Witam szanownych kolegów.
Po ostatnich ulewach dopadł mnie problem z zalewaniem wejściówki w prawych tylnych drzwiach.
Wygląda to mniej więcej tak :
Gdy trochę popada w tym miejscu zbiera się woda
Jest tej wody na tyle dużo że po otwarciu drzwi wycieka ciurkiem na zewnątrz auta.Póki co nic do środka nie spływa.Zrobiłem obdukcję całych drzwi w około (uszczelek) i za Chiny nie widzę żadnego miejsca przez które mogła by przechodzić deszczówka.Nie wiem czy to istotne ale dodam jeszcze że od jakiegoś czasu w tych drzwiach mam problem z centralnym zamkiem który czasami nie chce się otwierać. Zero pomysłów o co kaman ,macie jakieś rady,pomysły,cokolwiek ? Spalić,utopić,zaspawać ? :|
zns, przerabiałem ten problem u siebie po dołożeniu podświetlenia tylnych drzwi,mianowicie drzwi ktoś wcześniej rozbierał,pod tapicerką jest przyklejona fabrycznie folia po obrzeżach,woda lecąc po szybie wpada do środka drzwi i spływa z zakończenia szyby na tą właśnie folię a po niej jak nie ma żadnych dziur,przedarć to spada na spód drzwi i wylatuje kanalikami,u ciebie musiała zostać ona uszkodzona przez co woda wpada do środka i ostaje się na progu a czasami się przelewa na wycieraczkę,więc w celu zlokalizowania wycieku najlepiej zdejmij tapicerkę z drzwi i polewaj je wodą po szybie do momentu zauważenia niepokojących wydarzeń-przeciekania,przy okazji bo nie napisałeś co się dzieje z zamkiem możesz sprawdzić stan przewodów w gumowej osłonie między słupkiem a drzwiami bo lubią pękać przewody,oraz jak wymontujesz zamek popraw tak zwane ZIMNE LUTY na złączu w zamku z wiązką. a i możesz podpiąć kompa i zobaczyć błędy w module komfortu.ok jakby coś
napisz więcej gdyby coś działo.
miłej zabawy .pozdro :szeroki_usmiech
Witam.
Kolega Smug dobrze pisze, nowa folia oryginał 18 PLN a kleić się za bardzo nie chciała.
Ja wyciąłem panele pasujące do otworów koło zamka i i tego dużego dolnego z takego materiału jak za grzejniki się kładzie.
U mnie przedostawała się przez zamek, i po listwie koło małej szyby (wchodzi ona w drzwi ok 15cm). Spływała po kablach od zamka, prowadnicą szyby a potem do środka. Jak zdejmiesz boczek i wodą polejesz to dokładnie zobaczysz.
Pozdrawiam
ja u siebie folie wywaliłem i w jej miejsce dałem wzmocnioną folię pod panele (pianka na grubej folii 6zł/mb) przy okazji sie troche wyciszyło . kleiłem w skodzie silikonem dekarskim (czerwony, dobrze trzyma do blachy itp. w dodatku odporny na warunki atm.) wczesniej w passacie b3 dałem klej bitumiczny (w tubie jak silicon) również super trzymał ale przez tydzień smierdział smołą. oczywiscie wczesniej opanuj zamek bo pozniej bedzie szkoda zrywac folie
Dzięki koledzy za wskazówki . W sobotę zabieram się do działa płłł tzn do dzieła bo w tygodniu za mało czasu na cokolwiek :] Mam nadzieje że nic na diabła nie narobię a jak narobię to zaspawał w cholerę i będzie święty spokój. Jeszcze raz dzięki i do zobaczenia tzn do napisania ;] pozdrawiam
Mogę zaproponować pewne ulepszenie z tą folią, i to sprawdzone w kilku samochodach. Nie musi to być oryginalna folia, może być dowolna, z metra. Należy ją przykleić u góry i boki mniej więcej na jedną trzecią klejem, lub dowolną taśmą klejącą wodoodporną. Natomiast dół i pozostałą część boków należy wpuścić do wnętrza drzwi, nie przyklejając. Taki montaż pozwala na podwinięcie folii i dobry dostęp do wnętrza drzwi, i jest bardziej skuteczny pod względem "wodoszczelności", gdyż woda nie gromadzi się na dole w miejscu klejenia.
u mnie w o II z przodu dzieje się dokładnie to samo na dywaniku czasami i to przy mocnych ulewach pojawiają się może dwie albo 3 krople co mnie dosyć mocno irytuje :|
U mnie z kolei woda pojawia sie przy przednich drzwiach. Ale co jest dziwne, bardzo rzadko kilka razy w roku, tylko po niektórych deszczach (i wcale nie po tych ulewnych), a po laniu wody na myjni - nigdy :?: :?
Witajcie,
kolejny przeciek w moim wozie, tym razem przednie drzwi pasażera, po każdym deszczu leje przy głośniku jak na obrazku i z tyłu przednich drzwi na szczęście na gumowy dywanik z tyłu
wydaje mi się że to podczas jazdy. jak auto stoi to leje ino z przodu.
o co chodzi z tą folią ? wrzućcie proszę jakieś foto jak to wygląda jak to obejść?
czy jest możliwe że przy wymianie szyby w ASO (szyba wybita kamieniem przez kosiarzy traw) coś w nich źle poskładali - i przez to leje? nie jestem pewien czy lało od nowości. skupiałem się na innych naprawach gwarancyjnych :/
Po mojemu wyglada jakby uszkodzili Tobie folie. Mi grzebali i tez uszkodzili, ale ze mam stare auto to nie oddaje do ASO. Sam sobie zrobilem. Ale jesli u Ciebie cos takiego mogli w ASO zrobic to jedzi niech wymienia. W koncu za cos kase biora
[ Dodano: Pon 16 Kwi, 12 15:57 ]
Gdzies na skoda club jest ladny opis jak wymienic folie. JA wymienialem od strony kierowcy i na razie spokoj. W piatek pewnie bede wymienial od pasazera, bo moglbym takie samo zdjecie jak Twoje wkleic Zdejmujesz boczek i zwykla gruba folia oklej. Ja zalozylem na dole folie do srodka drzwi i mam spokoj.
adek81, w twj chwili znalazlem tylko to http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3836 na octaviaclub. Ale masz tam mniej wiecej. Na jednym zdjeciu widac folie. U mnie jest taka pianka i w okolicy glosnika lecialo. Kupilem folie okleilem dokladnie i zalozylem do srodka kolo glosnika, zeby nie wylatywala woda. Ta woda leci przez uszczelke szyby spada na dol i zamiast odplywac otworami to przez uszkodzona folie lub te mate wygluszajaca leci na uszczelke. A dlaczego kolo glosnika? Bo tam najnizej. Zrobie w piatek to pokaze
Jest to czesty problem. Jakbys dobrze poszukal to w necie czesto o tym pisza. Postaram sie wejsc do garazu w piatek. Jedna strone zrobilem to i druga mam nadzieje. Jeszcze bede podnosnik szyby wymienila, wiec kto wie jak to sie skonczy. Ale mnie osobiscie poza tym, ze mokro to sam widok tej wody wewnatrz irytuje. Pozdrawiam
Witam
Miałem podobnie, ale u mnie jest taka pianka oryginalnie i pod nią dołożyłem folie pod panele. Tylko, że w dolnej części nie kleiłem jej do drzwi tylko wpuściłem do środka żeby woda spływała do drzwi a dopiero na górę dałem tą oryginalna piankę, którą przykleiłem do drzwi taśmą wodoodporną z castoramy (taka czarna) i po problemie.
[ Dodano: Wto 17 Kwi, 12 11:15 ]
Wspomnę jeszcze, że w poprzednim aucie (seat ibiza) tez to miałem, ale tam zamiast folii była blacha przykręcona na uszczelkach do drzwi. Niestety te uszczelki puściły i podkleiłem silikonem od tego czasu było pop problemie. Jeszcze trzeba tam było zwracać uwagę na obramowanie głośników tam też lubiło przeciekać (też silikon).
Tak jak obiecalem... Nie zrobilem tylko zdjecia juz z folia ze wzgledu na to, ze nie skonczylem jeszcze roboty, ale to juz kazdy we wlasnym zakresie zrobi sobie.
Zdjecie nr 1 przedstawia boczek ze zdjetym juz w zielonych miejscach oslona glosnika, przyciskiem otwierania szyb, i raczka, pod ktora znajduja sie dwie sruby. Raczke nalezy podwazyc, zeby pojawily sie sruby. JA to zrobilem od dolu nozyczkami - najwieksza powierzchnia do tego, zeby podwazyc raczke do wyjecia. Zarowno plastik od glosnika jak i od wlacznika opuszczania szyb nalezy podwazyc. Nalezy uwazac, aby nie urwac wtyczki do glosnika, gdyz po wyjeciu plastiku nalezy wyjac wtyczke od tegoz to wlacznika. Czerwone strzalki wskazuja sruby 7 torxow na okolo, 2 krzyzaki przy raczce i maly krzyzak przy klamce, pod ktora znajduje sie srubka.
Zdjecie nr 2. Jak juz bedziemy mieli wszystkie sruby odkrecone to nalezy tapicerke wedlug zoltej strzalki najpierw odgiac, nastepnie podniesc do gory. Uwazac nalezy na wtyczke na dole drzwi od lampki, uwazac nalezy na bolec blokujacy drzwi, ktory teoretycznie sam wyjdzie oraz na ciegno klamki, ktore nalezy odhaczyc od wew czesci tapicerki po zdjeciu
Zdjecie 3 przedstawia drzwi po zdjeciu tapicerki. Czerwone strzalki wskazuja miejscie srub glosnika. Przy odlaczeniu glosnika nalezy odlaczyc kabelki dwa od niego - uwazac, aby nie urwac mi sie to zdarzylo - za duzo sily
Mate wygluszajaca, ktora jest przyklejona na krawedziach mozna wedlug uznania albo odciac, albo probowac zdjac calkowicie
Zdjecie numer 4. Czerwone strzalki wskazuja miejsca mocowania silniczka i szyn podnosnika. Nalezy je poluzowac. Ale najpierw szybe opusic do momentu, w , ktorym w okolicach zoltych strzalek znajda sie sruby trzymajce szybe. Poluzowac je i podniesc szybe, mocujac tasma do ramy drzwi, zeby nie spadla. Przed wyjeciem podnosnika w miejscu zielonych strzalek odczepic linki podnosnika albo wcisnac, albo od wew odhaczyc linke. Niebieska strzalka wskazuje miejsce odpiecia spinki mocujacej kabel sterujacy od silnika. Wsuwke nalezy wysunac i wtyczke wyjac. Nalezy wyjac najpierw prawa szyne, silnik i lewa i w odwrotnej kolejnosci wstawic nowy podnosnik
Zdjecie numer 5 przedstawia ogolnie sposob zamontowania nowej folii ja malarskiej uzylem. Ja folie u dolu wsunalem do wewnatrz drzwi, zeby woda nie leciala. Dodatkowo przykleilem tasma i dwustronna od srodka i na zewnatrz wodoodporna. Szczegolna uwage zwrocic na miejsce ze strzalkami, gdyz tam kolo glosnika woda leci najczesciej. Dlatego folie szczelnie i na to mata, ktora pozostala po demontazu.
Wszystko skrecic w odwrotnej kolejnosci
Dobrej pracy. Uwazac czy kupujecie podnosnik z modulem komfortu czy bez. Ja oczywiscie nie wiedzac kupilem zly Mam do sprzedania bez modulu komfortu, a sam daje do regeneracji stary, bo mi linka pekla
Pozdrawiam, moze sie przyda
[ Dodano: Sob 21 Kwi, 12 23:03 ]
Jesli pomoglem nie boj sie wcisnac POMOGL
biorę się za to - jak tylko moje 3 letnie autko wróci z warsztatu - po raz kolejny nie przeszło przeglądu wz. z hamulcami z tyłu. już na aso nie wróci.
Komentarz