[Inne] Golf IV 1.9 TDI ALH przeładowuje i Notlauf

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xplo
    Ambiente
    • 2010
    • 221

    #26
    Więc co wiem na chwilę obecną, będzie nowa część ta w której śruby nie chciały się wkręcać, oraz jakaś częściowa regeneracja bo puszcza olej (na 15 tys km ubywało około 1 L). Czy po takiej regeneracji muszę wymienić olej i filtr ? Czy jeśli nie dostałbym na miejscu Castrola którego zalewam, mogę zalać czymś innym jednorazowo i ponownie wrócić do Castrola za 15 tys km ? Ubolewam bo 3 tys km temu wymieniałem olej :x

    Przypomniałem koledze bo zapomniał poinformować ich, że po 1-2 min zaczyna gwizdać na luzie, w Poniedziałek ma się ich spytać. Nic o luzach wirnika nie mówili.

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2320
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #27
      xplo, jak już piszesz że ubyło oleju przez turbo to wspomniane prze ze mnie ułożyskowienie-tulejka mosiężna już jest w tak kiepskiej kondycji że to jest twoja przyczyna NOTLAUFA,gwizdania turbo oraz ubytku oleju a i tak nawiasem miałem u siebie castrola i przy wymianie przeszedłem bez wahania na MOBILA 1 3000 ,CASTROL jest dużo rzadszy i wypłukuje wszystko przez co dochodzi do ubytków, ja bynajmniej po zmianie nie żałuje.ok pozdro :szeroki_usmiech
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • xplo
        Ambiente
        • 2010
        • 221

        #28
        Dzięki podpowiem koledze o tym "ułożyskowienie-tulejka mosiężna", i zapyta się czy to zostało wymienione. Tylko teraz się obawiam ile mi ta regeneracja wytrzyma.

        Jeszcze nie odpisałeś, czy mam wymienić olej znowu ? 3 tys km temu wymieniałem przed naprawą turbiny. Czyli jeśli zalałbym czym mają mobil,elf itd i powrócę do Castrola po 15 tys to nie wpłynie jakoś negatywnie na silnik itd ? Od 90 tys km zalewam 5w40 Castrol Magnatec Diesel. Wcześniej nie wiem czym był zalewany.

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2320
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #29
          xplo, kolego,jeżeli nie masz dużego ubytku lub żadnego to po co będziesz wymieniał, to czy serwis który regeneruje turbiny wymienił tą tulejkę(niweluje wszelkie luzy na osi wirnika i smaruję tą oś aby się nie zatarła, jeżeli jest już zajechana to wirnik ma luz wzdłuż osi i w poprzek,po czym również ubywa olej przez nieszczelność tej tulejki i uszczelniaczy)
          możesz sprawdzić czy została ona wymieniona przez sprawdzenie palcem jaki jest luz przed włożeniem turbo, dodam ze nawet nowe turbo ma delikatny luz.natomiast co do wytrzymałości to jest wielka niewiadoma odnośnie czy fachowiec zrobił i sprawdził wszystko dokładnie czy tylko na sztukę, na pewno trochę po jeździe tylko ile to chyba sam Bóg wie a może i nie :szeroki_usmiech .
          pozdro :szeroki_usmiech
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • xplo
            Ambiente
            • 2010
            • 221

            #30
            Jeśli chodzi o wymianę oleju, to widziałem, że po regeneracji takie dają wymagania turbiniarze później brak ewentualnej gwarancji ale jak to sprawdzą ? Tego już nie wiem. Jutro spróbuję się dowiedzieć o tej tulejce i dam znać.

            Komentarz

            • Krzylu
              Rider
              • 2008
              • 256

              #31
              xplo, jak ci tak zależy na tym oleju to wymień tylko wkład filtra oleju.Po 3tyś km jeszcze nie jest zmęczony olej żeby trzeba było wymieniać go.Ja leje Motula 10w40 auto ma przelot 300tyś km i spala mi od wymiany do wymiany 1L więc niema tragedii.Poza tym castrol o którym piszesz nie jest tak rzadko spotykanym olejem żebyś nie mógł go dostać i musiał mieszać z innymi olejami.

              Komentarz

              • xplo
                Ambiente
                • 2010
                • 221

                #32
                Dobra wymienię na nowy olej i filtr trudno. Za regenerację 850 zł, wyjęcie-włożenie + wymiana oleju 150 zł no i + olej i filtr :| .

                Jutro po południu będzie u mnie a w środę rano montuje.

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2320
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #33
                  koledzy z tego co ja słyszałem to można mieszać ze sobą oleje różnych marek ,trzeba tylko pamiętać aby był tej samej specyfikacji, czyli jak masz syntetyk to nie możesz wlać półsyntetyku czy minerału,ok

                  ps przy takiej malej ilości przejechanych km po wymianie na pewno się nawet by nie kapnęli

                  pozdro :szeroki_usmiech
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • xplo
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 221

                    #34
                    Kupiłem nowy olej i filtr. Jutro wkładamy turbinę, chciałbym się jeszcze dopytać bo otrzymałem porady i, że tak powiem nie wiem dokładnie jak z niej skorzystać.

                    Turbinę trzeba odpowietrzyć, żeby to zrobić to muszę kręcić silnikiem bez zapłony aż się olej pojawi w rurce doprowadzającej olej i dopiero skręcić.

                    Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak kręcić silnikiem aby nie zapalił ?

                    Czy jeszcze coś oprócz tego zrobić ?

                    Komentarz

                    • Krzylu
                      Rider
                      • 2008
                      • 256

                      #35
                      xplo, o tym właśnie pisałem kilka stron wcześniej.Mianowicie przekręcasz kluczyk ,silnik robi dwa obroty wyłączasz,znowu przekręcasz kluczyk,kręcisz dwa obroty wyłączasz zapłon i tak jeszcze ze trzy razy.Tylko kręć kluczykiem tak aby nie odpalił. 8)

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2320
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #36
                        xplo, możesz zanim włożysz turbo wlać do turbo olej w kanał olejowy aby powoli rozszedł się po komorze smarowania osi wirnika i tulejce smarującej, po wlaniu odrobiny oleju możesz trochę palcami po obracać wirnikiem aby dostał smarowania i po założeniu turbo odpalasz auto i bez gazowania nie po pracuje na wolnych obrotach ok 1-2 minut i musi być dobrze w tym czasie turbo-kanał olejowy sam się odpowietrzy,

                        ok pozdro :szeroki_usmiech
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • xplo
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 221

                          #37
                          Ok kolega wszystko wiedział, dostałem gwarancję na 12 miesięcy.

                          1. Aby kręcić bez odpalania to odkręcił coś takiego od pompy
                          2. Zalał olejem jak napisał Robal i pokręcił wirnikiem


                          Czy muszę jakoś delikatnie jeździć przez ileś kilometrów ?

                          Oraz mam pytanie prosiłem aby wyczyścił mi egr/przepustnicę klapę gaszącą.

                          klapa gasząca zawsze szybko się zamykała i tak samo szybko się otwierała przy gaszeniu auta.

                          Po wyczyszczeniu szybko się zamyka ale powolnym ruchem otwiera... Czym może to być spowodowane ?

                          Więc tak turbina mi wtedy zawsze gwizdała na luzie jak cyknie EGR i było to słyszalne zarówno od strony maski i wydechu głośno.

                          Aktualnie jak cyknie EGR to nie słychać od strony maski a jak się schyliłem przy wydechu to słychać lekki gwizd "po cyknięciu EGR - jakieś 2 minuty na luzie".

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2320
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #38
                            xplo, EGR inaczej klapa gasząca, jak sama nazwa mówi gasi silnik odcinając dopływ powietrza do silnika przez co gaszenie jest delikatne, z kolei gaszenie silnika paliwem objawiałoby się telepaniem silnika przy wyłączaniu zapłonu, EGR również dawkuje powietrze potrzebne sinikowi do pracy tą klapką, cykane zaworu oznacz że on pracuje, nie u wszystkich słychać jego pracę,może zależy to od jego zużycia,nie mam pojęcia dokładnie,
                            co do turbo to jeżeli nie będziesz katował na zimnym silniku to wszystko po woli się samo dopasuje i ułoży, ok

                            pozdro :szeroki_usmiech
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • xplo
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 221

                              #39
                              No ok Robal ale powiedz mi, czy mogę np jutro jak rozgrzeję auto rozpędzić do 170 km/h aby sprawdzić, czy nie przeładuje ? Czy mam przejechać 100-200-300 km aby turbo się ułożyło ?

                              Oraz czy to normalne, że po tym cyknięciu EGR na luzie przy wylocie rury zaczyna słychać lekki gwizd ? Po dodaniu gazu ustępuje i ponownie po cyknięciu EGR-u "jakies 2 min" (nie wiem czy on się zamyka czy co robi ale słychać taką sekundową zmianę pracy silnika) i tak w kółko. Miałem tak wcześniej przed regeneracją ale z parę razy głośniej no i słyszalny gwizd od strony maski, czego na szczęście aktualnie nie mam.

                              Dodam, że jak na luzie przygazuję to nie słyszę w ogóle gwizdania turbiny co wcześniej miałem i nawet mi się podobało teraz jest cisza, tylko klekot.

                              Komentarz

                              • ROBAL_26
                                RS
                                • 2010
                                • 2320
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #40
                                xplo, dobrze było by, z drugiej strony jeżeli będziesz płynnie rozpędzał auto to nie powinna ucierpieć a dopasowanie to powinna już przejść podczas sprawdzania turbo w warsztacie,jedno co mnie zastanawia to ten gwizd, wg mnie nie powinno go być wogóle słychać, nie jestem pewien bo może taki objaw powoduje przytkany katalizator .ciężko mi tu się wypowiedzieć, jedno co wiem to po wymianie u ojca( używka od ASVa 110KM) gwizdu nie słychać w porównaniu do przed wymianą.

                                pozdro :szeroki_usmiech
                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz

                                • xplo
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 221

                                  #41
                                  Robal no powiem, że po nagrzaniu trochę mnie kusiło i płynnie to ja nie przyśpieszałem ale też nie piłowałem.

                                  Te gwizdanie z wydechu wątpię aby miało związek z katalizatorem gdyż jak już się powtarzam występuje od momentu nie wiem 2-3 minuty gdy stoi włączony na luzie i cyknie silnik czyli coś tam EGR zamknie się czy co on tam robi, i od tego momentu sobie jednostajnie gwiżdże jednak teraz jest to słyszalne bardzo słabo i jedynie od strony wydechu (przy rurze wydechowej) przy masce cicho. Przed regeneracją odszedłem na 10-20 m od auta i słychać było oprócz klekoty gwizd.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...