Hej mili. Jestem tu nowy.
Mimo to, może zechcielibyście odpowiedzieć mi czy gdy w waszych AUTACH naciskacie dźwigienkę spryskiwacza przedniej szyby to najpierw włącza się spryskiwacz a później wycieraczka czy jest to odwrotnie. U mnie jest tak, że najpierw wycieraczka, co wydaje się dziwne, jeżeli chiałbym przemyć szybę strumieniem płynu, a potem dopiero załącza się spryskiwacz. Dodam, że instrukcja obsługi mówi, że wycieraczka załącza się jako pierwsza. Moje auto to OII tour i ma dokładnie 8 mc-y. A wyjechała prosto z salonu w Opaczy. Zgłaszałem to do salonu, ale oni powiedzieli, że tak ma być. Nie wiem teraz czy robią mnie w bambooko czy pownienem jednak ich ponaciskać.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam wszystkich
GREG-MAN
muszę u siebie to sprawdzić, ale nie budziło mojego zastrzeżenia podczas dotychczasowej jazdy.
ode mnie porada: staraj się mieć zawsze w miarę możliwości pełen zbiornik płynu, ja leję często i do końca i to może pomagać w szybkości reakcji ciśnienia z pompki, przynajmniej tak mi się wydaję. Albo plotę głupoty
W sumie dziwne bo cytuję ze swojej książeczki obsługi:
"Dzwignię wycieraczek pociągnąć do kierownicy - spryskiwacz włącza się natychmiast, a wycieraczki nieco później. Przy prędkości powyżej 120 km/h wycieraczki włączają się równocześnie ze spryskiwaczem"
I rzeczywiście tak jest. Dziwnie by było gdyby wycieraczki brud rozmazywały a później płyn poleciał...
demmsi, masz rację, ale to opóźnienie jest minimalne ( 0,5 - max 1 sek ) i jak płyn nie spłynął z wężyków do zbiornika to wystarcza, żeby najpierw poleciał płyn a potem ruszyły wycieraczki. Jednak jak długo nie używa się spryskiwacza to czasem potrzeba 2-3 sek zanim płyn poleci na szybę. Jak ktoś uważa to za "upierdliwe" to można na wężyku najlepiej przy pompce założyć zawór zwrotny i płyn nie powinien uciekać do zbiornika.
GREG-MAN, jak naciśniesz manetkę od spryskiwacza to posłuchaj czy od razu słychać pompkę ( nie patrz czy leci płyn ). A jeśli tak to czy wycieraczki ruszają równo z pojawieniem się odgłosu pompki, czy jednak z chwilowym opóźnieniem?
A w Vento jak przycisne manetke to leci sam plyn bez wycieraczek, a jak podciagne do siebie to wycieraczki ruszaja razem z plynem.
Zalozcie sobie zaworek zwrotny na przewodzie do spryskiwaczy wtedy plyn nie cofa sie do zbiorniczka z wezykow i jest szybsza reakcja na pociagniecie wajchy.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
u mnie także najpierw leci płyn tak, że spryska całą szybę dopiero potem startują wycieraczki a jak spryskuje mi lampy to jeszcze wcześniej. Najpierw lampy potem szyba i na końcu wycieraczki. Kiedyś też zauważyłem jak prysnę krótko 3-4x z rzędu to wycieraczki przejadą chyba 1x szyby spryskują ale wycieraczki stoją dość długo.
W poprzednim aucie miałem podgrzewane spryski i tam też spryskiwało później i ktoś stwierdził, że to właśnie przez to.
Witam wszytkich,
B.dziękuję za posty. Bardzo mi się przydały. :lol:
Chyba jednak złożę reklamacją na te wycieraczki. Bo jeżeli dalej będą się tak zachowywały to porysują mi szybę.
Napiszę jaki był efekt, bo może ktoś chciałby dowiedzieć się jak funkcjonują ASO Skody, a w szczególności Autowimar Opacz w Al.Jerozolimskich
Pozdrawiam
W FL-kach po przekroczeniu 120 km/h pierwsza startuje wycieraczka a pozniej spryskiwacz. Jest to podyktowane wzgledami bezpieczenstwa. Moze masz cos namieszane w sterowniku, albo nieszczelny układ.
Komentarz