Witam wszystkim
Kieruje do was pytanie
Mialem jakies 1,5 tygodnia temu kolizje kolo wjechal mi w bok auta uszkadzajac drzwi od strony kierowcy przednie i nadkole. Autko poszło na serwis skody gdzie rzeczoznawca ze skody w kalkulatorze naprawy przyjal wymiana nadkola i drzwi.
co do nadkola to mam pewnosc ze jest nowe a do drzwi hm.
Wiem ze nie jest to porownanie ale popukalem drzwi przednie od strony pasarzera i slychac blache, natomiast po stronie kierowcy nie jest to tepy gluchy odglos. Boje sie ze drzwi byly wyciagniete i wyszpachlowane. Zaczalem porowywac drzwi od pazsazera i od kierowcy i roznia sie. po stornie pasazera na dole drzwi pod swiatelkiem jest fabryczny niewielki plaskownik, który podczas zamkniecia wchdzi w otwor w progu.
Natomiast w tych nowych drzwiach po stronie kierowcy nie ma tego plaskownika.
Jutro chce podjechac do jakiegos blacharza i sprawdzic urzadzeniem grubosc lakieru
andriu79, możesz spróbować zajrzeć do wnętrza drzwi od strony szyby, jak ją opuścisz i odegniesz trochę uszczelkę to coś tam widać. Ściąganie tapicerki niewiele da, bo pod spodem jest zanitowana blacha i wnętrza drzwi nie widać. Co do różnicy odgłosów, to tak mi się przypomniało, że nowe drzwi przychodzą gołe ( bez bitumicznych mat naklejonych na zewnętrzną blachę ). Jeśli w ASO przy naprawie nie nakleili tego wytłumienia, albo przykleili inne to odgłos może się przez to różnić.
Nie wiem jak bardzo były uszkodzone te drzwi ( ile trzeba było by dać szpachli, żeby wyglądały tak jak teraz ), ale jeśli nie możesz się doczekać pomiaru miernikiem, a masz pod ręką jakiś mały magnes, to możesz zabawić się w MacGyver-a i porównać siłę "przyciągania" na drzwiach kierowcy i np. błotniku lub drzwiach tylnych. Tylko nie przykładaj magnesu bezpośrednio, bo nie poczujesz raczej różnicy i porysujesz lakier. Musisz wziąć np. bloczek PostIt-ków ( przylepnych karteczek lub czegoś podobnego ) i przykładać magnes do np. tylnych drzwi przez ten bloczek. W zależności od siły magnesu musisz zostawić tyle karteczek, żeby magnes łapał ledwo, ledwo. Tak samo powinien trzymać na drzwiach kierowcy. Jeśli nie trzyma to znaczy, że jest kupa szpachli ( jeśli szpachli jest tylko cieniutka warstwa to tym sposobem jej raczej nie wykryjesz, zostaje tylko miernik ).
Komentarz