Wyje, dudni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafiko
    Classic
    • 2010
    • 5

    Wyje, dudni

    dotarły do mnie moje nssc 510
    właśnie robiłem przymiarki na aucie
    fizycznie to chyba przyczepię tak, że zasłonię czujnik temp. powietrza, ale wrzucę tam jakiś kawałek plastiku, który będzie kierował wpadające powietrze w bok, aby leciało ono na ten czujnik. w ogóle to chyba zakupię jakiś siatex-drutex i wrzucę go zamiast zaślepek, bo nie chce mi się dłubać w ori plastiku - gruby jakiś jest. zaraz uderzam do pobliskiego motoryzacyjnego pytać o tjuningowy drobny siatex

    kolega romman podrzucił zdjęcie skrzyneczki z przekaźnikami, gdzie znajdziemy "+" po zapłonie. dziś polatałem z próbnikiem i mam dokładnie, na którym pinie pojawia się plus po stacyjce - na zdjęciu poniżej. sam przekaźnik, który na tym zdjęciu nie wystąpił, bo został wyjęty, ma nr czterysta cośtam - przynajmniej w moim BFQ. sprawdzałem po szybkim wpięciu się tam, do masy i pod postojówki na szybko - dzienne zapalają się i gasną zgodnie z przepisami - czyli włączają się wraz z przekręceniem kluczyka w stacyjce i gasną wraz z włączeniem postojówek
  • Martinoos
    Classic
    • 2009
    • 19

    #2
    Wyje, dudni

    Witam
    Mam taki problem - jak wrzucam na luz to słychać dudnienie, wycie dochodzace z okolic kół. Wszystko się bardziej nasila jak zaczynam chamować. Nie bardzo moge to zdjagnozować czy to koła,czy łożyska a może skrzynia.
    Może ktoś z was miał cos podobnego to prosił bym o porady.
    Dzięki i pozdrowionka dla wszystkich forumowiczów.

    Komentarz


    • #3
      jak przeczytalem ze dudni na luzie to odrazu pomyslalem "dwumas" (a wogole to masz diesla), ale czy to slychac tez na postoju??
      jesli masz namysli podczas jazdy to trzeba by raczej upatrywac winy gdzies w okolicy kol.
      moze ktoras tarcza krzywa (poszarpuje autem hamujac)?!ewentualnie sprawdzic lozyska (ale chyba by sie nie nasilalo przy hamowaniu)

      Komentarz

      • Mickul
        RS
        • 2010
        • 2847

        #4
        Postaw auto na lewarek i zobacz czy masz luźne (latające do przodu i do tyłu) koła. Jeżeli tak to będą to łożyska (chociaż nie pasuje mi to do objawu "wrzucania na luz")

        Komentarz

        • Martinoos
          Classic
          • 2009
          • 19

          #5
          Disel 1.9 TDi ASV
          Do dwumasa to mi troszkę nie pasuje bo jak stoje to na luzie nic nie słychac i przy gaszeniu też żadnych dziwięków nie ma.
          Może jak jade to też ciut słychac tyle że zagłusza może go silnik. Jak wrzucam na luz to ewidentnie słychać tyle że raz mniej raz bardziej jak zjezczam z górki na luzie to bardziej no i przy hamowaniu to sie nasila. Odnośnie jak by były krzywe tarcze to bym czuł drgania na kierownicy przy hamowaniu a takowe nie wystepują

          Komentarz

          • Biszczu
            RS
            • 2011
            • 5567

            #6
            a może tarcze i klocki ? Brałeś to pod uwagę ?
            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

            Komentarz

            • Martinoos
              Classic
              • 2009
              • 19

              #7
              klocki były rok temu wymieniane.
              A może to skrzynia wyć?

              Komentarz


              • #8
                na kierownicy nie koniecznie, ale mozesz na pedale hamulca czuc. ja np. bede wymienial z tylu, ale juz mam wyjechane a mimo to nie czuje bicia na kierze, jedynie na hamulcu i lekko poszarpuje autem przy hamowaniu, rowniez delikatnie dudnienie jak to piszesz.
                tylko ze u Ciebie nie wszystko pasuje do tego schematu.
                pewnie ze moze skrzynia wyc, ale czy tak?! biegi wchodza dobrze?
                jeszcze na mysl przychodzi mi lozysko oporowe.

                Komentarz

                • Martinoos
                  Classic
                  • 2009
                  • 19

                  #9
                  Z biegami żadnych problemów, wchodzą łagodnie i bez problemów.
                  odnośnie tarcz to tak jak piszesz z tyłu jak jest coś z nimi nie tak to nie czuc na kierownicy tylko na pedale ( przerabiałem też to z pół roku temu skończyło się na lekkim przetoczeniu). A jeśli jest coś z tarczami na przodzie to przy hamowaniu bije na kierownicy ( można poczytać na forum).
                  A jak domowym sposobem zdiagnozować czy łożysko oporowe?

                  Komentarz


                  • #10
                    zdaje sie ze po lekkim wcisnieciu sprzegla czuc je na pedale, ale jak juz sie docisnie troszke bardziej przestaje, tylko ze to jedynie gdybanie.

                    Komentarz

                    Pracuję...