[O1] Kilka usterek nowo zakupionej Octavki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rafi 1
    Classic
    • 2011
    • 7

    [O1] Kilka usterek nowo zakupionej Octavki

    A propo oleju do diesla, dzis w radiu reklamowali nowego transita z przegladami co 50 tys km, tak to nie pomylka 50 tysi :P Ciekawym czy z klauzula roczna czy dwuletnia :P
  • wladek0706
    Classic
    • 2010
    • 20

    #2
    [O1] Kilka usterek nowo zakupionej Octavki

    Witam
    Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem srebrnej strzały w budzie kombi z turbodebilem 90-konnym ALH pod maską. Niby to nie rumak, ale daje radość z jazdy zwłaszcza jeśli się do niej przesiadłem z Astry H 1.4 90KM. Niby ta sama moc, ale trudno tu nawet porównywać obydwa modele. W Octavce czuć rękę VW i to przemawia na jej korzyść..., a Opelek to wciąż tylko GM-owski plastikowy Opelek.
    Ale do rzeczy. Otóż po dwóch tygodniach wyszło kilka zonków, z którymi chciałbym się z Wami podzielić i zapytać co z tym robić i czy to normalne?

    1. Powyżej 2500obr./min. spod maski zamiast świstu turbiny, do wnętrza dobiega raczej szelest wirującego metalu. Trudno mi opisać ten dźwięk, ale nie jest to jakiś rażący chrzęst. Po prostu jakbym rozpędzał w metalowym kubku kulki łożyska czy coś w tym stylu. Turbo już kończy swój żywot czy przy przebiegu 160tyś. km nie ma się jeszcze czym przejmować?

    2. Przy ostrzejszych wejściach w zakręty przy niższych temperaturach lub na mokrej nawierzchni z okolic tylnej osi do wnętrza dobiega cos jakby wibrujący pisk/jęk. Coś jakby zmęczone łożysko, albo zimówka na rozgrzanym asfalcie. Podejrzewam zbieżność, ale może naprowadzi mnie ktoś na inny trop?

    3. W zbiorniczku wyrównawczym po każdej nawet niewielkiej trasie zbiera się piana i jakiś dziwny szarobrunatny miękki w palcach osad. Niewiele tego ale jednak. Podejrzewam pomyłkę przy zalaniu chłodnicy - zamiast "radiator coolant" ktoś mógł zalać "anti-freeze" do spryskiwaczy (piszę nazwy po angielsku, bo na stałe siedzę u angoli). To nie może być raczej przepuszczająca uszczelka pod głowicą ponieważ auto pali na dotyk bez grzania świec, olej jest czyściutki, korek wlewu też, a silnik pracuje równiutko i żwawo. Ma ktoś jakąś inną koncepcję od mojej?

    4. Tylną klapę mogę zamknąć tylko z kluczyka - centralny mi jej nie domyka. Czyżby przetarte kable na trasie klapa-nadwozie czy tak ma być? Pytam jak rasowy laik, bo jak dotąd miałem tylko styczność ze starą Fabią i za bardzo nie wiem jakie tu Skoda stosuje patenty.

    5. Ostatnie pytanie - szykuję się powoli do wymiany kompletnego rozrządu z pompą wody. Macie jakieś porady jakiej marki rolki i pasek wybrać. Pompa wody z łopatkami metalowymi czy z tworzywa.
    rzeczy popularne są do dupy... za wyjątkiem samochodów

    Komentarz

    • Subaru
      Rider
      • 2005
      • 640

      #3
      Zamieszczone przez wladek0706
      urbo już kończy swój żywot czy przy przebiegu 160tyś. km nie ma się jeszcze czym przejmować?
      Jesteś pewny że 160?

      Zamieszczone przez wladek0706
      2. Przy ostrzejszych wejściach w zakręty przy niższych temperaturach lub na mokrej nawierzchni z okolic tylnej osi do wnętrza dobiega cos jakby wibrujący pisk/jęk. Coś jakby zmęczone łożysko, albo zimówka na rozgrzanym asfalcie. Podejrzewam zbieżność, ale może naprowadzi mnie ktoś na inny trop?
      A opony nie są zdarte? Ciężko stwierdzić

      Zamieszczone przez wladek0706
      4. Tylną klapę mogę zamknąć tylko z kluczyka - centralny mi jej nie domyka. Czyżby przetarte kable na trasie klapa-nadwozie czy tak ma być? Pytam jak rasowy laik, bo jak dotąd miałem tylko styczność ze starą Fabią i za bardzo nie wiem jakie tu Skoda stosuje patenty.
      Podepnij pod vaga. Jeśli go nie masz to zainwestuj - to Ci się opłaci. W twoim przypadku może być problem z kablami albo z siłownikiem (chociaż w tylnej klapie jest chyba elektromagnes tego na 100% nie wiem)
      Koniki są po to by je karmić

      Komentarz

      • wladek0706
        Classic
        • 2010
        • 20

        #4
        Zamieszczone przez Subaru
        Jesteś pewny że 160?
        Dzięki dostępowi do bazy danych angielskiego VOSA posiadam wgląd we wszystkie dotychczasowe przeglądy auta od pierwszego do ostatniego z lipca br. Przy ostatnim przeglądzie auto miało 101tyś. mil. Co roku robiło jakieś 10-11 tyś mil. To na 99% pewne. Po drugie stopień zużycia wnętrza jest stosunkowo niewielki - nie wytarte fotele, kierownica wciąż posiada oryginalną fakturę (niewyślizgana), cała reszta też niewiele zużyta.

        Zamieszczone przez Subaru
        A opony nie są zdarte? Ciężko stwierdzić
        Oponki na przodzie są zdarte zewnętrznymi stronami, ale z tyłu skąd dochodzą ww. dźwięki oponki są OK. :/
        rzeczy popularne są do dupy... za wyjątkiem samochodów

        Komentarz

        • Subaru
          Rider
          • 2005
          • 640

          #5
          Turbinę można zajechać bardzo szybko jeśli ktoś nie dba. Przebieg to nie wszystko, liczy się też sposób jazdy
          Koniki są po to by je karmić

          Komentarz

          • radekgw
            L&K
            • 2010
            • 1182

            #6
            co do rozrzadu pasek conti wzmocniony z koncowka XS, rolki INA, pompa np. SKF, na takim rozrzadzie zrobilem 100k i pierwsza padla pompa wody, rolki jak nowe wygladaly, pasek tez juz troche starty byl.
            Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

            Komentarz

            • 4x4BKF
              L&K
              • 2010
              • 1279

              #7
              W temacie osadu w zbiorniczku to może ktoś kiedyś odkamieniał/czyścił układ chłodzenia i nie wypłukał dobrze układu lub po prostu nalał odkamieniacza i tak zostało.
              4x4

              Komentarz

              • wladek0706
                Classic
                • 2010
                • 20

                #8
                Dzięki wielkie za porady. Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?

                A teraz pytanie z innej beczki:

                - Jeden z kluczyków błyskawicznie rozładowuje świeżo włożone baterie i z oporem poddaje się jakimkolwiek działaniom. Z nową baterią czasem otworzy zamki, a czasem nie, a do tego po 1-2 dniach napięcie baterii spada na tyle, że pilot już nie daje oznak życia. Sprawdzałem wewnętrzne styki, które dotykają + i - baterii i wydają się nie mieć zwarcia. Miał ktoś podobny przypadek? Da się jakoś ten kluczyk uratować czy walić na Ebay po nowy?
                rzeczy popularne są do dupy... za wyjątkiem samochodów

                Komentarz

                • Subaru
                  Rider
                  • 2005
                  • 640

                  #9
                  A nie wygląda jakby był zalany? Może coś zwiera? A czy ta lampka która jest wbudowana nie powoduje zwarcia, albo nie świeci się cały czas?
                  Koniki są po to by je karmić

                  Komentarz

                  • wladek0706
                    Classic
                    • 2010
                    • 20

                    #10
                    Zamieszczone przez Subaru
                    A nie wygląda jakby był zalany? Może coś zwiera? A czy ta lampka która jest wbudowana nie powoduje zwarcia, albo nie świeci się cały czas?
                    Najgorsze jest to, że żaden z wymienionych przez Ciebie objawów nie występuje. Wnętrze nie ma żadnych osadów po zalaniu, płytka jest czysta, switch'e chodzą OK, nic nie powoduje zwarcia - sprawdzane multimetrem, a mimo to po dobie, dwóch bateria z 3V spada na 2.1V :/
                    Kupię kobiecie nowy kluczyk i po sprawie. Nie chce mi się nawet nad tym problemem roztrząsać.

                    [ Dodano: Pią 21 Paź, 11 21:50 ]
                    Podpiąłem dziś auto pod tani kabelek i na Vag-COM wyskoczyło mi coś takiego:

                    błąd 17644, P1256 35-10 czujnika temp. cieczy G62- zwarcie plusa do masy

                    albo padł czujnik, albo coś na wtyczce do niego się dzieje, ale teraz takie pytanko - który to jest czujnik temp.? to zgłasza się ten na wężach przy silniku czy ten na chłodnicy?
                    rzeczy popularne są do dupy... za wyjątkiem samochodów

                    Komentarz

                    • subyello
                      Classic
                      • 2010
                      • 28

                      #11
                      Ja wyczytalem ze G62 jest przy zbiorniku wyrownawczym.
                      2005 Octavia II 1.9 TDI 4x4

                      Komentarz

                      Pracuję...