Zwróć uwagę na słowo "intermittent".
Oznacza to, że problem jest chwilowy, że taki problem wystąpił, ale już nie występuje w chwili zrobienia tego konkretnego autoscana. Oznacza to, że jest gdzieś zimy lut, ułamany przewód, który nie styka sporadycznie. I takie coś najtrudiej znaleźć. I najlepiej w ogóle nie szukać, tylko poprowadzić nowy sprawny przewód (w tym przypadku skrętkę).
Enriquez czyli nie ma tragedii, jeśli sporadycznie.
Powiedz mi przy okazji skąd dokąd ten przewód prowadzić ? i czy od kontrolera CAN Gateway przewody posprawdzać ?
Mój szkodnik domaga sie powoli wymiany dwumasy, sprzegła itd. ma nalatane 160 tys i juz zaczyna drgać i terkotać coraz bardziej.
1. Ile kilometrów zrobiliście jeszcze na takich słyszalnych terkotach
2. Mam zamiar wziaśc się za wymiane sam, proszę o rade na co zwracać uwagę, jakieś specjalne sprzęty potrzebne do wymiany, ile czasu to zabiera, moze ktoś ma jakiegoś manuala?
3. Jak to jest z tymi kompletami , w BXE były montowane dwa rodzaje? mozna jakoś to sprawdzic przed demontażem?
1. 5000 km na słyszalnych terkotach, przy czym ostatni 1000 na naprawdę rzężącej dwumasie (aż strach było jeździć )
2. Musisz mieć podnośnik do skrzyni, bo trzeba ją zdjąć / odsunąć, a sam jej nie utrzymasz. Sądzę, że możesz spokojnie liczyć cały dzień na to i jeszcze warto wziąć zapas. Generalnie musisz odpiąć półosie od skrzyni, poluzować poduszkę skrzyni biegów, ściągnąć linki z wybieraka skrzyni. Potem podnośnikiem podpierasz i odkręcasz śruby.
3. Powinieneś w ETKA sprawdzić, jaki rodzaj masz u siebie. Polecę Ci jeszcze opcję z jednomasem:
1. koło 028 105 269 BX (ogólnie pasuje od Golfa 3, ja mam takie włożone i jest cacy - koszt 130 zł)
2. sprzęgło Sachs 3000 332 001 (G60) (możesz także pokusić się o mocniejsze VR6 - ale jest też głośniejsze na postoju)
3. śruby montażowe do koła N 902 061 03 (6 sztuk),
4. śruby mocujące docisk sprzęgła do koła N 101 010 01 (6 sztuk)
A na PW wyślę Ci zaraz ciekawy materiał pomocniczy
fufcik, jeśli przez kpl. sprzęgło rozumiesz sprzęgło+dwumasa to tak, nie ma to znaczenia. Dodatkowo taki komplet jest już "zmontowany" więc odpada kombinacja z odpowiednim ustawieniem poszczególnych elementów względem siebie. Koszt takiego kompletu to ok. 1500 pln.
Przy wymianie na pewno potrzebujesz drugiej osoby ( nie cały czas, ale do wyjęcia i założenia skrzyni na 100% ). No i ustaw się tak, żebyś miał dostęp do drugiego auta, bo przy tak dużym "rozbieraniu" i takim przebiegu to różne rzeczy mogą wyjść ( np. u mnie przy skręcaniu urwały się śruby mocujące sworzeń wahacza ).
BTW. W przypadkach częstych uszkodzeń dwumasy ( np. TAXI ) SKODA dopuszcza zastosowanie jednomasy. Wkładają wtedy taki komplet:
S3 CHRIS, w OII te śruby są wbite na wieloklinie w obudowę sworznia wahacza więc jak się już obrócą ( zetną wieloklin ) to "po ptokach", bo są płaskie od góry i nie ma ich jak złapać. Teoretycznie można dać w zamian zwykłą śrubę z nakrętką, ale o ile pamiętam w któryś otwór nie wejdzie , bo przeszkadza chyba piasta. Zresztą nieważne, chodziło mi ogólnie o to, żeby za coś takiego nie brać się "w sobotę, w południe, przed niedzielnym wyjazdem", bo może się okazać, że przez jakąś pierdołę samochód będzie unieruchomiony min. do poniedziałku ...
S3 CHRIS, w OII te śruby są wbite na wieloklinie w obudowę sworznia wahacza więc jak się już obrócą ( zetną wieloklin ) to "po ptokach", bo są płaskie od góry i nie ma ich jak złapać. Teoretycznie można dać w zamian zwykłą śrubę z nakrętką, ale o ile pamiętam w któryś otwór nie wejdzie , bo przeszkadza chyba piasta. Zresztą nieważne, chodziło mi ogólnie o to, żeby za coś takiego nie brać się "w sobotę, w południe, przed niedzielnym wyjazdem", bo może się okazać, że przez jakąś pierdołę samochód będzie unieruchomiony min. do poniedziałku ...
tak wiem ze bedzie sworzen do wymiany jak strzela tak sie dzieje normalne...
mi chodziło o inne sruby np do połosek..
ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I
ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO
Jednak zastanów się czy chcesz sam w to się bawić. Mogę tylko potwierdzić że jest to mozliwe zrobić samodzielnie jednak trzeba mieć garaż z niezłym zapleczem. Belka do podwieszenia silnika, adapter do podparcia skrzyni mocowany do jakiegoś podnośnika lub specjalny podnośnik do skrzyni, komplet narzędzi, specjalny klucz do unieruchomienia koła zamachowgo, narzędzie do centrowania tarczy sprzęgła, komplet różnych śrub które trzeba wymieniać ponieważ ulegają trwałemu rozciągnięciu podczas dokręcania, nie mówiąc o kluczach dynamometrycznych czy ogólnej wiedzy
To jednak złożona operacja i trzeba wiedzieć co robić, abyś za jakiś czas nie pisał postu że np została zerwana jakaś śruba podpory silnika bo jej nie dokręciłeś lub przekręciłeś
A wiec kompletne sprzegło wymienione,( dzieki za pomoc panowie) ale przy okazji pojawił sie problem jakis dziwnych stuków w silniku, na jałowym bez gazu nic nie stuka po dodaniu gazu od 1,5 tys w gore słychać jakies terkotanie ewidentnie w silniku wydaje mi sie ze pod pokrywą zaworów, (wykłuczam sprzegło jego wogóle nie słychać) jakby chodził na 3 gary czy cos takiego jak sie nagrzeje to na wolnych tez słychac . Nie wiem czy to czasem nie szklanki. albo cos innego poradzcie cos ....
A wiec kompletne sprzegło wymienione,( dzieki za pomoc panowie) ale przy okazji pojawił sie problem jakis dziwnych stuków w silniku, na jałowym bez gazu nic nie stuka po dodaniu gazu od 1,5 tys w gore słychać jakies terkotanie ewidentnie w silniku wydaje mi sie ze pod pokrywą zaworów, (wykłuczam sprzegło jego wogóle nie słychać) jakby chodził na 3 gary czy cos takiego jak sie nagrzeje to na wolnych tez słychac . Nie wiem czy to czasem nie szklanki. albo cos innego poradzcie cos ....
A spróbuj wcisnać srzegło i dodać gaz czy to nadal słychać??
BXE mają taki urok, że skrzynie lubią sobie jargotać:
Komentarz