Kolejna osłona silnika w kawałkach...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nekoo21
    Classic
    • 2010
    • 15

    Kolejna osłona silnika w kawałkach...

    Istotnie przy klimie manualnej raczej nie będzie komunikacji z klapami (dopiero teraz zauważyłem że to nie climatronic ). Bo tak można by jeszcze zrobić ręczną diagnostykę z poziomu panelu.

    A w twoim wypadku jeśli nic nie pomaga "rozruszanie" raz max. ciepło później max. zimno i tak kilkanaście razy to pewnie czeka cię dostanie się do "serca problemu" przy nagrzewnicy. A to znowu będzie oznaczało wywalenie całej deski...chyba że może w Octavii jest inne / dogodniejsze dojście, ale to już muszą się wypowiedzieć fachowcy od OI?
  • TSJ
    Drive
    • 2008
    • 70

    #2
    Kolejna osłona silnika w kawałkach...

    Witam ja Was serdecznie...
    skrobię Wam tu w poszukiwaniu weny na ulepszenie fabryki (myślałem o założeniu tematu piętro niżej ale cos czuję że tutaj częściej się może przydać)
    Przez 11 latek moja Octavka zaliczyła już kilka wymian plastików spod silnika, ostatnie jakieś dwa miesiące temu z łaskawości PZU i AC po wymianie miski i wózka przy okazji spotkania z bliżej niezidentyfikowanym przedmiotem spoczywającym na trójmiejskiej obwodnicy.
    Profilaktycznie po tej operacji dokręciłem listwę pod zderzakiem do tego metalowego czego trzyma się środkowa osłona silnika (żeby nie haczyło przy cofaniu), ale nie udało mi się uratować boczków osłony (nie wiem co za kretyn wymyślił umieszczanie jej na plajstiku)... :shock:
    Jako że po lewej stronie (ponownie) zwisa sobie elegancko około 5cm nad glebą zaczynam kombinować - jak to ustrojstwo umocować na stałę wyżej? Wymieniać mogę do usranej śmierci a i tak się połamie, ochrona dla miski to kiepska, niech chociaz przed syfem i pyłem chroni komorę

    Myślę nad puszczeniem 2-3 płaskowników odpowiednio wygiętych od tej metalowej listewki do której przykręciłem spojler i trzyma się go osłona na wsówki, tyle ze nie bardzo wiem do czego przykrecić drugą stronę :/

    Nie wiem, miał ktoś z Was podoną chwilę kryzysu i wewnętrzną potrzebę zrobienia czegoś z tym faktem? Nie chce syfilisu pod machą po zdjęciu osłon, pakiet na bezdroża tez mnie nie interesuje (chyba że podniesienie zawieszenia jak już wymyśle coś z tą osłoną)...

    Help mi w potrzebie! :P

    Ps. Warto pakować takie LEDorżarówki http://allegro.pl/2x-18-led-zarowka-...766522016.html jako stopy? Jeden klosz mi się wypalił i swieci na różowo więc myślę nad takim cudem zamiast wymianą klosza

    Pzdr
    Pzdr

    Komentarz

    • Dud3k
      Drive
      • 2010
      • 74

      #3
      Boczne plastiki są mocowane do bloku u gory ? Bo jak tak to można by było wziąść płaskownik i polecieć hardkorowo i konkretne wzmocnienie zrobic. wygiąć go w takie coś ---> |____| gdzie doł by wzmacniał dolną osłone a boki były by przymocowane tam gdzie boczne osłony Wiesz o co mi chodzi ?? :P a Moze zrobić z blachy osłonę ?? U mojego ojca w peugeocie 307SW dosc czesto mu sie rwała to zrobiłem mu z 1,5mm kwasówki blachy, powspawywane małe kontowniczki troszke poprzeginana na prasie krawędziowej i przykręcona na farmery :P A co do osłon w szkodnikach to u mnie też połamana alee tu ratuje mnie sklep w mojej mieścinie który ofeeruje mi komplecik nowych osłon (boki + dół) za 90zł i co najlepsze są dużo grubsze. jutro Pewnie bede wymianiał jak coś zdam relacje :P

      Pozdro

      Komentarz

      • TSJ
        Drive
        • 2008
        • 70

        #4
        Rozważałem opcję pancernej osłony ale po grubszym zastanowieniu stwierdziłem ze wolę zbierać plastiki niż bebechy, które wyciągnie "pancernik" w razie większego kuku :P
        Bedę u znajomka się podnosił nidługo to może coś wymyślę, jak wymyśle to się pochwałę Oczywiście wszystkie propozycje mile widziane

        Szukam w necie zestawu do podniesienia i usztywnienia autka ale nic nie mogę wykopać :/ Doradzi ktoś na jakich częściach się opierać? Do ASO boję się dzwonić bo osiwieję jak krzykną mi ceną

        Pzdr
        Pzdr

        Komentarz

        • richi9
          Rider
          • 2011
          • 427

          #6
          Kolego ja poszedłem po najmniejszej linie oporu i założyłem kawałek płyty pcv ryflowanej (miękkiej) Dociełem pod wymiar i wykorzystałem otwory montażowe...Silnik jest chroniony ma miekko , płyta centralnie pod silnikiem jest wzmocniona inną twardą płytą PCV. Parę razy zaliczyłem górki ale nic sie nie uszkodziłe oprócz dziury w płycie .
          Przestrzegam przed zakładaniem płyty pcv twardej (miałem takową) i po kontakcie z większa przeszkodą urwało sie mocowanie i ciągła sie za silnikiem a ja w strachu jechałem 30 km/h by sie nie urwała i mi czegoś nie uwaliła.

          Komentarz

          • TSJ
            Drive
            • 2008
            • 70

            #7
            No to wtarabaiłem się pod samochód i wyszło na to, że osłona (duża) jest cała, z lewej bocznej zrobiła się firanka i wisi przez to całość :/

            Decyzja podjęta i czas na zakupy:
            metalowa osłona silnika - http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2221
            nowe osłony boczne - http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1085
            tulejki podnoszące - http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1487

            Teraz pytanko - poszeprałem i wyczytałem, że metalowa osłona obniża prześwit o jakieś 20mm, czyli po załozeniu tulejki dystansującej prześwit miedzy osłoną a glebą się wyrówna do tego, który mam teraz.

            Powoli nadchodzi pora na wymianę amortyzatorów, co byście polecili sztywniejszego niż oryginalne? Nie na tyle sztywnego żeby zęby kruszyło ale tak w sam raz - lepsze prowadzenie i mniej bujania
            Pzdr

            Komentarz

            • radekgw
              L&K
              • 2010
              • 1182

              #8
              z tego co czytalem to najczesciej polecane kyb excel-g
              Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

              Komentarz

              • CIS73
                Rider
                • 2008
                • 522

                #9
                TSJ, osłona stalowa jest ciężka ale nie tak aby ugiąć zawias o 2cm
                ja u siebie nie zauważyłem różnicy po założeniu osłony
                + tulejki i autko siedzi wyżej
                CISOWÓZ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40594
                CISOWÓZ ZWEI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50866

                Komentarz

                • TSJ
                  Drive
                  • 2008
                  • 70

                  #10
                  CIS73 Nie chodzi o ciężar tylko kształt (tak z tego wywnioskowałem)
                  Pzdr

                  Komentarz

                  • phoneman
                    RS
                    • 2008
                    • 3374
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #11
                    Auto jest wyższe. Poprzez tulejki ja do tego jeszcze wymieniałem sprężyny. Na razie 170 000 zrobione i nic się nie dzieje. Tylko osłona metalowa ma trochę rys. To znaczy że działa
                    .

                    Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                    Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                    Komentarz

                    • bobasek
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 326

                      #12
                      Zamieszczone przez TSJ
                      co za kretyn wymyślił umieszczanie jej na plajstiku
                      trochę niżej sam sobie odpowiedziałeś:
                      Zamieszczone przez TSJ
                      wolę zbierać plastiki niż bebechy, które wyciągnie "pancernik" w razie większego kuku
                      dlatego właśnie osłony wykonane są z miękkiego PE i zamocowane w niezbyt pancerny sposób umożliwiajacy im odkształcenie i przemieszczenie podczas dość częstych spotkań z podłożem

                      [ Dodano: Sro 31 Sie, 11 08:33 ]
                      TSJ,
                      jak dostaniesz do ręki tulejki dystansowe to proszę zwymiaruj je i podaj do publicznej wiadomości - 90PLN za takie coś to dużo, skoro na prostej tokarce można wykonać to w 10 minut
                      a, i daj znać czy jesteś zadowolony z metalowej osłony i jakości boczków bo wielu userów (nie wyłaczając mnie) ma ten sam problem
                      pozdrawiam
                      5,5l/100

                      Komentarz

                      • phoneman
                        RS
                        • 2008
                        • 3374
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #13
                        Zamieszczone przez bobasek
                        a, i daj znać czy jesteś zadowolony z metalowej osłony i jakości boczków bo wielu userów (nie wyłaczając mnie) ma ten sam problem
                        bobasek,

                        Poczytaj mój post wyżej . Osłona metalowa jest bardzo dobra
                        .

                        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                        Komentarz

                        • kiki
                          Rider
                          • 2010
                          • 359

                          #14
                          Zamieszczone przez bobasek
                          TSJ,
                          jak dostaniesz do ręki tulejki dystansowe to proszę zwymiaruj je i podaj do publicznej wiadomości - 90PLN za takie coś to dużo, skoro na prostej tokarce można wykonać to w 10 minut

                          http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...b9a658337.html :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • TSJ
                            Drive
                            • 2008
                            • 70

                            #15
                            Bobasek - Co do jakości osłon bocznych to nie można narzekać (zamawiałem już to cudo wczesniej dwa razy). Są nieco grubsze niż oryginał i wydają się sztywniejsze, osłona z kpl. nie ma wytłumienia jak ori... ogólnie całośc żyła tak długo jak montowana w ASO :P
                            Pzdr

                            Komentarz

                            • bobasek
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 326

                              #16
                              kiki,
                              dziękuję
                              Zamieszczone przez TSJ
                              Co do jakości osłon bocznych to nie można narzekać (zamawiałem już to cudo wczesniej dwa razy)
                              czy w komplecie są zapinki do mocowania na podłużnicach i blaszki do przykręcenia osłony środkowej?
                              5,5l/100

                              Komentarz

                              • zepter00
                                RS
                                • 2008
                                • 2304

                                #17
                                Zamieszczone przez TSJ
                                No to wtarabaiłem się pod samochód i wyszło na to, że osłona (duża) jest cała, z lewej bocznej zrobiła się firanka i wisi przez to całość :/

                                Decyzja podjęta i czas na zakupy:
                                metalowa osłona silnika - http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2221
                                nowe osłony boczne - http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1085
                                tulejki podnoszące - http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1487

                                Teraz pytanko - poszeprałem i wyczytałem, że metalowa osłona obniża prześwit o jakieś 20mm, czyli po załozeniu tulejki dystansującej prześwit miedzy osłoną a glebą się wyrówna do tego, który mam teraz.
                                Kolego... Założyłem tulejki podwyższające 20 mm i zostawiłem standardową osłonę. Mam standardowe sprężyny i standardowe amortyzatory. Mam to dwa lata i nigdy, powtarzam NIGDY! nie przytarłem spodem.. a zapierd...am jak wściekły i często zdarza mi się przejeżdżać przez progi i muldy z prędkością o wiele większą niż nakazywał by to tzw zdrowy rozsądek i przykład aut jadących przede mną i za mną. Po co wyważać otwarte drzwi? Po co wymieniać pół samochodu? Po co wciągać się w koszty? Tulejki podwyższające 20mm likwidują problem całkowicie nie obniżając komfortu. :?
                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                Komentarz

                                • TSJ
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 70

                                  #18
                                  Zamieszczone przez bobasek
                                  kiki,
                                  czy w komplecie są zapinki do mocowania na podłużnicach i blaszki do przykręcenia osłony środkowej?
                                  Przy zakupie kompletu tak, czy przy zakupie samych boków nie wiem (najlepiej zadzwonić bo rózni ludzie róznie sprzedają).

                                  Zamieszczone przez zepter00
                                  Kolego... Założyłem tulejki podwyższające 20 mm i zostawiłem standardową osłonę. Mam standardowe sprężyny i standardowe amortyzatory. Mam to dwa lata i nigdy, powtarzam NIGDY! nie przytarłem spodem.. a zapierd...am jak wściekły i często zdarza mi się przejeżdżać przez progi i muldy z prędkością o wiele większą niż nakazywał by to tzw zdrowy rozsądek i przykład aut jadących przede mną i za mną. Po co wyważać otwarte drzwi? Po co wymieniać pół samochodu? Po co wciągać się w koszty? Tulejki podwyższające 20mm likwidują problem całkowicie nie obniżając komfortu. :?
                                  Takie rozwiązanie zastosuję jak przybraknie kasy, puki co skłaniem się raczej ku wymianie seryjnego zawieszenia na Bilsteina B6 - ale wszystko wyjdzie w praniu. Z autkiem puki co nie mam zamiaru się rozstawać bo nie stać mnei na nową RSkę, więc mogę i doinwestować jeśli ma to w znaczacy sposób poprawić jakość prowadzenia :P
                                  Pzdr

                                  Komentarz

                                  • zepter00
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2304

                                    #19
                                    Trzymanie w zakrętach... na równiutkiej drodze? Być może... ale na B6 auto będzie podskakiwać jak piłka pingpongowa na naszych "wspaniałych autostradach" B6 - choć twardy jak skała, nijak nie zwiększy ci prześwitu i urwiesz i lub, albo, połamiesz kolejną osłonę silnika.
                                    A i jeszcze jedno. To nie brak kasy decyduje, że jeżdżę na takim zawiasie na jakim jeżdżę, tylko podstawowa wiedza o zawieszeniach, ich charakterystykach i organoleptyczne doświadczenia z jazdy po polskich drogach. By the way - właśnie zainstalowałem stację multimedialną za 4 koła, mam ekskluzywne włoskie felgi i całą masę nowych RS-owych dodatków... stać mnie na dobry gwint. Jeśli wspominasz o kasie to przyda ci się bo... B6 to nie jest kompletne zawieszenie, tylko bardzo twardy zamiennik seryjnego amortyzatora. Jego wymiana nie wpłynie na podniesienie auta jeśli już to je odrobinę obniży... kasa.. przyda ci się na kolejną osłonę :P
                                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                    Komentarz

                                    • CIS73
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 522

                                      #20
                                      TSJ, jeżeli chodzi o kształt to też nie ma różnicy w wysokości i jest na takim samym poziomie co plastikowa, (przecież mocuje się ją do tych samych osłon bocznych) jakby była niżej to by nie pasowało
                                      jedynym elementem troszkę obniżającym jest ten otwór wentylacyjny, którego w plastiku nie ma
                                      CISOWÓZ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40594
                                      CISOWÓZ ZWEI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50866

                                      Komentarz

                                      • locaj85
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 482

                                        #21
                                        ja zrobiłem osłonę z blachy duraluminiowej 4mm :twisted:

                                        Komentarz

                                        Pracuję...