[O1] Alternator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawlopawlo2
    Classic
    • 2012
    • 21

    [O1] Alternator

    Według mnie przebicie siatki na smoku przez cos znajdujace sie w oleju jest niemożliwe. moze go zatkac ale nie przebic. Dałbym sobie małego uciac ze nie da rady. Ktos cos kombinuje bo cos zpiepszył najprawdopodobniej.
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    #2
    [O1] Alternator

    Odkąd kupiłem Octavie mam ciągle ten sam problem ze wzbudzeniem alternatora, który zaczyna ładować dopiero po przygazowaniu.
    Na początku nie zauważyłem w ogóle, że nie pali się kontrolka ładowania. Okazało się, że kabelki są przecięte i jest padnięty regulatora napięcia. Mechanik przy okazji wymiany rozrządu niby wszystko zrobił. Kontrolka ładowania się świeci i nie gaśnie po odpaleniu. Gaśnie dopiero po 3000 obrotach i już ładuje do końca. Okazało się, ze mechanik włożył regulator Harta. W Boschu krzyczą, że to badziewie i że mi może zjarać instalacje. No to kupiłem regulator w ASA Hella bo oryginału nie było, a jak jest to kosztuje masakryczną kasę. Znów montuje i dalej to samo, tylko ładować zaczyna przy 2000 obrotach. Wkurzyłem się i tak jeździłem, ale że zima się zbliża, a teraz rano nie mam jak włączyć ogrzewania na szyby to pomyślałem, żeby załatwić sprawę do końca. Oddałem auto do mechanika. On zawiózł alternator do speców w Świdnicy (podobno najlepszych). Zaśpiewali 250zł !!! Wymienili 2 łożyska, pierścień. Do tego są 2 tajemnicze pozycje pt. regeneracja alternatora i regeneracja części alternator (?). Po zamontowaniu co się okazuje? Jest dokładnie to samo, a obiecywali, że będzie działać. Diody podobno są ok.
    Mechanik zdziwiony bo zawsze u nich było wszystko ok, a tu taki feler. Wszyscy zdziwini w okoli, że są dwa kabelki od alternatora, a zawsze był tylko jeden. Jeden twierdzi, ze w niektórych był montowany alternator Denso i podobno on miał 2 kabelki i jest to jednorazówka (?).
    Może ktoś jest mi w stanie pomóc bo mam już powoli dość. Oznaczenia alternatora to 0 123 515 021. Jutro jadę do tych co go regenerowali i zobaczymy co powiedzą.
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • adrianst5
      Drive
      • 2009
      • 68

      #3
      hej ja miałem tak że kontrolka ładowania przestała świecić... ale też nie zauważyłem tego. Zaprowadziłem swoją octavke do mechaniora i odrazu... nowy regulator, nowe złączki, łożyska alternatora... itp w sumie 400 złoty. pojechałem odebrać wsiadam, odpalam i hu* nie ładuje prawidłowo... tam był prąd ok 9V pamiętam chyba tak że jak zapomniałem do 3000+ obrotów przegazować to po 4 kilometrach choinka z braku prądu sie robiła, ABS sie odłączał i takie... nie wspomne że aku poszedł na gwarancje(na szczęście).
      Jak rozwiązałem problem... mianowicie rozebrałem licznik tam potrzeba jednego torxa nie pamiętam rozmiaru jest kilka wkrętów do wykręcenia dokładny schemat dam ci w linku na dole. Wyjołem ten licznik i znalazłem "diode"(tak naprawde to mały czarny kwadracik z 3 nóżkami) odpowiedzialną za wzbudzenie aku do ładowania. Jest sposób żeby ją sprawdzić czy to na pewno ona. Odłącz od alternatora kostke i na krótko wetknij w nią przewód przekręć kluczyk i dotknij do masy jeśli sie zaświeci działa jeśli nie to w/w sposób cie uratuje tak jak mnie. Ja sam przelutowałem te kostke ale kosztowało mnie to sporo nerwów... no i nabycie nowej lutownicy kolbowej najmniejszej jaka była w obi. jeśli chcesz moge ci wysłać te diodki bo sprzedawali tylko po 10 to ci z 4 wyśle daj adres na pw wrzuce w list i pojdzie. No i po tym doświadczeniu dziś pojechał bym do elektronika może być od komputerów czy tego typu sprzętu nie musi samochodowy. przelutować felerny element i ciesz sie ładowaniem. I to będzie na 90 procent to warto wymienić to 30-50 złoty robota i dioda odemnie gratis a jak masz zdolności to sam zrobisz tylko powolutku pozdro Adi

      link do tematu o diodzie:


      instrukcję dobrania się do licznika znajdziesz tu

      a położenie diody tu

      by Pasterix

      masz tu ważny link do podobnego problemu
      Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

      Komentarz

      • parasite
        L&K
        • 2011
        • 1368

        #4
        Zamieszczone przez adrianst5
        Odłącz od alternatora kostke i na krótko wetknij w nią przewód przekręć kluczyk i dotknij do masy jeśli sie zaświeci działa jeśli nie to w/w sposób cie uratuje tak jak mnie.
        Niestety po wyjęciu kostki i dotknięciu silnika kontrolka się świeci. Próbowałem rożnych kombinacji, ale nic to nie daje. Jaki masz alternator? Też masz dwa cienkie kabelki, które idą do kostki?
        Ma może ktoś schemat instalacji dla alternatora z dwoma kabelkami?

        Byłem dzisiaj u ludzi, którzy robili regeneracje, ale oni twierdzą, że na bank jest wszystko ok, inaczej by nie wydali alternatora. Generalni wszyscy jak słyszą, że był tam robiony to twierdza, ze to raczej nie wina alternatora.

        Jest jeszcze teoria, ze jest zbyt duży spadek napięcia na kabelkach od wzbudzenia. Były lutowane chyba w dwóch miejscach i gdzieniegdzie widać miedz. Przydałby się jakiś schemat jak one idą, żeby je wymienić.
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          miałem to kiedyś w fabii1 przy zgnitej wiązce. po wymianie ustało :wink:
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • adrianst5
            Drive
            • 2009
            • 68

            #6
            Zamieszczone przez parasite
            Zamieszczone przez adrianst5
            Odłącz od alternatora kostke i na krótko wetknij w nią przewód przekręć kluczyk i dotknij do masy jeśli sie zaświeci działa jeśli nie to w/w sposób cie uratuje tak jak mnie.
            Niestety po wyjęciu kostki i dotknięciu silnika kontrolka się świeci. Próbowałem rożnych kombinacji, ale nic to nie daje. Jaki masz alternator? Też masz dwa cienkie kabelki, które idą do kostki?
            Ma może ktoś schemat instalacji dla alternatora z dwoma kabelkami?

            Byłem dzisiaj u ludzi, którzy robili regeneracje, ale oni twierdzą, że na bank jest wszystko ok, inaczej by nie wydali alternatora. Generalni wszyscy jak słyszą, że był tam robiony to twierdza, ze to raczej nie wina alternatora.

            Jest jeszcze teoria, ze jest zbyt duży spadek napięcia na kabelkach od wzbudzenia. Były lutowane chyba w dwóch miejscach i gdzieniegdzie widać miedz. Przydałby się jakiś schemat jak one idą, żeby je wymienić.
            no nie u mnie w kostce są 2 miejsca ale idzie tylko jeden kabelek ;/ kurcze szkoda że to nie to ;/ pozdrawiam i jak by ktoś tej diody potrzebował TO MAM I ODDAM ZA DARMO :] pozdro
            Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

            Komentarz

            • parasite
              L&K
              • 2011
              • 1368

              #7
              Może to dioda, może coś innego. Wymiana kabelków nie pomogła, więc równolegle wpięliśmy żaróweczkę 2W, podłączoną do zasilania pompy wtryskowej. Po odpaleniu gasną obydwie i zaczyna ładować. Nie miałem już sił na rozbieranie licznika i zabawę z diodką. Ważne, że działa i ładowanie jest wzorcowe między 14.2V - 14.5V
              AGR 112KM, 232Nm
              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

              Komentarz

              Pracuję...