[01] Analiza logów - olej i sadza przy IC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Looq
    Classic
    • 2013
    • 11

    [01] Analiza logów - olej i sadza przy IC

    1. Sprawdzic/podmienic czujnik cisnienia doladowania... znajduje się na rurze dolotowej.
    2. Sprawdzic cisnienie paliwa jakie wytwarza tendem pompa i pompa w zbiorniku.

    Wymiana filtra paliwa nie zaszkodzi.
  • ksimu
    Classic
    • 2011
    • 25

    #2
    [01] Analiza logów - olej i sadza przy IC

    Witam, ostatnio zaczął delikatnie pokapywać olej z okolicy IC z tego co zobaczyłem po zdjęciu zaślepki zderzaka przed IC było centymetr sadzy z olejem jakby tam nikt nie zaglądał od nowości, wyczyściłęm to powierzchownie i zrobiłem logi tak na wszelki wypadek czy to aby nie koniec turbawki, zaznajomionych proszę o analizę:
    Tuesday 13 September 2011 22:22:48
    038 906 012 G 1,9l R4 EDC 0000SG 3334

    Group A: '003 Group B:
    Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
    TIME 870-950 rpm 230-370 mg/H 230-370 mg/H 40-75% TIME
    MARKER STAMP /min mg/R mg/R % STAMP
    0 1344 285 460 79,7
    0,4 1365 850 485 4,8
    0,8 1449 850 490 4,8
    1,2 1491 850 495 4,8
    1,6 1554 850 505 4,8
    2 1617 850 520 4,8
    2,4 1701 850 530 4,8
    2,8 1743 850 540 4,8
    3,2 1827 850 560 4,8
    3,6 1890 850 575 4,8
    4 1953 850 590 4,8
    4,4 2037 850 600 4,8
    4,8 2100 850 610 4,8
    5,2 2184 850 620 4,8
    5,6 2268 850 635 4,8
    6 2331 850 650 4,8
    6,4 2415 850 660 4,8
    6,8 2499 850 665 4,8
    7,2 2583 850 665 4,8
    7,6 2667 850 665 4,8
    8 2751 850 675 4,8
    8,4 2814 850 675 4,8
    8,8 2919 850 680 4,8
    9,2 2982 850 685 4,8
    9,6 3066 850 695 4,8
    10 3150 850 705 4,8
    10,4 3234 850 710 4,8
    10,8 3318 850 720 4,8
    11,2 3402 850 730 4,8
    11,6 3465 850 730 4,8
    12 3549 850 745 4,8
    12,4 3633 850 740 4,8
    12,8 3717 850 750 4,8
    13,2 3801 850 750 4,8
    13,6 3885 850 745 4,8
    14 3948 850 745 4,8
    14,4 4032 850 745 4,8
    14,8 4116 850 750 4,8
    15,2 4179 850 745 4,8
    15,6 4242 850 735 4,8
    16 4326 850 730 4,8
    16,4 4368 850 695 4,8
    16,8 4431 850 665 4,8
    17,2 4494 850 645 4,8
    17,6 4536 850 630 4,8
    18 4578 850 610 4,8
    18,4 4620 850 575 4,8
    18,8 4620 850 555 4,8
    19,2 4662 850 535 4,8
    19,6 4683 850 530 4,8
    20 4704 850 525 4,8
    20,4 4704 850 520 4,8
    20,8 4725 850 515 4,8
    21,2 4725 850 515 4,8
    21,6 4746 850 510 4,8
    22 4767 850 515 4,8
    22,4 4767 850 505 4,8
    22,8 4788 850 505 4,8
    23,2 4788 850 505 4,8
    23,6 4809 850 500 4,8
    24 4809 850 505 4,8
    24,4 4788 850 495 4,8
    24,8 4683 850 415 4,8
    25,2 4725 850 365 4,8


    Group A: '004
    Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve
    TIME 870-950 rpm 2*A-3*BTDC 2*A-3*BTDC 3-80%
    MARKER STAMP /min °ATDC °ATDC %
    0 1428 1,8 0,2 2,8
    0,4 1407 10,8 2,2 96,4
    0,8 1512 9,5 7,9 64,5
    1,2 1575 9 7,7 70,5
    1,6 1659 8,6 7,5 69,3
    2 1722 8,1 7,5 69,7
    2,4 1806 7,5 6,8 69,7
    2,8 1869 6,8 6,8 66,9
    3,2 1953 6,2 6,2 67,3
    3,6 2037 5,9 5,5 69,3
    4 2121 6,2 5,5 72,1
    4,4 2226 6,4 6,2 72,5
    4,8 2310 6,6 6,2 74,9
    5,2 2415 6,8 6,6 76,1
    5,6 2499 7 6,8 76,9
    6 2604 7,5 7,5 79,7
    6,4 2688 8,1 7,9 83,7
    6,8 2793 8,8 8,8 82,9
    7,2 2898 9,2 9,5 82,1
    7,6 2982 9,7 10,3 85,7
    8 3087 10,3 10,3 84,9
    8,4 3171 10,8 11,2 84,5
    8,8 3276 11,4 11,7 86,5
    9,2 3381 12,1 12,5 84,9
    9,6 3465 12,5 12,5 86,1
    10 3570 13 13,2 84,9
    10,4 3654 13,4 13,9 87,7
    10,8 3738 13,9 14,1 84,5
    11,2 3843 14,3 14,3 84,9
    11,6 3927 14,7 14,7 84,5
    12 3990 15,2 14,7 82,9
    12,4 4074 15,2 15 87,7
    12,8 4158 15,2 15 85,3
    13,2 4242 15,2 16,3 87,7
    13,6 4305 15,2 15,2 88,5
    14 4368 15,2 13,2 96,4
    14,4 4431 15,2 12,8 95,6
    14,8 4473 15,2 13,6 82,5
    15,2 4536 15,2 15 86,1
    15,6 4578 15,2 15,2 84,5
    16 4620 15,2 14,1 96,4
    16,4 4641 15,2 16,1 75,3
    16,8 4683 15,2 15,2 41,4
    17,2 4704 15,2 13 96,4
    17,6 4725 15,2 12,8 71,7


    Group A: '008
    Engine speed I,Q, Driver's req, I,Q, via rpm(Torq) I,Q, via air mass
    TIME rpm 40,0-42,0 mg/H 35,5-36,5 mg/H 36,0-39,0 mg/H
    STAMP /min mg/R mg/R mg/R
    0 1491 12,4 38,4 26
    0,38 1554 44,8 38,8 27
    0,78 1596 45,6 39 27,2
    1,18 1680 45,6 39,4 28,2
    1,58 1743 45,4 39,8 28,8
    1,98 1827 45,2 40,8 30
    2,38 1890 45,2 41,8 30,6
    2,78 1974 45 42 31,4
    3,18 2058 44,8 42 31,8
    3,58 2142 44,8 42 33
    3,98 2226 44,6 42 35,2
    4,38 2310 44,6 41,8 37,6
    4,78 2415 44,4 41,6 37,8
    5,18 2499 44,4 41,4 38
    5,58 2604 44,4 41,4 38,4
    5,98 2688 44,2 41,2 38,4
    6,38 2793 44,2 41 38,4
    6,78 2877 44 41 38,4
    7,18 2961 44 40,8 38,6
    7,58 3066 43,8 40,6 38,6
    7,98 3150 43,8 40,6 39,2
    8,38 3255 43,6 40,4 39,4
    8,78 3360 43,6 40,2 39,6
    9,18 3444 43,4 40 40
    9,58 3528 43,4 40 40
    9,98 3633 43,2 39,8 39,8
    10,38 3717 43,2 39,6 39,6
    10,78 3801 43,2 39,2 39,6
    11,18 3885 43 38,8 39,4
    11,58 3969 43 38,4 39,2
    11,98 4053 42,8 38,4 39,2
    12,38 4137 42,6 38,4 39
    12,78 4200 42,6 38,2 38,8
    13,18 4284 42,4 37,6 38,4
    13,58 4326 42,2 36 36,8
    13,98 4389 42,2 34,4 35,2
    14,38 4452 42 32,4 33,6
    14,78 4494 42 31 32,4
    15,18 4536 41,8 29,8 30,2
    15,58 4578 41,8 28,4 28,2
    15,98 4599 41,8 27,4 24,6
    16,38 4620 41,6 26,6 23,4
    16,78 4641 41,6 26 22,8
    17,18 4662 41,6 25,6 22,2
    17,58 4683 41,6 25 21,4
    17,98 4683 41,6 25 21,6
    18,38 4683 41,6 24,2 21,4
    18,78 4704 41,6 23,8 21,4
    19,18 4725 41,6 23,4 21,2
    19,58 4725 41,4 23 21

    Group A: '011
    Engine speed Specified MAP Actual MAP D,cycle MAP v,
    TIME rpm 1850-1950 mbar 1700-2080 mbar 45-95%
    STAMP /min mbar mbar %
    0,4 1470 1734 1020 24,7
    0,8 1533 1764,6 1040,4 25,1
    1,2 1596 1785 1060,8 25,1
    1,6 1659 1815,6 1081,2 26,7
    2 1722 1836 1101,6 27,5
    2,4 1806 1876,8 1132,2 24,7
    2,8 1869 1917,6 1152,6 24,7
    3,2 1953 1948,2 1183,2 24,7
    3,6 2016 1948,2 1213,8 24,7
    4 2100 1948,2 1244,4 24,7
    4,4 2184 1948,2 1285,2 24,7
    4,8 2268 1948,2 1326 28,3
    5,2 2352 1948,2 1366,8 30,7
    5,6 2436 1948,2 1407,6 33,5
    6 2541 1948,2 1448,4 34,3
    6,4 2625 1948,2 1468,8 33,5
    6,8 2709 1948,2 1479 31,5
    7,2 2814 1948,2 1499,4 30,3
    7,6 2898 1948,2 1530 30,3
    8 2982 1948,2 1560,6 29,9
    8,4 3087 1948,2 1601,4 30,7
    8,8 3171 1948,2 1642,2 32,3
    9,2 3255 1948,2 1683 33,9
    9,6 3360 1948,2 1734 36,3
    10 3444 1948,2 1774,8 37,1
    10,4 3528 1948,2 1805,4 37,9
    10,8 3633 1948,2 1825,8 36,7
    11,2 3717 1948,2 1846,2 35,9
    11,6 3801 1948,2 1866,6 35,5
    12 3885 1948,2 1887 35,1
    12,4 3969 1948,2 1897,2 35,1
    12,8 4053 1938 1917,6 35,9
    13,2 4116 1927,8 1927,8 36,7
    13,6 4200 1917,6 1948,2 38,3
    14 4284 1907,4 1958,4 39,8
    14,4 4347 1876,8 1938 41
    14,8 4410 1846,2 1876,8 42,2
    15,2 4452 1825,8 1815,6 43
    15,59 4515 1805,4 1795,2 44,2
    15,99 4557 1754,4 1764,6 44,6
    16,39 4599 1713,6 1723,8 44,6
    16,79 4620 1683 1662,6 45,8
    17,19 4662 1632 1611,6 44,6
    17,59 4683 1601,4 1581 44,6
    17,99 4704 1581 1550,4 44,6
    18,39 4452 1050,6 1458,6 59,8
    18,79 3822 1224 1183,2 44,2
    19,2 3108 1132,2 1101,6 39,8
    Czy to nie miło jak wszystko działa

    Modyfikacje : Klimatyzowany schowek, CB w popielniczce, Moduł komfortu VAG-iem

    Komentarz

    • mad_mark
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 413

      #3
      hmm, chyba przeplywka po malu umiera. no i z doladowaniem slabo, sprawdz dolot czy masz szczelny, jak tak to chyba turbawka tez niedomaga.

      to takie moje 3 grosze.

      Komentarz

      • bradley
        L&K
        • 2008
        • 1465

        #4
        Jak przeplywomierz ma pokazac dobrze skoro nie ma doladowania.
        Sprawdz caly dolot pod wzgledem szczelnosci, EGR czy przypadkiem nie jest caly czas otwarty. Mogly sie tez zapiec kierowniczki w turbinie, w drugim skrajnym polozeniu.
        I do wklejania uzywaj tego: http://vaglog.rtnet.pl/ i nie musisz pilowac silnika do 4800... wystarczy 4200 :roll:
        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

        Komentarz

        • mad_mark
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 413

          #5
          no to tez pisze... przy braku doladowania i przeplywka moze dobrze pokazac jezeli ma nieszczelnosc po stronie IC.

          Komentarz

          • ksimu
            Classic
            • 2011
            • 25

            #6
            dzięki panowie dzisiaj czyszczę przepływkę i może jeszcze do EGR się dobiorę a w weekend cały IC i przy okazji sprawdzę szczelność dolotu i tych wszystkich rur na dole.

            pytanie1 jeśli dobrze doczytałem to przepływka jak będzie dobra to na logach powinno być stale 850

            pytanie 2 sprawdzenie szczelności to tak na oko czy jakieś wyrafinowane techniki ?
            Czy to nie miło jak wszystko działa

            Modyfikacje : Klimatyzowany schowek, CB w popielniczce, Moduł komfortu VAG-iem

            Komentarz

            • mad_mark
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 413

              #7
              1. moze nie dokladnie 850 ale powinno oscylowac w okolicach 800 przynajmniej.
              2. w sieci znajdziesz rozne sposoby... zalezy jakie masz narzedzia

              Komentarz

              • xman750
                Rider
                • 2011
                • 322

                #8
                To ja może podepnę się pod temat. Ostatnimi czasy też zdarza mi się łapać tryb awaryjny i to w sumie dość losowo z tym że dzieje się to raz an kilka dni (poprawiło się bardzo po wymianie N75 ale jednak nadal występuje) Poniżej link do moich logów nie są do końca takie jak być powinny bo nie miałem nikogo żeby obsługiwał lapka ale będę naprawdę wdzieczny jeśli ktoś kumaty spojrzałby na nie i ocenił czy widac coś niepokojącego. Za 2-3 dni będę mógł zrobić w 2 sosoby to jeśli będzie trzeba to powtórzę pomiary dla każdej z grup z osobna.

                logi:


                Aha silnik ALH jeśli ma to znaczenie.

                Z góry dzięki za pomoc

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  z tego co widze z tych logów to nie jest zle masz tylko malutkie przeładowanie , ale zrób jeszcze raz logi z kazdego bloku osobno od 1500do 4000 tys obr
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • xman750
                    Rider
                    • 2011
                    • 322

                    #10
                    Zamieszczone przez german81
                    z tego co widze z tych logów to nie jest zle masz tylko malutkie przeładowanie , ale zrób jeszcze raz logi z każdego bloku osobno od 1500do 4000 tys obr
                    dzięki trochę mnie pocieszyłeś, w poniedziałek pewnie zrobię nowe logi i wrzucę, jeszcze takie pytanie czy te grupy które są zlogowane wystarczą żeby ocenić stan przepływomierza czy jeszcze jakieś inne mam zrobić ? szykuję się na mały remap i chciałbym najpierw upewnić się że w silniku wszystko gra przebieg ma już słuszny bo pod 280 tys więc tym bardziej chciałbym mieć pewność że wszystko gra zanim dołożę mu mocy...

                    Komentarz

                    • german81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1414
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      na podstawie poprawnych logów grupy 3 mozna okreslic stan przepływki
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz

                      • xman750
                        Rider
                        • 2011
                        • 322

                        #12
                        ok więc wreszcie udało mi się zrobić logi:

                        Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59114.html
                        Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59115.html
                        Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59116.html

                        przed pomiarem jak wyruszałem z domu złapał mi znów tryb awaryjny przy przyspieszaniu na dwójce w okolicach 2000 obrotów (czyżby to lekkie przeładowanie ???) na koniec po zrobieniu logów odczytałem jeszcze błędy (wczoraj wszystko kasowałem):

                        Address 01: Engine Labels: 038-906-012-AGR.LBL
                        Control Module Part Number: 038 906 012 HA
                        Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0740SG 4922
                        Software Coding: 00002
                        Work Shop Code: WSC 73430
                        Additional Info: TMBDG41U558790796 SKZ7Z0D2711307
                        VCID: 56A88406DE5D4BAC
                        2 Faults Found

                        17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
                        P1549 - 35-00 - -
                        17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
                        P1538 - 35-00 - -

                        Readiness: 0 0 0 0 1


                        Zarówno N75 jak i N109 są nowe.
                        Wlazłem dziś nawet pod auto i sztanga turbiny chodzi w miarę luźno bez zacięć itp. EGR od jakiegoś czasu jest odłączony tzn przecięty wężyk podciśnienia i zaślepiony z obu stron( od od strony EGR i od N18).

                        Będę wdzięczny za wszelkie komentarze i sugestie czemu się mam przyjrzeć.

                        Komentarz

                        • Krzylu
                          Rider
                          • 2008
                          • 256

                          #13
                          Wężyki podciśnień sprawdzałeś,chodzi o połączenia i szczelność?

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            w tym przypadku to nie wezyki sa przyczyna trybu awaryjnego tylko zwarcie lub przerwa w instalaci n75 n109.xman750, sprzwdz instalacie tych dwuch zaworków
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • xman750
                              Rider
                              • 2011
                              • 322

                              #15
                              hmmm sama instalacja wygląda ok obejrzę jeszcze jutro dokładnie ale błąd N75 pojawił mi się po raz pierwszy od chyba prawie 2 miesięcy, N109 z kolei powraca cały czas ale też za bardzo tam nie widzę co mogło się popsuć idzie jeden kabel z +12v i to wszystko zawór sprawdzony vagiem działa prawidłowo (zamyka się i gasi silnik) musiałbym jeszcze dojśc do kostek i posprawdzać styki... Same wężyki podcisnienia też wyglądają ok jedynie ten co idzie z N75 do turbo jest sztukowany złączkami w 2 miejscach a nei mam w tej chwili takiego długiego żeby go wymienić (w kążdym razie oglądałem go i złączki trzymają dobrze)

                              a jeśli chodzi o same logi to widać tam coś niepkojącego ?

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                same logi sa całkiem niezłe turbo wtaje ładnie nie zacina sie gometria przepływka tez ok .sprawdz czy komp na poszybiu sie nie utopił i czy ta duza kostka nie jest zielona
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • xman750
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 322

                                  #17
                                  Zamieszczone przez german81
                                  same logi sa całkiem niezłe turbo wtaje ładnie nie zacina sie gometria przepływka tez ok .sprawdz czy komp na poszybiu sie nie utopił i czy ta duza kostka nie jest zielona
                                  przejrzę dzisiaj wszystko jeszcze raz jak nie będzie lało a jeszcze jedno pytanie co jakiś czas powracają mi:

                                  19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus
                                  P3005 - 35-10 - - - Intermittent
                                  19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359): Short to Plus
                                  P3003 - 35-10 - - - Intermittent

                                  czy może mi ktoś powiedzieć gdzie do cholery te przekaźniki siedzą ? szukałem po forach ale jak zaglądam pod maskę to nigdzie ich nie widzę przynajmniej tam gdzie ponoć być powinny...

                                  Komentarz

                                  Pracuję...