czujnik cisnienia oleju (stuki w silniku) 1.8 20v AGN

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grubygrzes
    Classic
    • 2013
    • 1

    czujnik cisnienia oleju (stuki w silniku) 1.8 20v AGN

    Zamieszczone przez Eidos71
    I chwała im za to. To jest coś, czego powinni nauczyć się producenci innych marek, którzy swoje auta często oferują na naszym rynku w tych samych, lub nawet wyższych cenach (patrząc nawet na wyposażenie w niby tych samych opcjach wyposażeniowych), co w krajach Europy Zachodniej.
    jaka chwała, bym się troszkę wkurzył jakbym kupił C5 z 1.6 benzyna w kwietniu za 79900zł a w Maju dają upust 18tys.

    W temacie silnika 1.2TSI
    Co do silnika 1.2TSI to zbiera się równie dobrze jak 1.9 TDI (105KM) czy też 1.6 TDI CR i pasuje do Octavii dokładnie tak samo jak w/w diesle.
    Jakoś nie widzę na forum wielu wątków o awariach tego silnika, już raczej więcej o 1.4 TSI albo i nawet 1.8 TSI.
  • krawczyk13
    Classic
    • 2011
    • 5

    #2
    czujnik cisnienia oleju (stuki w silniku) 1.8 20v AGN

    Witam.
    Ostatnio wracając z pracy zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju więc instynktownie dolałem litr który miałem w bagażniku jednak ona nie zgasła. Dojechałem do domu i po ostygnięciu okazało się że oleju jest za dużo, więc odlałem spowrotem ten litr. Jednak kontrolka cały czas jak tylko dodam gazu zaświeca się i gaśnie a przy tym zaczęły jakby zawory się tłuc. Silnik ma przejechane około 200tys. Wymieniłęm czyjnik ciśnienia oleju - dalej to samo, odkręciłem miske olejową i sprawdziłem pompe olejową i jest ok. Przy okazji w misie jest pełno kawałków (kilka mm) jakiegoś kruchego białego tworzywa (wygląda jak pokruszona skorupka jajka). Wiecie co mogło sie posypać??? Ma ktoś moze schemat budowy silnika 1.8 20v AGN???

    Komentarz

    • dziadekk
      Rider
      • 2011
      • 355
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Coś w aluminiowej głowicy, a te drobiny, to też pewnie aluminium. Teraz należałoby zdjąc góre (glowice). Wspołczuję>
      Ciśnienie oliwy uciekac może na łożyskowaniu wałka rozrządu. Jak nie zajrzysz, to nie uwierzysz :wink:

      Komentarz

      • krawczyk13
        Classic
        • 2011
        • 5

        #4
        Tyle że te drobiny sie kruszą, nie wygląda jak aluminium. Zacząłem już rozkręcać po kolei od góry. Zależało by mi jednak na schemacie budowy silnik, jak by co....

        Komentarz

        • McGan
          RS
          • 2010
          • 3573
          • Superb III (3V3)

          #5
          krawczyk13, polecam program ELSA (ciiii ).
          Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
          Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

          Komentarz

          • lechu
            Classic
            • 2007
            • 17

            #6
            krawczyk13 jesli zdjoles miske i znalazles tam jak to mowisz skorupki jajek brak cisnienia oleju o czym swiadczy palaca sie lampka chalas dobiegajacy z.... no wlasnie tobie wydaje sie ze jest to z glowicy niestety musze ci napisac ze ktoras z panewek poleciala 100%przerabialem to wiele razy wlasnie pare dni temu mialem taki sam przypadek tylko ze z toyota corolla verso i tez wszyscy twierdzili ze to glowica niestety panewka na wale korbowym poleciala

            Komentarz

            • krawczyk13
              Classic
              • 2011
              • 5

              #7
              Zdjąłem pokrywę i się okazało że odkręcona była śruba od pół panewki trzymającej wałek rozrządu i całe ciśnienie uciekało z tego miejsca nie smarując pozostałych miejsc na wałkach rozrządu, dziwne. Co prawda jeszcze nie odpaliłem silnika bo jutro muszę kupić olej to dopiero się dowiem czy nic się nie uszkodziło przez brak smarowania. Co do tych kawałków dziwnego tworzywa w misie to nie mam pojęcia co to jest, przeglądałem po kolei części w internecie z których zbudowany jest silnik i nie widzę nic podobnego do tych kawałków (to nie jest metal) kruche białe tworzywo jak porcelana czy coś podobnego.

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                ten plastik to nie czasem ukruszony slizg napinacza łancucha rozrzadu?
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • krawczyk13
                  Classic
                  • 2011
                  • 5

                  #9
                  Ślizg jest koloru ceglanego a te kawałki białe.
                  Silnik poskładany stuki ucichły i to znacznie ale ciągle nie chodzi jak powinien coś jeszcze słychać i po dodaniu gazu zaświeca się ta kontrolka ciśnienia oleju.
                  Nie wiem co dalej może na komputer się przejadę i tak jak koledzy wyżej radzili posprawdzam panewki na wale

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    kompem nie sprawdzisz cisnienia oleju zacznij od podłaczenia maometra zamias czujnika i sprawdz cisnienie jesli bedzie nizsze od danych produceta to zdejmujesz miske i sprawdzasz wszystkie panewki
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • krawczyk13
                      Classic
                      • 2011
                      • 5

                      #11
                      Właśnie myślałem o tym.
                      A jakie powinno być ciśnienie???

                      Komentarz

                      • Artek89
                        Classic
                        • 2010
                        • 23

                        #12
                        kolego doszedłeś do tego co było przyczyną??
                        u mnie dzisiaj wydarzyła podobna sytuacja... zaczęła migać kontrolka od ciśnienia oleju mimo że poziom jest prawidłowy a z komory silnika dobiega głos pracy jak u starego diesla a przecież mam silnik benzynowy... dziwne odgłosy nasilają się jak dodam gazu o powyżej 2300rpm cichną...

                        Komentarz

                        Pracuję...