Problem z hamulcami przednimi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fronku9
    Classic
    • 2013
    • 2

    Problem z hamulcami przednimi

    witam mam pytanie mam octavie 2006r. 105kM coś mi sie dzieje przy zmianie biegów gdy próbuje zmienic na 2 bieg jest zgrzyt a sprzegło jest w 100% wciśniete. zdarza sie to sporadycznie ale jednak jest co to moze byc>? i co robic octovicze?pozdrawaim
  • MS_AZBEST
    Classic
    • 2011
    • 18

    #2
    Problem z hamulcami przednimi

    Witam!
    Niedawno kupiłem OCTAVIE z 99 roku. Pierwsza rzecz jaką w Octavii zrobiłem, to była wymiana klocków hamulcowych z tyłu. Nie ma rewelacji, bo tarcze podrdzewiałe, ale samochód naprawdę mało ostatnio jeździł, więc wymieniłem klocki. Hamuje już tył. Może nie super, ale hamuje. Z przodu hamulce były żyleta. Do dzisiaj. Dzisiaj wieczorem byłem na mieście Octavią i podczas jednego z hamowań drgał pedał hamulca. Czułem, że coś jest nie tak. Na trasie było już ok, drgań nie czułem. Na obwodnicy przyspieszyłem i kiedy musiałem zahamować to pedał hamulca tylko tak pyknął przy w wduszaniu i przód przestał hamować. O co może chodzić??? co się zepsuło? Jeżdżę w ogóle od niedawna i nawet nie wiem o co może chodzić. Proszę o pomoc, może ktoś miał podobną sytuację? Pozdrawiam MS_AZBEST

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      twój opis nie wiele mówi. po pyknięciu pedał wpadł czy nie ?
      zdejmij koła i obejrzyj stan tarcz i klocków oraz wyczyść hamulce.
      z tyłu masz hamulce tarczowe?
      przyczyn drgań może być kilka
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • kiki
        Rider
        • 2010
        • 359

        #4
        Zamieszczone przez robekcool
        po pyknięciu pedał wpadł czy nie ?
        dokładnie to jest zasadnicze pytanie.
        U mnie raz pedał wpadł i też "pyknęło" z okolicy serwa. dojechałem do domu wcisnąłem go pare razy i jak wyszedłem z auta zobaczyłem jak z tylnego lewego kola leci płyn- efekt pociekłego cylinderka (tylko, że ja mam u siebie bębny)

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Popraw oznaczenie silnika, bo w AGR z tyłu są hamulce bębnowe.

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • MS_AZBEST
            Classic
            • 2011
            • 18

            #6
            Odpowiadam: wszystko wygląda w porządku. Klocki są jeszcze grube. Tarcze czyste. Hamowało dobrze. Nic się nie działo do wczoraj. Zahamowałem i przez 1 sekundę hamowało po czym po tym pyknięciu pedał wpadł, tak jakby się coś urwało, nie wiem, no po prostu przestał działać hamulec przedni, co znacznie wydłużyło moją drogę hamowania. Po prostu dobrze, że nie była to bardziej złożona sytuacja na drodze, bo by był problem z wyhamowaniem. No i w kwestii odpowiedzi dla użytkownika Kabanos - ja nie wiem, co za jaja, ale ja mam z tyłu i z przodu tarcze i silnik AGR. Wiem, bo to sprawdzałem, a klocki z tyłu sam wymieniałem...

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              A to nie 4x4??
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • MS_AZBEST
                Classic
                • 2011
                • 18

                #8
                4x4 nie poza tym były chyba tylko w kombi te 4x4..

                Komentarz

                • 13karolss
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 199

                  #9
                  plyn chamulcowy wymieniales :wink:
                  karol - człowiek który zostal papierzem

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez MS_AZBEST
                    Zahamowałem i przez 1 sekundę hamowało po czym po tym pyknięciu pedał wpadł, tak jakby się coś urwało, nie wiem, no po prostu przestał działać hamulec przedni, co znacznie wydłużyło moją drogę hamowania.
                    w leonku jaki posiadam też kiedyś pyknęło podczas hamowania okazało się że pęk przewód od hamulców i słabo hamowało, jakoś dojechałem do warsztatu wspomagając się ręcznym i hamowaniem silnika, wymienili dolali płynu i po kłopocie.
                    u ciebie nie brakuje/ubywa płynu hamulcowego ?
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • kiki
                      Rider
                      • 2010
                      • 359

                      #11
                      MS_AZBEST, właź pod auto i szukaj wycieku płynu

                      Komentarz

                      • MS_AZBEST
                        Classic
                        • 2011
                        • 18

                        #12
                        Chodzi o to, że już właziłem, przy zapalonym i przy zgaszonym pompowane było - wycieku nie ma. Płyn kupiłem, ale nie było ubytku, był w zbiorniczku płyn. tak, że nie wiadomo o co kaman...??? poza tym to bicie o którym pisałem, to może być coś z tarczami hamulcowymi z przodu - zaraz odkręcę koła i zobaczę ten przód, ale nie powinno być nic źle, bo bez odkęcania wydaje się wszystko ok. klocki są. Tarcze błyszczą. Serwo i przewód od ciśnienia w porządku. Nie wiem o co chodzi. Odpowietrzyłem też hamulce. Jest troche lepiej. Ale rano, na trawie, bez odpowietrzenia też hamowało. Najgorsze jest to, że jak się znowu przytrafi w trasie coś takiego???? albo na mieście???? to będzie gorzej.... no nic idę pogrzebać w Octasi. Poza tym, jeszcze powiem tak: od początku mi się te hamulce nie podobają, bo jak jechałem i pierwszy raz zahamowałem - brały lepiej, drugi raz (tak w przeciągu minuty) - już gorzej, pedał ciężej chodził... coś jest po prostu nie tak... nawet już miałem sen, że się k....wa prawie rozbiłem o samochód na obwodnicy))) coś jest na rzeczy))

                        Komentarz

                        • 13karolss
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 199

                          #13
                          chodzilo mi nie o sprawdzenie plynu w zzbiorniczku tylko stezenie dopuszczalne w tym plynie wody - jak ma ponad 3% to zmien plyn na nowy
                          karol - człowiek który zostal papierzem

                          Komentarz

                          • Damian_krk
                            Classic
                            • 2011
                            • 33

                            #14
                            i tu jest racja z tym płynem jeśli jest zbytnio zawodniony płyn może zagotować i poprostu pedał wpadnie, druga sprawa w tdi tak jest ze jeśli naciśniesz pedał hamulca puścisz i szybko naciśniesz drugi raz to niejest tak skuteczny jak za pierwszym razem.

                            Komentarz

                            • kabanos
                              RS
                              • 2011
                              • 4544
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Tak jak koledzy piszą trzeba wymienić płyn hamulcowy. Jeżeli to nie przyniesie skutku, to może coś z pompą?

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz

                              • MS_AZBEST
                                Classic
                                • 2011
                                • 18

                                #16
                                Wymienię tarcze z przodu i klocki. No trudno. Jakieś podrdzewiałe są z góry. Poza tym, powinny być chyba bardziej proste, a tak jakby się zwężały do góry. Minimalnie. Kupię chyba TRW, nie wiem - facet w sklepie ceni je na 150zł, ale na necie znalazłem TRW za 115zł... A z tym płynem to nie wiem..... Chodzi o to co napisał 13karolss... Ale skąd w tym płynie miałaby by być woda?? no nie majątek, można zmienic... ile tam wchodzi? bo zbiorniczek mały...) dzięki w ogóle wszystkim za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!

                                Komentarz

                                • 13karolss
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 199

                                  #17
                                  skad woda - z nieszczelnosci przede wszystkim oraz z tego ze nawet taki plyn hamulcowy ma swojo date waznosci :/(ponadto sklada sie tez z wody :P ale konsystencja po uzytkowaniu porpstu sie zmienia ) z 3 , 4 lata pojezdzisz i potem dziejo sie fanaberie,a tarcze to muszo byc proste inaczej jest bicie :/ , plyn hamulcowy to jak kojarze 1 litr wystarczy przy okazji w sprzegle zmien plyn bo ten sam tam tez wchodzi no i kolejnosc kol jest wazna przy wymianie plynu
                                  karol - człowiek który zostal papierzem

                                  Komentarz

                                  • MS_AZBEST
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 18

                                    #18
                                    wooo hooo hooo) super, jeszcze kolejność ważna no nic, trzeba będzie zaprowadzić do jakiegoś magika od samochodów, bo hamulce to jednak ważna sprawa :shock:

                                    Komentarz

                                    • 13karolss
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 199

                                      #19
                                      nie musisz isc do mechanika mozesz zrobic to sam

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...cowy+wymianten temat powinien tobie pomoc w rozwiozaniu problemu plus to

                                      karol - człowiek który zostal papierzem

                                      Komentarz

                                      • Damian_krk
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 33

                                        #20
                                        Zamieszczone przez MS_AZBEST
                                        wooo hooo hooo) super, jeszcze kolejność ważna no nic, trzeba będzie zaprowadzić do jakiegoś magika od samochodów, bo hamulce to jednak ważna sprawa
                                        po prostu zacznij od najdalszego koła od pompy hamulcowej czyli prawego tylnego (chociaż to niema znaczenia przy wymianie płynu, ma znaczenie przy odpowietrzaniu układu jesli jest zapowietrzony i pamiętaj ze jeśli masz ABS to trzeba wymienić na odpalonym silniku inaczej w pompie ABS zostanie stary płyn, wymieniasz płyn tak samo jak odpowietrzasz i taka wymiana powinna być co 2 lata.

                                        Komentarz

                                        • MS_AZBEST
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 18

                                          #21
                                          Dzięki jeszcze mi kolega mówił, że trzeba odkręcić i dolewać do zbiorniczka żeby nie zapowietrzyć, zaraz obczaję ten temat. Właśnie zamówiłem części. Robię wszystko. Tarcze przód, tarcze tył, nowe klocki i nowy płyn. :roll:

                                          Komentarz

                                          • kabanos
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 4544
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez MS_AZBEST
                                            Dzięki jeszcze mi kolega mówił, że trzeba odkręcić i dolewać do zbiorniczka żeby nie zapowietrzyć, zaraz obczaję ten temat. Właśnie zamówiłem części. Robię wszystko. Tarcze przód, tarcze tył, nowe klocki i nowy płyn. :roll:
                                            I teraz będzie git

                                            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                            Komentarz

                                            • roLLo
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1063
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Woda bierze się z prostej przyczyny:

                                              Płyn jest higroskopijny czyli jak wiadomo chłonie z czasem wodę.

                                              Powodzenia z hamulcami choc ja robilem komplet Tarcze i klocki TRW przod i tył i jestem zniesmaczony tym ze tarcze po 3kkm się zwichrowały a nie było specjalnie ostrych hamowan i naglych wjazdow w kaluze bo wiekszosc tego przebiegu byla w trasie a 2 rzecz to to ze rekac gorzej trzyma :diabelski_usmiech

                                              Powodzenia

                                              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                              Komentarz

                                              • MS_AZBEST
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 18

                                                #24
                                                Zamieszczone przez roLLo
                                                Powodzenia z hamulcami choc ja robilem komplet Tarcze i klocki TRW przod i tył i jestem zniesmaczony tym ze tarcze po 3kkm się zwichrowały a nie było specjalnie ostrych hamowan i naglych wjazdow w kaluze bo wiekszosc tego przebiegu byla w trasie
                                                Nie no super) TRW kupiłem do przodu, bo podobno lepsze) do tyłu BREMBO, a klocki A.B.S. Czekam, pewnie będzie dopiero w poniedziałek kurier... Już bym dzisiaj robił, albo jutro... ale tak to jest jak się kupi przez net... :roll:

                                                Komentarz

                                                Pracuję...