O1 L&K - od zeszłej zimy zacząłem mieć z nią problemy odnośnie parujących szyb.
Przegoniłem całe forum i zastosowałem się do chyba wszystkich rad (wymiana filtra kabinowego,wymycie szyb mydłem, wysuszenie wnętrza, wysprzątanie z piachu itp, umieszczenie wewnątrz pochłaniaczy wilgoci itp. itd) Lato minęło i znowu problem wrócił...
Ale teraz jestem pewny, że to wina dźwigni nawiewu, która jest stale zamknięta.
Po wciśnięciu w climatronicu obiegu na zamknięty słychać, że coś pracuje, natomiast nie zmienia się nic - nawiew jest stale taki sam (u kumpla lekko się zwiększa).
Postanowiłem zobaczyć co się dzieje z tą dźwignią i teraz mam pytanie - gdzie ona jest i jak się do niej dostać? Kumpel mi mówił, że gdzieś za filtrem, ale przerwało połączenie i nie wiem czy za kabinowym (i gdzie on jest) czy za filtrem powietrza do silnika?
Przed filtrem kabinowym,a bardziej (przed dmuchawa) jest klapka sterowana silniczkiem,ktora otwiera i zamyka obieg zewnetrrzny,prawdopodobna przyczyna awarii jest uszkodzona zebatka plastikowa(potencjometr) mozna sprobowac go regenerowac
żeby się tam dostać to muszę wymontować schowek, czy inne dojście jest?
[ Dodano: Sob 15 Paź, 11 14:21 ]
zdjąłem podszybie, dostałem się do filtra kabinowego. Wyjąłem filtr i pod nim był zawór obiegu. Zawór był w pozycji delikatnie otwartej (można to było sprawdzić tylko pacami - delikatny prześwit) z perspektywy oczu - wyglądał jakby był zamknięty.
Każdorazowe wciśnięcie na klimatronicu przycisku od obiegu zamkniętego/otwartego nie poruszało owym zaworem, ale było słychać, że coś pracuje.
Ostatecznie - ręcznie otworzyłem zawór (do pozycji pionowej) i wtedy mogłem zobaczyć tunel wentylacji. Czuć też było, że zasysa powietrze, więc już chyba wszystko będzie ok.
Do speców pytanie - czy jest jeszcze jakiś zawór w klimatyzacji, który zamyka/otwiera obieg wewnętrzny wentylacji?
Ktoś na forum pisał, że jeszcze od strony pasażera, gdzieś pod schowkiem można się do czegoś tam dostać - pewnie silnika mechanizmu, ale nie pamiętam...
Wygląda, że problem mam podobny jak w tym temacie.
Miałem identyczny objaw. Parowanie szyb a po dostaniu się do filtra kabinowego, klapka obiegu wewnętrznego nie reagowała na na sterowanie z climatronika. Pomoc w postaci ręki doprowadziła do tego, że klapka zaczęła działać poprawnie.
Dostałem się do drugiej klapki od strony schowka. Wcześniej zaobserwowałem ciche stukanie przy otwieraniu/zamykaniu obiegu wewnętrznego.
Objaw jest taki, że od strony schowka klapa działa w niepełnym zakresie. Można jej pomóc ręką, wtedy się domyka.. Otwieranie działa prawidłowo. Zamykanie nie W momencie jak się zaczynają stuki, klapka staje w miejscu
Ponieważ udało mi się udrożnić przepływ powietrza, obieg wewnętrzny może zostać na razie pominięty do momentu jak znów zaczną parować szyby. Na razie nie parują.
Ktoś miał podobny problem? Podejrzewam, że problem jest w tej krzywce, która odpowiada za obrót obu klapek. Krzywka się ładnie obraca jak się żaluzjami steruje ręką.
Opcja druga to taka, że tam coś wpadło i blokuje ruch i należało by to przedmuchać. Dalej nie chciałem rozbierać bez opinii doświadczonych.
Panowie. Przerabiałem to zeszłego lata. Należy zdemontować schowek a następnie odkręcić wentylator, z tego co pamiętam to jest przymocowany dwoma śrubami. Po demontażu wentylatora mamy idealne dojście do do 2 klapek, które powinny odpowiednio otwierać się i zamykać podczas przełączania na obieg otwarty i zamknięty. U mnie niestety klapki cały czas pozostawały w obiegu zamkniętym ( z tąd parowanie ). Słychać było pracę silniczka ale klapki ani drgnęły, myślę, że winę ponosi zębatka. Stanęło na tym, że otworzyłem klapki ręcznie i wszystko poskręcałem. Latem lub na wiosnę zabieram się za naprawę.
Dokładnie zrobiłem to samo - dostałem się do klapki przez zdjęcie wentylatora.Pytanie jest czy tą zębatkę można dostać. Poczekam również do wiosny i zdemontuje cały układ.
witam ,mam problem z parowaniem szyb a właśnie zaczęła się taka nieprzyjemna pogoda i wielki problem.prezczytałem co piszecie ,co zrobić jak się zabrać ale nie wiele mi to mówi ,nie jestem znawcą mechaniki i prosił bym o opis jak po kolei się zabrać samemu za to czy mechanik <jakiś specialista od klimy> będzie umiał to zrobić i w ile za to wezmie. chętnie sam bym to zrobił tylko nie wiem od której strony czy od maski czy od srodka się zabrać ,piszecie ze od schowka a jak go zdemontować jest tez poduszka ,pewnie ją wyłączyć ale co dalej? octavia 2 czekam na pomoc :cry:
Panowie............
Winowajca jest ten silniczek V71
Jak jest uszkodzony (zmielona zębatka na ośce)
Temat stary i bardzo bobrze znany.
Pozostaje klejejnie ........ jak sie oczywiści da lub wymiana na zamienik bo orginał to rozbój.
Tu wiecej o silniczku i jego pracy:
siema jeszcze raz ...dalej mam problem z parowaniem szyb tylko na climie jade na nawiewie nic się nie dzieje a na climie po wejściu i odpaleniu auta zaczyna się ronic mgiełka -takie mleko na szybie . Rozmontowałem schowek ale wszystko wygląda jakby pracowało dobrze ,wizualnie mechanizmy chodzą. Nie jestem znawcą ale co tu poradzić 3 razy rozbierałem i skrecałem to ,że teraz mam problem z poduszka powietrzną przy okazji ponieważ jak skrecilem 1 raz i wlaczylem poduszke pasażera kontrolka się wyłączyła a za 3 razem nie i się nie chce wyłączyć co teraz zrobić jak i z nawiewem jak i kontrolką ,,,,,,piszcie pozdrawiam :roll:
dołączę się i ja do tego tematu
u mnie cały czas podczas jazdy dmucham mi powietrzem z zewnątrz mimo, że mam wyłączony nawiew muszę pozamykać wszystkie nawiewy bo teraz w chłodniejsze dni jest cięzko wytrzymać w aucie dopóki się nie nagrzeje jednocześnie w wilgotne dni szyby parują od wewnątrz - już kilka razy musiałem skrobac szyby z zewnątrz jak i wewnątrz - filtr kabinowy wymieniony w lecie jak kupiłem auto
doradźcie coś
krzychuuu80, a podszybie w jakim stanie masz? Szczególnie po stronie filtra kabinowego? Jest dużo rzeczy do sprawdzenia.. czy masz wszystkie odpływy sprawne, czy nie wali gdzieś woda do auta inną drogą itd. Ale skoro wieje Ci zimnym tak ostro jak startujesz to może jakieś dziury masz? Spróbuj wtedy włączyć obieg wew bez wentylatora.
Ja zawsze staram się o tej porze roku wystudzić samochód przed dłuższym postojem, czy to wietrząc, czy dmuchając zimnym powietrzem. Zawsze też nie zostawiam nadmuchu (pokrętła) na szybę tylko przekręcam np na nogi. Poki co mam spokój z parowaniem od środka
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
podszybie niedawno wyczyszczone i odpływy sprawne, tak samo i woda nie dostaje się do wewnątrz. też wpadłem na pomysł żeby nie ustawiac nawiewu na szybę tylko na nogi jak nie zapomnę oczywiście przestawić
tam na tym plastiku na podszybiu nie mam jednej zaślepki możliwe żeby to przez to ciągnęło powietrze ???
Witajcie, nie wiem czy to dobry temat na mój problem ale lepszego do tej pory nie znalazłem. Posiadam Octavie 1 Combi Tour 2007r silnik 1.6 102km/75kW i mam problem z ogrzewaniem. Nagrzewnica jak i termostat wymienione, klapy nawiewu sprawne, obydwa silniki też działają. Czasami jak ma humor to zacznie grzać ale nie jest to zbyt często. Przy gorącym silniku powinno od razu lecieć ciepłe ale nic z tego. Nie wiem już co to może być. Po wymianie ww. rzeczy grzał jak zły przez parę dni ale potem już przestał. Zapomniałem wspomnieć, że to climatronic. Jeżeli ustawię nawiew na "dwie kreski" i HI to grzeje ale gdy tylko wezmę nawiew na maxa to znowu leci tylko chłodne...
Witajcie, nie wiem czy to dobry temat na mój problem ale lepszego do tej pory nie znalazłem. Posiadam Octavie 1 Combi Tour 2007r silnik 1.6 102km/75kW i mam problem z ogrzewaniem. Nagrzewnica jak i termostat wymienione, klapy nawiewu sprawne, obydwa silniki też działają. Czasami jak ma humor to zacznie grzać ale nie jest to zbyt często. Przy gorącym silniku powinno od razu lecieć ciepłe ale nic z tego. Nie wiem już co to może być. Po wymianie ww. rzeczy grzał jak zły przez parę dni ale potem już przestał. Zapomniałem wspomnieć, że to climatronic. Jeżeli ustawię nawiew na "dwie kreski" i HI to grzeje ale gdy tylko wezmę nawiew na maxa to znowu leci tylko chłodne...
Zrób test elementów wykonawczych climatronika. Podejrzewam silniczek V68
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Tylko że z tego co się orientuję, gdyby był problem z samym klimatronic'iem to panel by migał zaraz po włączeniu silnika co się nie dzieje... (ale to tylko domysły, może się mylę)...
A jeszcze jedno pytanie... nagrzewnica samochodowa "unitec" 12V... jak by się nadała do tego problemu. Akumulator bardzo by na tym ucierpiał? Dodam, że akumulator wymieniany w sierpniu tego roku firmy "centra".
Komentarz