Zamieszczone przez paysker
a takie pytanie o klime
Zwiń
X
-
a takie pytanie o klime
Witam,
mam pytanie. Kilka miesiecy temu mialem nabijana klime - rurka caly czas jak chodzi klima jest mokra czyli jest ok , wentylatory chodza czyli ok - wczoraj wymienilem tez filtr kabinowy - byl delikatnie mowiac brudny... Jak jade autem w trasie mrozi, ze hoho czyli ok, ale jak np. stoje w korku, generalnie na luzie sobie chodzi silnik to klima jakby wymieka. Nie wiem dlaczego, ale przestaje chlodzic. Myslalem, ze to przez zapchany filtr, ale wyminielem i bez zmian. Nie wiem czy moze prze to, ze na gaz auto. Choc to chyba nie ma znaczenia. Wydawalo mi sie, ze jak na benzyne na postoju (wlaczony silnik) przelaczylem to znowu zaczyna chlodzic. Wystarczy , ze sobie jade i zatrzymuje sie na jakas tam chwile i chce, zeby bylo zimno, a tu klima przestaje dawac chlodnym powietrzem. JAk wyzej napisalem - napelniona niedawno (skoro w trasie chlodzi), bezpiecnziki ok, filtr nowy? Pytanie dlaczegoAby zawsze dotrzeć do celu...
-
-
Cubarius, przeczyść skraplacz klimy ( taka cienka chłodnica, przed chłodnicą obiegu wody ). Można to zrobić karcherem, ale bardzo ostrożnie, ewentualnie najpierw lekko opryskać jakimś środkiem, pędzelkiem pozbyć się wszystkich owadów, błotka itd, a na koniec karcher lub nawet wąż ogrodowy...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, no to zrobie tak. Czy WD40 czy raczej jakis plyn z woda czy w sprayu np clean do mycia szyb? Nie wiem jakie to jest delikatne. Rozumiem, ze to jest ta rurka, na ktorej sie woda osadza tuz przy wentylatorze prostopadla do swiatel. Sprawdze moze pomoze, bo tak chodzi jak dzika tylko na postoju gorzej;( DziekiAby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
-
Cubarius, nie to nie ta rurka. To wygląda tak samo jak chłodnica auta ( poziome cienkie blaszki ). Jak patrzysz z przodu auta przez grill to to co widzisz pierwsze to właśnie skraplacz, a dopiero za nim jest ustawiona chłodnica wody chłodzącej silnik. WD40 nic nie da, lepiej jakiś środek do usuwania owadów lub nawet zwykły szampon, cokolwiek co rozpuści ten syf nabity w skraplacz.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zasadniczo, to na postoju zawsze będzie chłodziło gorzej - w czasie jazdy masz dużo lepszy przepływ powietrza przez skraplacz. Sam wentylator wiele nie zdziała. U mnie w obu autkach, które miałem, klima na postoju mocno traciła na wydajności. W Superbie dodatkowo jest taki myk, że jeżeli klima nie ma warunków, żeby chłodzić, to nawiew chodzi wolniej (nie wiem, czy to zależy od prędkości jazdy, czy np. od temperatury skraplacza). Więc cudów nie ma - chyba że u Ciebie zupełnie przestaje chłodzić, to można się zastanawiać, co jest nie tak.:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Super_Be, tak sie dziwie, bo mam ibize i tam newazne czy jade czy stoje leci zimno jak diabli Jeden gosc powiedzial mi, ze powinna chlodzic do 3-4 st. Celsjusza (tego nie wymagam - przed wymiana chlodzilo do 13-14 st.) i ze mam wymienic ten filtr, wiec wymienilem, ale jest tak samo. Mowil, ze jak jest zawalony filtr to nie moze powietrze przejsc i oddaje zimno do ukladu z powrotem i czujnik wylacza, zeby nie poszla klima Wydaje mi sie, ze na benzynie chlodzi lepiej (nie wiem moze wyzsze troche obroty). Jak tylko rusze chlodek fajny nawet na gazie. NoSuper_Be, ale tak naprawde klima niewazne czy stoisz czy jedziesz powinna chlodzic, bo w koncu w miescie w korku troche goraco jest- na koniec lata szczegolnie
[ Dodano: Pią 26 Sie, 11 18:43 ]
Mam moze dziwne pytanie czy cilit bang w pianie jest zbyt ostry, zeby ten skraplacz wyczyscic? Bo cilitem nawet kamien schodziAby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
-
Cubarius, z cilitem bym nie przesadzał, bo kamienia to tam raczej nie ma. Tam po prostu "nabija" się pełno brudu i owadów z drogi i powietrze ma ograniczony przepływ. To powoduje, że skraplacz nie jest odpowiednio chłodzony i sprężarka, żeby utrzymać odpowiednio niską temp. na parowniku podnosi ciśnienie w układzie. Oczywiście podniesienie ciśnienia powoduje, że powstaje jeszcze więcej ciepła do odprowadzenia i koło się zamyka. W pewnym momencie może dojść do całkowitego wyłączenia układu, bo przekroczone zostanie graniczne ciśnienie w układzie.
Tak jak napisałem wcześniej do czyszczenia użyj np. zwykłego szamponu do auta, ewentualnie płynu do naczyń i jakiegoś pędzelka. Musisz czyścić delikatnie, żeby nie poprzeginać tych aluminiowych żeberek. Potem całość spłucz wodą i po robocie.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, no i sprobowalem, ale karcherem z wiekszej odleglosci, zeby nie bylo za duzego cisnienia. Jak spojrzalem na chlodnice to ok. 10 cm pasek na dole to zawalony muszkami. Myslalem, ze przy uzyciu karchera po cisnieniem usuna sie. No niestety wszystkie nie poszly, ale fakt szampon splynal brudny. Z tym pedzelkiem to pewnie trzeba bedzie przeprowadzic przychwili czasu. Mam nadzieje, ze nicczego nie uszkodzilem (troche naprawde troche wygialem dwie blaszki albo juz byly przy chlodnicy) Zobaczymy Przy okazji troche silnik przemylemAby zawsze dotrzeć do celu...
Komentarz
-
Komentarz