[O1] Dysza spryskiwacza -tył

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • azazelek
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O1] Dysza spryskiwacza -tył

    kabanos,
    Kolor: czarny,
    Samo ręczne wyczyszczenie wystarczy. U siebie robiłem szczotką drucianą, potem odtłuściłem, spray do wysokich temperatur na to i trzyma się od 2 lat,
    Do łożyska nie wejdziesz, a nie wiesz w jakim stanie są, wymieniłbym,
    Zwrotnicę wydaje mi się tym samym lakierem, co zaciski.
  • pataus
    Classic
    • 2010
    • 15

    #2
    [O1] Dysza spryskiwacza -tył

    Dysza kręci się razem z tylnią wycieraczką. Co z tym fantem można zrobić?

    Komentarz

    • ksimu
      Classic
      • 2011
      • 25

      #3
      hmm w seacie i VW to był standard, czemu skoda miałaby mieć inaczej jesteś pewien że tak nie powinnno być ?
      Czy to nie miło jak wszystko działa

      Modyfikacje : Klimatyzowany schowek, CB w popielniczce, Moduł komfortu VAG-iem

      Komentarz

      • Iqwan
        Elegance
        • 2010
        • 758

        #4
        pataus, u mnie też tak jest, mam spryskiwacz w wycieraczce i pryska razem z ruchem pióra.
        była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
        a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

        https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

        Komentarz

        • phoneman
          RS
          • 2008
          • 3376
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          pataus, Zmienić miejsce montażu spryskiwacza. Np. Montując światło cofania z O1 Combi po Lifcie, które zawiera spryskiwacz.

          Tu masz link do sklepu:

          .

          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

          Komentarz

          • pataus
            Classic
            • 2010
            • 15

            #6
            Zamieszczone przez ksimu
            hmm w seacie i VW to był standard, czemu skoda miałaby mieć inaczej jesteś pewien że tak nie powinnno być ?
            No nie byłem pewny ale u kolegi w golfie 4 widziałem że się nie kręci i pryska dokładnie na środek szyby a u mnie leci razem z wycieraczka ale ani kropla z tego nie trafia na szybę

            [ Dodano: Sro 21 Wrz, 11 15:44 ]
            Zamieszczone przez phoneman
            pataus, Zmienić miejsce montażu spryskiwacza. Np. Montując światło cofania z O1 Combi po Lifcie, które zawiera spryskiwacz.

            Tu masz link do sklepu:

            http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2497#
            Dzięki ale czekają mnie inne inwestycje więc to raczej nie wchodzi w grę

            Komentarz

            • pap
              Classic
              • 2010
              • 10

              #7
              Powiem tak: jak jest wszystko w porządku, to dysza obraca się razem z ramieniem wycieraczki, a jak jest zepsuta, to stoi w miejscu i pryska na szybę w jednym miejscu. Doświadczyłem tego w poprzednim aucie (fabia). Żeby było OK w ASO stwierdzili konieczność wymiany całego ramienia wraz z silniczkiem. Dałem sobie spokój, pryskanie w jedno miejsce też starczyło żeby przetrzeć tylną szybę.
              ################################
              Bądź mądrzejszym od innych i nie okazuj im tego

              Komentarz

              • ksimu
                Classic
                • 2011
                • 25

                #8
                igiełka do dyszy kierujesz ją na szybę i od tej pory wszystko gra
                Czy to nie miło jak wszystko działa

                Modyfikacje : Klimatyzowany schowek, CB w popielniczce, Moduł komfortu VAG-iem

                Komentarz

                • Dr.Claufe
                  Rider
                  • 2010
                  • 338

                  #9
                  Ja tej igiełki (dyszy) nie mam w ogóle.. koszt 35 zł w ASO i tylko tam bo nigdzie indziej tego nie znalazłem.

                  Zamieszczone przez pap
                  Żeby było OK w ASO stwierdzili konieczność wymiany całego ramienia wraz z silniczkiem. Dałem sobie spokój,
                  Za taką przyjemność u mnie powiedzieli ponad 300 zł.

                  Zamieszczone przez ksimu
                  igiełka do dyszy kierujesz ją na szybę i od tej pory wszystko gra
                  Ale skoro kolega mówi, że obraca się razem z wycieraczką to może to nie wiele pomóc, ale..

                  Zamieszczone przez pataus
                  u mnie leci razem z wycieraczka ale ani kropla z tego nie trafia na szybę
                  w takim razie gdzie podaje płyn? Wszędzie tylko nie tam?

                  Komentarz

                  • pataus
                    Classic
                    • 2010
                    • 15

                    #10
                    Płyn leci poza szybe - ma dach i w powietrze

                    Komentarz

                    • sebu
                      L&K
                      • 2008
                      • 1304
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      pataus, weź igłę lub szpilkę,wsadź ją w dysze ( mały otworek w środku tam z skąd leci płyn ) i wyreguluj
                      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                      jak pomogłem to daj punkcik
                      sprzęgło od G 60

                      Komentarz

                      • Marian 2
                        L&K
                        • 2007
                        • 1087
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Trzeba rozebrać, wyczyścić, bo "zardzewiało". Dysza w O1 nie może się kręcić razem z ramieniem wycieraczki. Jest osadzona w rurce, a rurka jest wewnątrz osi ramienia wycieraczki. Takie to głupie rozwiązanie. Aby uniknąć problemów, najlepiej tą rurkę "zostawić w spokoju", zaślepić jakimś kołeczkiem aby woda z deszczu nie dostawała się do środka, i zamontować inną dyszę w lampie dodatkowego stopu, lub kupić nową lampę z dyszą, poprowadzić dodatkowy wężyk przedłużający do tej lampy i spokój, oraz lepsze, dokładniejsze pryskanie.

                        Komentarz

                        • pataus
                          Classic
                          • 2010
                          • 15

                          #13
                          Zamieszczone przez Marian 2
                          Trzeba rozebrać, wyczyścić, bo "zardzewiało". Dysza w O1 nie może się kręcić razem z ramieniem wycieraczki. Jest osadzona w rurce, a rurka jest wewnątrz osi ramienia wycieraczki. Takie to głupie rozwiązanie. Aby uniknąć problemów, najlepiej tą rurkę "zostawić w spokoju", zaślepić jakimś kołeczkiem aby woda z deszczu nie dostawała się do środka, i zamontować inną dyszę w lampie dodatkowego stopu, lub kupić nową lampę z dyszą, poprowadzić dodatkowy wężyk przedłużający do tej lampy i spokój, oraz lepsze, dokładniejsze pryskanie.
                          Już rozbierałem cały mechanizm , przeczyściłem i nasmarowałem ale nawet nie próbowałem rozmontować dyszy bo bałem sie że coś zepsuję. Nie chcę inwestować w nową lampę i to obracanie się mi akurat nie przeszkadza - problemem większym jest to że płyn nei trafia na szybę

                          Komentarz

                          • rafalkry
                            Classic
                            • 2012
                            • 35

                            #14
                            [O1] HB dysza spryskiwacza tył

                            Witam,

                            To mój pierwszy post na forum, proszę więć o wyrozumiałość . Mam następujący problem, posiadam Octavię I FL HB, i tutaj ramię tylnej wycieraczki ma w środku wężyk na płyn do spryskiwacza, który to wężyk z jednej strony kończy się mniej więcej w połowie ramienia wycieraczki dyszą która pryska na szybę, a z drugiej strony jest nasadzony na trzpień (ten sam trzpień, na który nasadzone jest ramię wycieraczki, spryskiwacz przechodzi przez silniczek i trzpień). I tutaj właśnie mam problem, gdyż połączenie wężyka z trzpieniem jest na wcisk, po prostu wężyk kończy się nakładką, którą się "wciska" na trzpień. I właśnie z tego miejsca bardzo mocno cieknie płyn przy spryskiwaniu tylnej szyby, chciałbym dokupić tą plastikową końcówkę łączącą wężyk z trzpieniem, ale w żaden sposób nie jestem w stanie tego elementu wyszukać. Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś z forumowiczów byłby w stanie podać mi numer tej częśći. Być może powinna w tym miejscu być jeszcze jakaś uszczelka, oring, ale wymieniałem dzisiaj silnik tylnej wycieraczki i żadnego takiego elementu nie znalazłem (nie wiem czy tak było od nowości, czy ktoś już w tym miejscu "grzebał)". Z góry przepraszam za rozwlekły post, ale chciałem możliwie najdokładniej opisać o co mi chodzi.

                            Załączam zdjęcie z zaznaczoną częścią o którą mi chodzi.
                            Załączone pliki
                            Octavia I liftback 2.0 AZJ 2004r.

                            Komentarz

                            • Andy90
                              Super Moderator
                              • 2010
                              • 859
                              • Octavia I (1U2)
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM

                              #15
                              jeżeli się nie mylę to o TEN element Ci chodzi. Jego numer to : 6Y6955957


                              A jeśli nie to spróbuj poszukać w ETCE :

                              ETKA

                              Na stronie kliknij w CarProg2 i tam sobie musisz wybrać grupę Skoda, Model oraz rok modelowy i dalej wybierasz "Wyposażenie elektryczne" i przewijasz tak by znaleźć "Układ mycia i wycierania tylnej szyby" i potem dwa razy na to klikasz i wchodzisz w szczegóły..
                              http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                              https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                              Komentarz

                              • rafalkry
                                Classic
                                • 2012
                                • 35

                                #16
                                Andy90,

                                Wielkie dzięki za pomoc, znalazłem w ETCE online, tyle, że niestety ta część występuje w ETCE po dwoma numerami:

                                1. 6Y6955957
                                2. 1Z5955957

                                Pytanie, która będzie pasować.
                                Załączone pliki
                                Octavia I liftback 2.0 AZJ 2004r.

                                Komentarz

                                • Andy90
                                  Super Moderator
                                  • 2010
                                  • 859
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                  #17
                                  podejżewam że 1Z to jest do O2, tak mi się tylko wydaje :P w każdym razie nie wykluczone, że ta część może mieć kilka numerów , wydaje mi się że to jest ta 6Y ale, może koledzy jeszcze pomogą a jak nie to jedź do sklepu skody poproś aby pokazali Ci te dwa elementy i zobaczysz który przypomina Twój
                                  http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                                  https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                                  Komentarz

                                  • rafalkry
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 35

                                    #18
                                    Podzwoniłem do sklepów, rzeczywiście ta część występuje po dwoma numerami, ale są w stanie na podstawie numer VIN stwierdzić, która będzie pasować. Także byłoby super, gdyby nie cena 55 zł (tyle samo kosztuje 6Y6955957 co 1Z5955957). Spróbuję poszukać jeszcze jakiejś używki - tak na prawdę to wystarczyłaby mi sama plastikowa końcówka tej dyszy wciskana do wężyka, a nie cały wężyk. Dzięki za pomoc.

                                    Udało mi się zidentyfikować jednoznacznie numer tej częśći - może komuś się przyda. Dla mojego auta, czyli O1 2.0 benzyna AZJ 2004r Hatchback po FL, numer tej części to 1Z5955957.
                                    Octavia I liftback 2.0 AZJ 2004r.

                                    Komentarz

                                    • Andy90
                                      Super Moderator
                                      • 2010
                                      • 859
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                      #19
                                      No Problemo jak mogę to pomagam
                                      http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                                      https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                                      Komentarz

                                      • lukasz_vip
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 70

                                        #20
                                        Czy ktoś wie, czy dysza w lampie w O1 Kombi FL jest wymienna? Czy trzeba kupić całą lampę? U mnie ułamała się sama końcówka ta co wystaje z lampy.
                                        Życie to nie je..bajka

                                        Komentarz

                                        Pracuję...