mechanika zna różne przypadki.. , ale w tym miałbyś takie objawy : „ słodkawy zapach” wewnątrz , i ubytek płynu chłodniczego że o parowaniu szyb nie wspomnę..

                    Jeżeli tak , to przed tobą bardzo absorbujące manewry - wymiana nagrzewnicy - , co wiąże się oczywiście z opróżnieniem układu klimatyzacji.

                    Sądzę że aż tak nie będzie , na początek wymontuj schowek , fotel pasażera do tyłu , głowa w miejsce schowka , wzrok ku stwórcy.. i po odchyleniu wykładziny obejrzyj jak to wygląda.

                    Przy wycieku płynu , to elementy mokre będą również lepkie , śliskie (to obecność glikolu) - wchodzi w skład płynu chłodniczego -


                    Zakładając że wyeliminowałeś wyciek z układu ogrzewania , obejrzyj wspomniany już króciec i spód obudowy zespołu ( nagrzewnica , parownik, wentylator ) tych skroplin które zamieniają się w wodę jest nie wiele , ale przy nieszczelności ( uszkodzeniu obudowy ) z czasem mógłby dywanik to odczuć...


                    Jeżeli tu będzie o.k. , to będąc w pozycji j/w ( jak było by zbyt nie wygodnie , wymontuj fotel ) możesz odłączyć i wymontować wentylator ( schodzi po prowadnicach na dół ) wtedy zobaczysz fragment obudowy filtra kabinowego (przeciwpyłkowego, w poprzednim poście link ), na rysunku element nr. 16 i teraz gdyby ktoś był pod ręką i wlał do podszybia (po szybie) powiedzmy wiadro wody to powinieneś zauważyć ewentualną nieszczelność, a jak sobie z tym poradzić ? Poszukaj na forum , przecieki z podszybia i nie tylko były omawiane wielokrotnie.



                    Gotowej recepty na przypadłość opisaną w tym temacie , nikt tobie nie da ponieważ każdy przypadek jest inny , choć objawy "kliniczne" podobne lub takie same - mokro w środku - mimo to nie zrażaj się wszak szukasz przyczyny , a to czasami jest i trudne i denerwujące ale to proza życia ...


                    Pozdrawiam.

                    Komentarz

                    Pracuję...