[O2] Samodzielna wymiana koła dwumasowego w BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andrzej1972
    Classic
    • 2012
    • 3

    [O2] Samodzielna wymiana koła dwumasowego w BXE

    Zamieszczone przez Enriquez
    Zwróć uwagę na słowo "intermittent".
    Oznacza to, że problem jest chwilowy, że taki problem wystąpił, ale już nie występuje w chwili zrobienia tego konkretnego autoscana. Oznacza to, że jest gdzieś zimy lut, ułamany przewód, który nie styka sporadycznie. I takie coś najtrudiej znaleźć. I najlepiej w ogóle nie szukać, tylko poprowadzić nowy sprawny przewód (w tym przypadku skrętkę).
    Enriquez czyli nie ma tragedii, jeśli sporadycznie.
    Powiedz mi przy okazji skąd dokąd ten przewód prowadzić ? i czy od kontrolera CAN Gateway przewody posprawdzać ?
  • fufcik
    Classic
    • 2011
    • 14

    #2
    [O2] Samodzielna wymiana koła dwumasowego w BXE

    Witam,

    Mój szkodnik domaga sie powoli wymiany dwumasy, sprzegła itd. ma nalatane 160 tys i juz zaczyna drgać i terkotać coraz bardziej.

    1. Ile kilometrów zrobiliście jeszcze na takich słyszalnych terkotach

    2. Mam zamiar wziaśc się za wymiane sam, proszę o rade na co zwracać uwagę, jakieś specjalne sprzęty potrzebne do wymiany, ile czasu to zabiera, moze ktoś ma jakiegoś manuala?

    3. Jak to jest z tymi kompletami , w BXE były montowane dwa rodzaje? mozna jakoś to sprawdzic przed demontażem?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • McGan
      RS
      • 2010
      • 3573
      • Superb III (3V3)

      #3
      fufcik

      1. 5000 km na słyszalnych terkotach, przy czym ostatni 1000 na naprawdę rzężącej dwumasie (aż strach było jeździć )
      2. Musisz mieć podnośnik do skrzyni, bo trzeba ją zdjąć / odsunąć, a sam jej nie utrzymasz. Sądzę, że możesz spokojnie liczyć cały dzień na to i jeszcze warto wziąć zapas. Generalnie musisz odpiąć półosie od skrzyni, poluzować poduszkę skrzyni biegów, ściągnąć linki z wybieraka skrzyni. Potem podnośnikiem podpierasz i odkręcasz śruby.
      3. Powinieneś w ETKA sprawdzić, jaki rodzaj masz u siebie. Polecę Ci jeszcze opcję z jednomasem:

      1. koło 028 105 269 BX (ogólnie pasuje od Golfa 3, ja mam takie włożone i jest cacy - koszt 130 zł)
      2. sprzęgło Sachs 3000 332 001 (G60) (możesz także pokusić się o mocniejsze VR6 - ale jest też głośniejsze na postoju)
      3. śruby montażowe do koła N 902 061 03 (6 sztuk),
      4. śruby mocujące docisk sprzęgła do koła N 101 010 01 (6 sztuk)

      A na PW wyślę Ci zaraz ciekawy materiał pomocniczy
      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

      Komentarz

      • fufcik
        Classic
        • 2011
        • 14

        #4
        Czy to prawda ze wymieniając kompletne sprzegło nie ma rożnicy który się miało zestaw ??

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          fufcik, jeśli przez kpl. sprzęgło rozumiesz sprzęgło+dwumasa to tak, nie ma to znaczenia. Dodatkowo taki komplet jest już "zmontowany" więc odpada kombinacja z odpowiednim ustawieniem poszczególnych elementów względem siebie. Koszt takiego kompletu to ok. 1500 pln.
          Przy wymianie na pewno potrzebujesz drugiej osoby ( nie cały czas, ale do wyjęcia i założenia skrzyni na 100% ). No i ustaw się tak, żebyś miał dostęp do drugiego auta, bo przy tak dużym "rozbieraniu" i takim przebiegu to różne rzeczy mogą wyjść ( np. u mnie przy skręcaniu urwały się śruby mocujące sworzeń wahacza ).

          BTW. W przypadkach częstych uszkodzeń dwumasy ( np. TAXI ) SKODA dopuszcza zastosowanie jednomasy. Wkładają wtedy taki komplet:

          038 141 025 N 1 szt. tarcza dociskowa

          038 105 269 D 1 szt. koło zamachowe jednomasowe

          038 141 032 1 szt. tarcza sprzęgła

          N 101 01001 6 szt. śruba tarczy dociskowej

          N 902 06103 6 szt. śruba koła zamachowego
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • S3 CHRIS
            Elegance
            • 2006
            • 979
            • Octavia I (1U2)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            kowal 2002, ogólnie te sruby z zawieszenia są jednorazowego uzytku wiec zamów ich odrazu
            ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

            ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              S3 CHRIS, w OII te śruby są wbite na wieloklinie w obudowę sworznia wahacza więc jak się już obrócą ( zetną wieloklin ) to "po ptokach", bo są płaskie od góry i nie ma ich jak złapać. Teoretycznie można dać w zamian zwykłą śrubę z nakrętką, ale o ile pamiętam w któryś otwór nie wejdzie , bo przeszkadza chyba piasta. Zresztą nieważne, chodziło mi ogólnie o to, żeby za coś takiego nie brać się "w sobotę, w południe, przed niedzielnym wyjazdem", bo może się okazać, że przez jakąś pierdołę samochód będzie unieruchomiony min. do poniedziałku ...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • S3 CHRIS
                Elegance
                • 2006
                • 979
                • Octavia I (1U2)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                Zamieszczone przez kowal 2002
                S3 CHRIS, w OII te śruby są wbite na wieloklinie w obudowę sworznia wahacza więc jak się już obrócą ( zetną wieloklin ) to "po ptokach", bo są płaskie od góry i nie ma ich jak złapać. Teoretycznie można dać w zamian zwykłą śrubę z nakrętką, ale o ile pamiętam w któryś otwór nie wejdzie , bo przeszkadza chyba piasta. Zresztą nieważne, chodziło mi ogólnie o to, żeby za coś takiego nie brać się "w sobotę, w południe, przed niedzielnym wyjazdem", bo może się okazać, że przez jakąś pierdołę samochód będzie unieruchomiony min. do poniedziałku ...
                tak wiem ze bedzie sworzen do wymiany jak strzela tak sie dzieje normalne...

                mi chodziło o inne sruby np do połosek..
                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  No tak, te inne to trzeba wymieniać z założenia ( np. mocowanie poduszki i łapy skrzyni, czy te od sanek ).
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • fufcik
                    Classic
                    • 2011
                    • 14

                    #10
                    Panowie a gdzie polecacie odpinać półosie przy skrzyni, czy przy kołach i wyciągać skrzynie?

                    Komentarz

                    • Tomek_dx
                      Rider
                      • 2008
                      • 398

                      #11
                      fufcik, Przesyłam Ci Link do instrukcji krok po kroku ze zdjęciami jak wymienić dwumasę w BXE:


                      Jednak zastanów się czy chcesz sam w to się bawić. Mogę tylko potwierdzić że jest to mozliwe zrobić samodzielnie jednak trzeba mieć garaż z niezłym zapleczem. Belka do podwieszenia silnika, adapter do podparcia skrzyni mocowany do jakiegoś podnośnika lub specjalny podnośnik do skrzyni, komplet narzędzi, specjalny klucz do unieruchomienia koła zamachowgo, narzędzie do centrowania tarczy sprzęgła, komplet różnych śrub które trzeba wymieniać ponieważ ulegają trwałemu rozciągnięciu podczas dokręcania, nie mówiąc o kluczach dynamometrycznych czy ogólnej wiedzy

                      To jednak złożona operacja i trzeba wiedzieć co robić, abyś za jakiś czas nie pisał postu że np została zerwana jakaś śruba podpory silnika bo jej nie dokręciłeś lub przekręciłeś
                      Tomek

                      Komentarz

                      • fufcik
                        Classic
                        • 2011
                        • 14

                        #12
                        A wiec kompletne sprzegło wymienione,( dzieki za pomoc panowie) ale przy okazji pojawił sie problem jakis dziwnych stuków w silniku, na jałowym bez gazu nic nie stuka po dodaniu gazu od 1,5 tys w gore słychać jakies terkotanie ewidentnie w silniku wydaje mi sie ze pod pokrywą zaworów, (wykłuczam sprzegło jego wogóle nie słychać) jakby chodził na 3 gary czy cos takiego jak sie nagrzeje to na wolnych tez słychac . Nie wiem czy to czasem nie szklanki. albo cos innego poradzcie cos ....

                        Komentarz

                        • piotrmax
                          Drive
                          • 2010
                          • 55

                          #13
                          Zamieszczone przez fufcik
                          A wiec kompletne sprzegło wymienione,( dzieki za pomoc panowie) ale przy okazji pojawił sie problem jakis dziwnych stuków w silniku, na jałowym bez gazu nic nie stuka po dodaniu gazu od 1,5 tys w gore słychać jakies terkotanie ewidentnie w silniku wydaje mi sie ze pod pokrywą zaworów, (wykłuczam sprzegło jego wogóle nie słychać) jakby chodził na 3 gary czy cos takiego jak sie nagrzeje to na wolnych tez słychac . Nie wiem czy to czasem nie szklanki. albo cos innego poradzcie cos ....
                          A spróbuj wcisnać srzegło i dodać gaz czy to nadal słychać??

                          BXE mają taki urok, że skrzynie lubią sobie jargotać:

                          Komentarz

                          • fufcik
                            Classic
                            • 2011
                            • 14

                            #14
                            nie ma roznicy na wcisnietym jest identycznie.

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              #15
                              Stuki ustały? Czy jakaś ich przyczyna była/jest?

                              Komentarz

                              • fufcik
                                Classic
                                • 2011
                                • 14

                                #16
                                tak ustały po wymianie bloku, poszła panewka na 3 cylindrze

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #17
                                  Jakie koszty jak można z ciekawości?

                                  Komentarz

                                  • fufcik
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 14

                                    #18
                                    tak normalnie to ok 2,5- 3 tys . Ja miałem taniej wszystko zalezy za ile kupisz blok (słupek)

                                    Komentarz

                                    Pracuję...