Dym spod maski.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jupiter0
    Classic
    • 2011
    • 2

    Dym spod maski.

    Wiem że mogę mieć pecha. Zdecydowałem się na octavię po akcji w Fordzie. Kiedy nówka sztuka przyjechała z zalakierowanym piaskiem na błotniku i źle spasowaniem. Takie auto przedstawiono mi na placu. Masakra. Octavia będzie Family Plus z dodatkiem Climatronica.
  • a7k1
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    Dym spod maski.

    Witam was koledzy. Miałem dzisiaj dziwny przypadek ze swoja Skoda Octavią 2001 AKL Benzyna + LPG. Skodziana stała sobie spokojnie na parkingu i po pracy, jak co dzień wsiadłem i chciałem jechać do domu. Nagle po przekręceniu kluczyka, coś pod maską wystrzeliło i nagle zaczął ulatniać się dym. Przestraszyłem się, że zrobiło się jakieś zwarcie w elektryce. Ale podniosłem maskę to nic dziwnego nie widziałem. Wsiadłem znów do auta i ten dym ulatniał się przez otwory od wentylacji. Poczekałem chwile i znowu przekręciłem kluczyk i tym razem było już wszystko w porządku. Jednak nie wiem, czym to było spowodowane a nie chciałbym żeby mi samochód teraz nawalił. ( za niedługo moja żona będzie rodzić) Pozdrawiam was forumowicze.

    Komentarz

    • gadula007
      L&K
      • 2009
      • 1174
      • Octavia III combi (5E5)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      a7k1, Mój Toldziak 1.6 AKL + LPG zrobił mi już tak dwa razy przez ostatnie pół roku (mam go od 5 lat).
      Przekręcenie kluczyka i wybuch. Dym poszedł z pod plastiku zasłaniającego silnik, więc nie mam pojęcia skąd.
      Piszę tylko po to, abyś wiedział, że też tak miałem i nie mam pojęcia co to. Może coś gromadzi się w komorze spalania (mieszanina gazu, benzyny).
      A może to coś gromadzi się nie w komorze spalania tylko w innym miejscu i w momencie podania zapłonu (iskry) następuje zapłon mieszanki.
      To tylko domysły i daleko idąca teoria.

      Komentarz

      • Mickul
        RS
        • 2010
        • 2847

        #4
        Mój zrobił mi tak jak jechałem w czerwcu na egzamin w fizyki. Zostawiłem go, a jak odpaliłem na drugi dzień to było okej.

        Komentarz

        • markowski
          Ambiente
          • 2006
          • 224

          #5
          u mnie w podobny - choc nie tak spektakularny sposob spalil sie wiatrak na chlodnicy. sprawdz czy sie oba lekko kreca...
          pozdrawiam
          Markowski
          OI AXR 06 185@377

          Komentarz

          • a7k1
            Classic
            • 2010
            • 9

            #6
            Markowski wiesz jak dojechałem do domu to właśnie wpadłem na ten pomysł żeby to sprawdzić. Ten mały wentylator od klimatyzacji działa w porządku, ale ten duży chyba coś na walił, bo jak nim próbowałem zakręcić to strasznie skrzypi i działał tak opornie (ciężko). Czyż by to była ta usterka?

            Komentarz

            • tomus7
              RS
              • 2010
              • 1896
              • Peugeot

              #7
              Jak włączysz klimę to muszą chodzić dwa jeśli nie to masz przyczynę
              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

              Komentarz

              • a7k1
                Classic
                • 2010
                • 9

                #8
                wiec tak właczyłem klimatyzacje i sprawdziłęm. Chodzi tylko ten mały od klimy ten dyzy nie. Ale temperatura nie wzrasta podczas jazdy zatrzymuje sie max na 90 stopni wiecej nie rosnie. Trzeba wymieniac wiatrak ?

                Komentarz

                • hsurim
                  Elegance
                  • 2006
                  • 788
                  • Kia
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Typowe ...
                  Wentylator musisz wymienić, inaczej spalisz cewkę od klimatyzacji.
                  Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #10
                    Zamieszczone przez a7k1
                    Trzeba wymieniac wiatrak ?
                    wybór należy do Ciebie koszt wymiany nie zwala z nóg Ja bym wymienił
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • wolt77
                      Drive
                      • 2006
                      • 77

                      #11
                      Miałem to samo, winny okazał się reduktor gazu. Awarii uległa membrana reduktora i przepuszczała gaz do komory spalania, co jakiś czas przy odpalaniu strzał i biały dym. Jak zostawiłem u gaziarza 500 PLN problem zniknął. Trzeba uważać bo jak masz plastikowy kolektor i ci go podczas takiego strzału wywali to koszt naprawy może być jeszcze większy.

                      Komentarz

                      Pracuję...