Wyciek oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daras2000
    Classic
    • 2012
    • 8

    Wyciek oleju

    Ale fajnie się robi... :box przeciw koneserom audiofilskiej grupy Octavii...
    wyluzujcie...cenne są wasze opinie i cieszę się,że bronicie jakości...ale abstrahując od kwestii spornej co do słuchu i inteligencji to temat wykracza poza ostatnie zdanie mojej pierwszej wypowiedzi.
    I wyjaśnię,że zakładając instalację CA nie trzeba od razu ładować więcej niż potrzeba,a jeśli ktoś to zrobi, szanuję to,bo to jego sprawa.
    No.... bo to jest mój sposób i moja instalacja CA


    :hammer apa
  • krzysiekq
    Classic
    • 2011
    • 14

    #2
    Wyciek oleju

    Witam,
    Ostatnio sprawdzałem olej i zauważyłem że jest praktycznie na pograniczu minimalnej wartości. Od ostatniej wymiany minęło około 8000km. Zdjąłem osłonę i wjechałem na podnośnik w załączniku zdjęcia.
    Fota 1 przy zaworze EGR wyciek chyba za duży. Czy go się wymienia/czyści co lepiej. Jakie koszty mniej więcej?
    Fota 2 Odma wygląda jakby puszczało na tym plastikowym połączeniu. Czy ten wężyk od czarnego korka do połączenia można wymienić, coś to pomoże?
    Fota 3 Patrząc przy prawym przednim kole z przodu widać taki plastik mocno zabrudzony olejem czy to możliwe że to olej z EGR cieknie czy to jeszcze jeden wyciek.

    Prosiłbym o opinie w tych sprawach.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • Damian_krk
      Classic
      • 2011
      • 33

      #3
      przy prawym przednim kole masz intercooler od turbo, wyglada na to ze turbina puszcza olej i to tak sporo, skoro cały EGR jest zalany, auto kopci???

      Komentarz

      • 13karolss
        Ambiente
        • 2010
        • 199

        #4
        od odmy przecieka w miejscu lączenia rurek plastikowych, wiekszy oring moze pomoc-ja to sprawe zalatwilem sylikonem trudno mi bylo sie dostac od wewnotrz ale po cyrkowych wygopasach juz niecieknie
        karol - człowiek który zostal papierzem

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          elementy do mycia -czyszczenia.
          info w tym temacie



          no i kontrola zużycia oleju.
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • parasite
            L&K
            • 2011
            • 1368

            #6
            Mam to samo. EGR zasyfiony i wszystko pod nim. Oleju ubywa ok 1l na 10 tyś. km. Turbo nie świszczy, w intercoolerze zbiera się trochę oleju. Auto nie dymi. Będzie trzeba się chyba za to wziąć, ale zacznę od odpięcia odmy. Na razie zmieniłem olej na pełen syntetyk i obserwuje zużycie.
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz

            • Damian_krk
              Classic
              • 2011
              • 33

              #7
              1litr na 10tys to nie tak dużo, EGR zawsze będzie sie syfił a co do stanu sprężarki to niema znaczenia czy świszczy.

              Komentarz

              • krzysiekq
                Classic
                • 2011
                • 14

                #8
                Obawiałem że to jakaś nagła awaria się pojawiła. Dzięki za info i linki będę się przymierzał do wyczyszczenia tego wszystkiego.
                Z tego co poczytałem to większość zatyka wlot od odmy i puszcza wężem gdzieś indziej to co z niej leci. A czy sensownym jest próbować doprowadzić do stanu z fabryki czyli np. wymienić ten odpowietrznik tak żeby się tam nie lało a żeby nie wstawiać modyfikacji?

                Czytałem opinie, że te wycieki mogą świadczyć o kończącym się turbo, po jeździe nic nie czuje żeby było coś nie tak. Da radę sprawdzić czy to te nieszczelności odmy i EGR czy turbo?

                Jeszcze jedną rzecz zauważyłem ostatnio jak się chłodno zrobiło to samochód jak jest zimny nie pali "z pierwszego" tylko musi parę razy zakręcić i później puści takiego biało-siwego dymka. Czy to może mieć związek z tymi wyciekami czy raczej sprawa świece, paliwo, akumulator?

                Komentarz

                • Lisciasty
                  Drive
                  • 2010
                  • 59

                  #9
                  Zamieszczone przez Damian_krk
                  1litr na 10tys to nie tak dużo, EGR zawsze będzie sie syfił a co do stanu sprężarki to niema znaczenia czy świszczy.
                  Litr na 10 tys. to nie dużo???
                  Moja ma nalatane prawie pod 200 tys. km, a po 15 tysiącach od wymiany ledwo widać ubytek na bagnecie.

                  Komentarz

                  • Dzida
                    RS
                    • 2006
                    • 2253

                    #10
                    Zamieszczone przez Lisciasty
                    Moja ma nalatane prawie pod 200 tys. km, a po 15 tysiącach od wymiany ledwo widać ubytek na bagnecie.
                    Na jakim oleju pomykasz?

                    Komentarz

                    • subyello
                      Classic
                      • 2010
                      • 28

                      #11
                      Mam podobny problem w dopiero co kupionym autku, 1.9 BKC. Rura odchodzaca od turbiny do IC ma olej w niej. Czy to jest normalne czy tez znaczy ze turbina puszcza?
                      2005 Octavia II 1.9 TDI 4x4

                      Komentarz

                      • Damian_krk
                        Classic
                        • 2011
                        • 33

                        #12
                        Zamieszczone przez Lisciasty
                        Litr na 10 tys. to nie dużo???
                        Moja ma nalatane prawie pod 200 tys. km, a po 15 tysiącach od wymiany ledwo widać ubytek na bagnecie.
                        tez mam ponad 200 najechane i tez mi bierze tyle co nic, a jak mówisz ze litr na 10tys. to dużo, to idź do salonu skody i zapytaj jaka jest norma przy nowej octavii :wink:

                        Zamieszczone przez subyello
                        Rura odchodzaca od turbiny do IC ma olej w niej. Czy to jest normalne czy tez znaczy ze turbina puszcza?
                        turbo puszcza tylko pytanie w jakim stopniu, jeśli na 1000km wylejesz z stamtąd połowę kieliszka oleju to nie masz sie czym martwic, i to ze turbo puszcza olej to nieznaczny ze źle dmucha.

                        EGR sie otwiera i wpuszcza gorące spaliny do dolotu(kolektora) w tym samy momencie pracująca przeciekająca sprężarka chlapie na to olejem i z czasem robi sie tam wielki syf.

                        Komentarz

                        • Lisciasty
                          Drive
                          • 2010
                          • 59

                          #13
                          Zamieszczone przez Dzida
                          Na jakim oleju pomykasz?
                          Auto mam od teścia który nakręcił 124 tysiące km i miał to co lało mu ASO, więc pewnie jakiś syntetyk. Ja leję castrol edge TD 5W-40. Czy słusznie nie wiem, działa

                          Komentarz

                          • McGan
                            RS
                            • 2010
                            • 3573
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Jak mi zaczęło tak konkretnie siąpić z EGR (wcześniej wiadomo lekko wilgotny był - odma), to turbo padło po ~500km :lol: Polecam na początek wszystko rozebrać (CAŁY dolot, z kolektorem dolotowym) i porządnie wyczyścić - IC też. Przy okazji pomacaj wirnik turbosprężarki.
                            Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                            Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                            Komentarz

                            • Dzida
                              RS
                              • 2006
                              • 2253

                              #15
                              Zamieszczone przez Lisciasty
                              Ja leję castrol edge TD 5W-40. Czy słusznie nie wiem, działa
                              Ok dzięki za info i pogratulować teścia.

                              Komentarz

                              • Lisciasty
                                Drive
                                • 2010
                                • 59

                                #16
                                Zamieszczone przez Dzida
                                Ok dzięki za info i pogratulować teścia.
                                De facto furę dostała żona, ja tylko naprawiam i leję paliwo a jak ona chce pojeździć to dostaję kopala do autobusu, ale fakt nie narzekam ;P

                                Komentarz

                                • subyello
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 28

                                  #17
                                  Damian_krk,

                                  Dzieki za odpowiedz. Nie wiem czy ma to cos wspolnego, ale auto bylopowiedzmy mozolne. Bylem na wymianie rozrzadu w znajomego mechanika, ten spostrzegl ze rura od turbiny do IC byla zle zlaczona w jednym miejscu, po polaczeniu autko ladnie smiga. Po drugie doszedl do turbiny, i dal mi rade aby ja troszke pouzywac :wink: bo jego zdaniem auto dlugo stalo przed sprzedaza lub ktos kto jezdzil nim poprzednio malo turbiny uzywal, takze podobno sie zassala. Sam olej w auci byl do d..py stary, po wymianie mam nadzieje ze wszystko bedzie OK. Dam znac co do uzytku oleju po tej wymianie.
                                  2005 Octavia II 1.9 TDI 4x4

                                  Komentarz

                                  • Damian_krk
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 33

                                    #18
                                    o turbinki trzeba dbac 8) w nich cała moc :P

                                    Komentarz

                                    • looker
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1886
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #19
                                      Odświeżę. Mam mały problem z ubytkiem oleju i podciekaniem w miejscu łączenia rury od turbo i IC. Podejrzewam, że właśnie odma daje za dużo oleju do dolotu. Czy można tam coś wymienić, uszczelnić itp. czy tylko oil catch tank będzie dobrym wyjściem na syf ?
                                      Wcześniej nie było tego objawu, turbinę wykluczam bo jest nówka założona (ARL) a poprzednia ASV była sprawna i też było pocenie się olejem. Ubytek jaki zaobserwowałem to ok. 1L na 15kkm - niby niedużo ale wqrwia mnie to trochę. Przebieg auta to 110kkm, od dawna nieseryjne.
                                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                      Komentarz

                                      • german81
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1414
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        looker, jesli olej cieknie przy łaczeniu IC to i powietrze tez tam ucieka wiec proponuje to uszczelnic .co do odmy to zalezy jaki masz silnik jesli masz VP to nie ma problemu mozesz dokupic cały nowy zawór odmy jesli masz PD to jest troche gozej poniewaz musisz kupic całom pokrywe zaworów .po za kupnem nowych elementów masz jeszcze dwa wyjscia montaz oil catch tank albo puszczenie odmy w atmosfere i zablokowanie wyjscia w przwodzie dolotowym
                                        diagnostyka vag 602-614-253

                                        Komentarz

                                        • looker
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1886
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          #21
                                          Mam VP-ka. Skoro wymiana całej odmy to nie problem to może się skuszę tylko jak upewnić się, że nadaje się ona do wymiany ?
                                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                          Komentarz

                                          • german81
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1414
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                            #22
                                            zawór odmu jest zaworem jedno kierunkowym jesli puszcza cisnie w dwie strony to jest nie sprawny
                                            diagnostyka vag 602-614-253

                                            Komentarz

                                            • looker
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1886
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                              #23
                                              A w którą stronę powinien puszczać ? Chyba ze skrzyni korbowej do góry ? A tam puszcza - aż za dużo chyba...
                                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                              Komentarz

                                              • german81
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1414
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                #24
                                                tak jak piszesz ze skrzyni korbowej do gory
                                                diagnostyka vag 602-614-253

                                                Komentarz

                                                • looker
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 1886
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                  #25
                                                  No to chyba idzie tego za dużo "do góry. Myślę, że po konsultacji z mechanikiem niegłupio byłoby ten zawór profilaktycznie wymienić. Nie sądzę aby koszt był jakiś zaporowy.
                                                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...