A propo oleju do diesla, dzis w radiu reklamowali nowego transita z przegladami co 50 tys km, tak to nie pomylka 50 tysi :P Ciekawym czy z klauzula roczna czy dwuletnia :P
[O1] Kilka usterek nowo zakupionej Octavki
Zwiń
X
-
[O1] Kilka usterek nowo zakupionej Octavki
Witam
Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem srebrnej strzały w budzie kombi z turbodebilem 90-konnym ALH pod maską. Niby to nie rumak, ale daje radość z jazdy zwłaszcza jeśli się do niej przesiadłem z Astry H 1.4 90KM. Niby ta sama moc, ale trudno tu nawet porównywać obydwa modele. W Octavce czuć rękę VW i to przemawia na jej korzyść..., a Opelek to wciąż tylko GM-owski plastikowy Opelek.
Ale do rzeczy. Otóż po dwóch tygodniach wyszło kilka zonków, z którymi chciałbym się z Wami podzielić i zapytać co z tym robić i czy to normalne?
1. Powyżej 2500obr./min. spod maski zamiast świstu turbiny, do wnętrza dobiega raczej szelest wirującego metalu. Trudno mi opisać ten dźwięk, ale nie jest to jakiś rażący chrzęst. Po prostu jakbym rozpędzał w metalowym kubku kulki łożyska czy coś w tym stylu. Turbo już kończy swój żywot czy przy przebiegu 160tyś. km nie ma się jeszcze czym przejmować?
2. Przy ostrzejszych wejściach w zakręty przy niższych temperaturach lub na mokrej nawierzchni z okolic tylnej osi do wnętrza dobiega cos jakby wibrujący pisk/jęk. Coś jakby zmęczone łożysko, albo zimówka na rozgrzanym asfalcie. Podejrzewam zbieżność, ale może naprowadzi mnie ktoś na inny trop?
3. W zbiorniczku wyrównawczym po każdej nawet niewielkiej trasie zbiera się piana i jakiś dziwny szarobrunatny miękki w palcach osad. Niewiele tego ale jednak. Podejrzewam pomyłkę przy zalaniu chłodnicy - zamiast "radiator coolant" ktoś mógł zalać "anti-freeze" do spryskiwaczy (piszę nazwy po angielsku, bo na stałe siedzę u angoli). To nie może być raczej przepuszczająca uszczelka pod głowicą ponieważ auto pali na dotyk bez grzania świec, olej jest czyściutki, korek wlewu też, a silnik pracuje równiutko i żwawo. Ma ktoś jakąś inną koncepcję od mojej?
4. Tylną klapę mogę zamknąć tylko z kluczyka - centralny mi jej nie domyka. Czyżby przetarte kable na trasie klapa-nadwozie czy tak ma być? Pytam jak rasowy laik, bo jak dotąd miałem tylko styczność ze starą Fabią i za bardzo nie wiem jakie tu Skoda stosuje patenty.
5. Ostatnie pytanie - szykuję się powoli do wymiany kompletnego rozrządu z pompą wody. Macie jakieś porady jakiej marki rolki i pasek wybrać. Pompa wody z łopatkami metalowymi czy z tworzywa.rzeczy popularne są do dupy... za wyjątkiem samochodów
-
-
Zamieszczone przez wladek0706urbo już kończy swój żywot czy przy przebiegu 160tyś. km nie ma się jeszcze czym przejmować?
Zamieszczone przez wladek07062. Przy ostrzejszych wejściach w zakręty przy niższych temperaturach lub na mokrej nawierzchni z okolic tylnej osi do wnętrza dobiega cos jakby wibrujący pisk/jęk. Coś jakby zmęczone łożysko, albo zimówka na rozgrzanym asfalcie. Podejrzewam zbieżność, ale może naprowadzi mnie ktoś na inny trop?
Zamieszczone przez wladek07064. Tylną klapę mogę zamknąć tylko z kluczyka - centralny mi jej nie domyka. Czyżby przetarte kable na trasie klapa-nadwozie czy tak ma być? Pytam jak rasowy laik, bo jak dotąd miałem tylko styczność ze starą Fabią i za bardzo nie wiem jakie tu Skoda stosuje patenty.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SubaruJesteś pewny że 160?
Zamieszczone przez SubaruA opony nie są zdarte? Ciężko stwierdzićrzeczy popularne są do dupy... za wyjątkiem samochodów
Komentarz
-
-
co do rozrzadu pasek conti wzmocniony z koncowka XS, rolki INA, pompa np. SKF, na takim rozrzadzie zrobilem 100k i pierwsza padla pompa wody, rolki jak nowe wygladaly, pasek tez juz troche starty byl.Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
Dzięki wielkie za porady. Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?
A teraz pytanie z innej beczki:
- Jeden z kluczyków błyskawicznie rozładowuje świeżo włożone baterie i z oporem poddaje się jakimkolwiek działaniom. Z nową baterią czasem otworzy zamki, a czasem nie, a do tego po 1-2 dniach napięcie baterii spada na tyle, że pilot już nie daje oznak życia. Sprawdzałem wewnętrzne styki, które dotykają + i - baterii i wydają się nie mieć zwarcia. Miał ktoś podobny przypadek? Da się jakoś ten kluczyk uratować czy walić na Ebay po nowy?rzeczy popularne są do dupy... za wyjątkiem samochodów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SubaruA nie wygląda jakby był zalany? Może coś zwiera? A czy ta lampka która jest wbudowana nie powoduje zwarcia, albo nie świeci się cały czas?
Kupię kobiecie nowy kluczyk i po sprawie. Nie chce mi się nawet nad tym problemem roztrząsać.
[ Dodano: Pią 21 Paź, 11 21:50 ]
Podpiąłem dziś auto pod tani kabelek i na Vag-COM wyskoczyło mi coś takiego:
błąd 17644, P1256 35-10 czujnika temp. cieczy G62- zwarcie plusa do masy
albo padł czujnik, albo coś na wtyczce do niego się dzieje, ale teraz takie pytanko - który to jest czujnik temp.? to zgłasza się ten na wężach przy silniku czy ten na chłodnicy?rzeczy popularne są do dupy... za wyjątkiem samochodów
Komentarz
-
Komentarz