To wszystko jest zależne od temp paliwa, ale jak chcesz w to wnikać to było już pisane na forum. W każdym razie rozgrzej auto solidnie sprawdź normalnie w meas block czy masz te ~90st a później w basic settings sprawdź wartość kąta wtrysku.
nierówna praca silnika po odpaleniu
Zwiń
X
-
nierówna praca silnika po odpaleniu
Witam forumowiczów.
Mam Octavie z silnikiem 1.9 tdi 110KM ASV, data prod. grudzień 2003 przebieg 219tyś. (przynajmniej tak jest na liczniku).
Mam z tym autem spory problem
Objawy:
Po odpaleniu zimnego silnika w temperaturze ok 20 stopni C na dworze, silnik bardzo nierówno pracuje przez około 5 sekund, jakby nie palił na jeden cylinder, po czym się trochę uspokaja. Oprócz nierównej pracy jest jeszcze dosyć głośne stukanie (ale nie jest to odgłos klepiących zaworów) jest to mocniejsze stukanie, które z czasem się uspokaja (zwłaszcza po tych 5 sekundach) ale trwa dalej, dopóki silnik się całkiem nie zagrzeje.
Skontrolowałem:
Świece żarowe, jedna była spalona i została wymieniona.
Napięcie dochodzące do świec - brak. Najprawdopodobniej przez wysoka temperaturę na dworze, po wyciągnięciu wtyczki od czujnika temperatury napięcie się pojawia (skontrolowano za pomocą żarówki).
Kontrola Vag'iem:
kąt wtrysku - 51
13 blok - wyprzedzenie konta wtrysku poszczególnych cylindrów: (na rozgrzanym silniku) cylinder od 1 do 4; od -0,19 do +0,19, jak trzeba mogę dokładnie sprawdzić.
Dawka paliwa - 4,4 mg...
W wężykach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza
Wykonany test:
Odpaliłem zimny silnik przy odpiętym czujniku temperatury cieczy chłodzącej (symulacja ujemnej temperatury). Po przekręceniu zapłonu świece żarowe grzały , odczekałem około 5 sekund i odpaliłem silnik. Objawy niemal że takie same
Dodaje logi z dnia dzisiejszego kanał 13 na zimnym silniku, wyglądają według mnie niepokojąca ale nie znam się na tym
PROSZĘ O POMOC
-
-
Apropo jednego z objawów to jest tego głośnego stukania to już został wyeliminowany. Zostało wymienione koło pasowe alternatora (to ze sprzęgiełkiem) i poduszka pod silnikiem. Przez zepsute sprzęgiełko napinacz paska strasznie latał a przez poduszkę calym silnikiem mocniej rzucało po odpaleniu, wszystko do kupy dawało głośne stukanie. Ale głownie to przez koło pasowe był ten głośny stukot. Została jeszcze ta nierówna praca zaraz po odpaleniu(jak na trzy gary). Dodam jeszcze, że puszcza przy tym sporego białego bąka. Wydaje mi sie, że to będzie któryś wtrysk. (ale pewny nie jestem)
Komentarz
-
-
witam u mnie jest podobnie tylko ze po odpaleniu po ok 10 sek przechodzi nierowna praca Bylem z tym u wielu mechaniorow i nikt nie wiedzial o co chodzi w koncu okazalo sie ze miedzy cylindrami moze byc tylko 10%roznicy a moja skodziawka akurat tyle ma i taka praca silnika po odpaleniu moze byc nierowna Strasznie sie wsiekalem na poczatku z tego powodu ale teraz juz sie przyzwyczailemKrzysztof
1.9tdi AFN Seat Alhambra
Komentarz
-
Komentarz