[O2] [1.2 TSI] Przegryziony przewód zapłonowy a katalizator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lookaniu
    Classic
    • 2011
    • 22

    [O2] [1.2 TSI] Przegryziony przewód zapłonowy a katalizator

    Zamieszczone przez McGan
    W przypadku felg 19" ET30 będzie OK?

  • grajewiak
    Rider
    • 2010
    • 582
    • Jeep

    #2
    [O2] [1.2 TSI] Przegryziony przewód zapłonowy a katalizator

    Witam

    Jakiś czas temu podczas jazdy do pracy, po którymś tam starcie spod świateł silnik stracił moc. Powyżej 2,5 tyś obrotów zaczął się dusić aż w końcu zapaliła się kontrolka silnika i ABS :shock: . Zjechałem na pobocze zgasiłem, odpaliłem brak kontrolek no to już nieprzekraczając 2 tyś obr. dojechałem do pracy.
    Umówiłem się do ASO ale w międzyczasie zajrzałem pod maskę i się okazało, że jeden z przewodów jest przeżarty przez jakiegoś kotecka (sierść na wygłuszeniu maski).
    Mam świadomość, że mogłem wcześniej sprawdzić ale jakoś nie wpadłem na ten pomysł szczególnie, że kontrolki się nie paliły.
    Ale lecimy dalej...
    Kupiłem przewód i wymieniłem. VCDS nie zgłasza, żadnych nowych błędów ale teraz pytanie: Czy i co mogło się zepsuć (katalizator?) dzięki przejechaniu kilku - kilkunastu km na 3 garach? Dokładnie nie wiem ile przejechałem bo na początku nie było żadnych problemów dopiero przy którymś tam ruszaniu przy światłach.

    Aha zrobiłem zszczytanie z adresu 7E8 i mam coś takiego:
    Kod:
    Mode 01 - PID 01 : Readiness  --  Address 7E8
    
    Number of DTCs stored: 0  --  MIL Status: MIL OFF
    Misfire monitoring:  Passed
    Fuel System:  Passed
    Comprehensive Components:  Passed
    Catalyst monitoring:  Failed or Incomplete
    Heated catalyst monitoring: Not installed.
    Evaporative system monitoring:  Failed or Incomplete
    Secondary air system monitoring: Not installed.
    A/C system refrigerant monitoring: Not installed.
    Oxygen sensor monitoring:  Failed or Incomplete
    Oxygen sensor heater monitoring:  Passed
    Exhaust Gas Recirculation: Not installed.
    Z tym, że mało mi to mówi..
    Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
    Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

    Komentarz

    • Langusta
      RS
      • 2010
      • 1864
      • Seat

      #3
      Witam, wczoraj byłem w ASO pierwszy przegląd + wymiana oleju CASTROL EDGE 5W-30 poszło OK. Ale :cry: mechanik stwierdził uszkodzony przewód wysokiego ( 3 ) diagnoza nagryziony ( wygląda jak nakłuty igłami ) przez jakieś zwierzątko, kwalifikuje się do wymiany koszt przewodu 85zł + 70zł wymiana i jak tu się nie wkurzyć :evil: trzeba teraz pomyśleć jak zabezpieczyć przewody od wysokiego, silnik ten 1.2 TSI nie posiada żadnej górnej osłony. :diabelski_usmiech Poza tym auto spisuje się wzorowo.
      ps. poluje na niszczycieli przewodów silnikowych. :zastrzelic :diabelski_usmiech
      Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

      Komentarz

      • grajewiak
        Rider
        • 2010
        • 582
        • Jeep

        #4
        Langusta, jak kupiłem przewód za 68 zł w ASO i wymieniłem sam. Minuta roboty.

        A co do katalizatora to chyba przeżył. Auto moc ma taką jaką miało przed, błędami nie sypie.

        Inna sprawa, że w sieci jest masa takich przypadków ze zjedzonym przewodem w 1.2 TSI.
        Czym te przewody nasączają nie mam pojęcie :P

        Ale fakt, szkoda że nie ma osłony jak w 1.4 TSI.
        Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
        Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

        Komentarz

        • Witek1952
          Ambiente
          • 2007
          • 196

          #5
          Uszkodzony katalizator zgłosi błąd P0420. Jest specjalny spray zapachowy na gryzonie, które również gryzą przewody cieczy chłodzącej. Kuny i łasice są w tym dobre.
          Witek

          Komentarz

          • wolt77
            Drive
            • 2006
            • 77

            #6
            Mi odpukać nic kabli nie pogryzło, ale miałem problem z gryzoniem. Po obfitych deszczach pod maską samochodu żony (Yaris) znalazłem ślady łap, naniesiony piasek, zwierz zwiedził wszystko pod maską gdzie dało się wcisnąć. Po oględzinach nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń. Od razu poleciałem do szkodnika i tam tez ślady łap wyznaczające ścieżki zdrowia, jakie sobie cos urządziło pod maską. Pojechałem do Castoramy i zakupiłem odstraszacz zwierząt, działa na kuny, myszy, szczury, koty itd. nawet psy zaczęły omijać samochody, nie leja na przednie koła Specyfikiem wypsikałem wygłuszenie maski, i za pomocą szmatki przetarłem delikatnie kable zapłonowe i wszystkie dłuższe wiązki. Środek działa około 3 miesiące, od zastosowania święty spokój nic nie wróciło, choć dalej się kręci, teraz zwiedza golfa sąsiada :diabelski_usmiech .

            Komentarz

            • Langusta
              RS
              • 2010
              • 1864
              • Seat

              #7
              Zamieszczone przez grajewiak
              Langusta, jak kupiłem przewód za 68 zł w ASO i wymieniłem sam. Minuta roboty.

              A co do katalizatora to chyba przeżył. Auto moc ma taką jaką miało przed, błędami nie sypie.

              Inna sprawa, że w sieci jest masa takich przypadków ze zjedzonym przewodem w 1.2 TSI.
              Czym te przewody nasączają nie mam pojęcie :P

              Ale fakt, szkoda że nie ma osłony jak w 1.4 TSI.
              grajewiak melduje :wink: przewód wymieniłem trwało minute , zero usterek myślę tylko nad zabezpieczeniem tych przewodów. :?: jeśli dalej tak pójdzie to zostanę kolekcjonerem przewodów samochodowych tych uszkodzonych. :szeroki_usmiech
              Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

              Komentarz

              Pracuję...