[O2] Octavia 1.9TDI BKC Kilka problemów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zibi72
    Classic
    • 2012
    • 22

    [O2] Octavia 1.9TDI BKC Kilka problemów

    Więc dziesięć dni i kontakt ze strony n-ki. Przystałem na dotychcasowe warunki, czyli 6 pakietów tematycznych za 48,00 PLN/m-c i multiroom premium w cenie 20,00 PLN/M-c. Dodatkowo w promocji dostałem pakiet nPremium od dzisiaj do końca sierpnia. Umowę mogłem przedłużyć na 12 lub 18 miesięcy. Wybrałem 18 miesięcy. Na święta zawsze jakąś promocję dają.
  • alxxx
    RS
    • 2010
    • 1823
    • Octavia I (1U2)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    [O2] Octavia 1.9TDI BKC Kilka problemów

    Witam wszystkich

    Mam dwa problemy z octavia:
    1.


    Ten błąd wywala mi w sieci pokładowej. Nie mam pojęcia skąd się bierze. Chociaż włączyłem dziś tryb skandynawski i dziwnie zachowuje się włącznik świateł.
    W położeniu 0 - kontrolki w aucie nie świecą (podświetlania itd) a światła mijania świecą.
    W położeniu śwaiteł postojowych - kotrolki świecą, mijania nie świecą
    W położeniu świateł mijania świecą i kontrolki i światła mijania.

    Może problem tkwić w tym?

    2.


    Bład raz się pojawia częściej, raz rzadziej. Dodam tylko iż po ostatnich roszadach warsztatowych wymieniona jest przepustnica i zawór EGR.. więc nie wiem w czym szukać przyczyny.

    3.

    Auto nie może zaskoczyć na zimno (pisałem o tym w innym wątku)
    Auto ma problem zeby zapalić na zimno, trzeba go długo kręcić zanim zaskoczy a wygląda to tak jakby brakowało paliwa i dopiero pompa mu dorzucała powoli powoli aż da na tyle że zaskoczy.
    Po pierwszym zapaleniu problem znika - chwileczka i auto pali.. no od strzała.
    Wymieniłem dziś filtr paliwa na początek, stary nie był zły dlatego raczej w tej kwestii problemu poszukiwał nie będe.
    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      ad 2 sprawdz wezyki podcinieniowe i zaworek sterujacy (nie jestem pewien czy masz jeszcze n18 czy juz zawór kombi)
      ad 3 sprawdz swiece zarowe i synchronizacie blok 4 poz.4 i korekcie w bloku 13
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        W mojej oct 1 mam n18.. a tutaj to już zawór kombi. jak to ugryźć?
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          podłacz vag-a i wejdz w NS(BS) blok 3 wartosci przepływu powietrza powiny sie zmienac od 250mg/r przy otwartym egr-rze do prawie 500mg/r przy zamknietym i procety wysterowania powiny sie zmieniac 0-100% jesli jest inaczej to zaworek jest uszkodzony
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Do problemu zapalania jest chyba połowiczne rozwiązanie. Po wymianie filtra oraz oringu uszczelniającego - stary był pęknięty, poprawiło się. Coprawda auto kręci chwile ale jak już łapie to silnik kręci odrazu nie ma tego objawu jakby mu paliwa brakowało.

            Nie wiem czy jest do osiągnięcia taki stan jak w mojej oct 1 1.9tdi alh że rozrusznik jeszcze dobrze kręcić nie zacznie i auto pali. Nie miałem doczynienia z innymi silnikami jak w tej więc nie mam porównania jak palić powinna
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11003
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez alxxx
              W położeniu 0 - kontrolki w aucie nie świecą (podświetlania itd) a światła mijania świecą.
              to jest właśnie tryb skandynawski
              czym ty logujesz auto? bo jakieś dziwne te komunikaty

              [ Dodano: Sob 22 Paź, 11 12:48 ]
              ale zaraz zaraz, z jaką octavią?
              bo w profilu masz O1, a pytasz o co?!
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                W profilu mam moją oct 1 a pytam o oct 2 brata. Mam taki program VAG CAN PRO, taki jakiś wynalazek. Dochodze do wniosku że łatwiej było kupić prosty kabel i podpinać przez VAG-COMa :/

                Program stąd:
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 11003
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  oki

                  to w trybie skandynawskim tak ma być w O2, jak nie masz włącznika świateł AUTO

                  EGR zapchany, albo zawór podciśnienia źle steruje
                  EGR wymieniany widzę był - hm dziwna sprawa

                  co do zapalania to sprawdź świece żarowe - zdejmij listwę i każdą omomierzem zmierz (0,5-1,5 oma)

                  co do bordnetza - to wydaje mi się, że jest błąd ma magistrali LIN
                  czyli albo sterownik wycieraczek, albo sterownik czujnika światła/deszczu (jeśli posiadasz)

                  W VCDS byłby chyba lepiej opisany błąd
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • alxxx
                    RS
                    • 2010
                    • 1823
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                    #10
                    ale powiedz mi co ze świec jak auto cały czas stoi w temp ~10st C. ?
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11003
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      sprawdź i zobaczymy, to nie kosztuje, a wykluczy jedną możliwość
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • alxxx
                        RS
                        • 2010
                        • 1823
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez german81
                        podłacz vag-a i wejdz w NS(BS) blok 3 wartosci przepływu powietrza powiny sie zmienac od 250mg/r przy otwartym egr-rze do prawie 500mg/r przy zamknietym i procety wysterowania powiny sie zmieniac 0-100% jesli jest inaczej to zaworek jest uszkodzony
                        Jest czas więc sprawdziłem. Niestety, wartości przepływu powietrza niby ładnie się zmieniają ale niestety procent wysterowania nie bangla min 15% - max 97% nie ma rozpiętości 0-100%
                        Zaworek do wymiany?;/

                        Zaraz postaram się sprawdzić świece

                        edit.

                        Rurka podciśnieniowa przy zbiorniczku podciśnienia była rzeźbiona, i ciągnie powietrze jak sie nią rusza. Ale to nie ma wpływu raczej na prace zaworu.
                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 11003
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez alxxx
                          Rurka podciśnieniowa przy zbiorniczku podciśnienia była rzeźbiona, i ciągnie powietrze jak sie nią rusza. Ale to nie ma wpływu raczej na prace zaworu.
                          no właśnie chyba ma, zawór EGR sterowany jest podciśnieniem chyba, nie?
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2325
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            krzynol, masz rację w O1 zaworki od turbo,egr i chyba jeszcze jest coś sterowane jest podciśnieniem, jeżeli któryś wężyk jest już leciwy -popękany jest prawdopodobieństwo zaciągania lewego powietrza przez co zaburzona zostaje prawidłowe działanie danego zaworka tak że kolegoalxxx, po sprawdzaj wszystkie wężyki i najlepiej po wymienia średnica wew to 3,5mm. ok
                            pozdro :szeroki_usmiech
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              Ok koledzy dzieki wam za zainteresowanie tematem.

                              Ten tłumik podciśnienia niedroga sprawa to pojdzie nowy.

                              Aaale.. ale (jak zwykle musi takie byc):P po odpięciu ten wężyk cały czas zasysał powietrze no i wyrzuciło mi max % przesterowania czyli tam te ~96-97% zaślepiłem palcem no to spadło do tych 15%.

                              Kwestia czemu nie do 0? inne węże wyglądaja ok i nie widać tam problemów. auto nie wywala check'a jak się jezdzi dynamicznie. Ale jak sie włączy tryb może nie dziadkowania, ale ekonomiczny to odrazu wywala ze za mały przepływ.

                              W mojej O1 pracuje tak jak powino po wymianie wężyków nie ma notlaufa itd. ale tutaj auto nie traci mocy..
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                zacznij napierw od podcisnien tak jak pisałem wczesniej .zawór na 90% jest sprawny problemem jest ta rekodzielnictwo przy zbiorniczku podcisnienia a co do wskazan to nigdy nie uzyskasz 0 i 100% poniewarz program jest tak napisany
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 11003
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez german81
                                  nigdy nie uzyskasz 0 i 100% poniewarz program jest tak napisany
                                  zgadzam się
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • alxxx
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1823
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                    #18
                                    Witam was.

                                    Prawdopodobny powód kiepskiego palenia po dlugim postoju wydaje się być dość prozaiczny. Szybkozłączki łączące przewody paliwowe idące od filtra do zasilania i powrotu (czarna i niebieska) się roszą więc zapewne ciągną lewe powietrze. Nie mogę nawet znaleźć w etce numerów tego :/ więc zapewne pojdzie zakup nowych węży i skręcenie na zwykłych opaskach. Kupno bo te oryginalne jak ściągne szybkozłączki będą przykrótkawe...
                                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 11003
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      węże paliwowe o odpowiedzniej średnicy i dobre opaski zaciskowe
                                      W swojej poprzedniej O1 całą instalację tak zmieniałem i było miodzik
                                      podciśnieniową zresztą też...
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • alxxx
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1823
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                        #20
                                        Samo długie kręcenie zostało wyeliminowane przez wymiane węży. Ale dalej nie pali od strzała na zimno... obawiam się, że to już wina wtryskiwaczy. Nagram filmik jak wygląda palenie rano to stwierdzicie co może być nie tak..
                                        A tak pozatym to @krzynol wielkie dzieki za aktywność w temacie!
                                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                        Komentarz

                                        • german81
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1414
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          sprawdz synhronizacie o której pisałem w pierwszym poscie ona ma duzy wpływ na rozruch zimnego silnika
                                          diagnostyka vag 602-614-253

                                          Komentarz

                                          • alxxx
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1823
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                            #22
                                            sprawdziłem. synchronizacja jest -0,98 a czas wtrysku ~7,14-7,20. synchronizacja powinna byc 0.. więc jak to osiągnąć?
                                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 11003
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              a co w końcu z żarowymi świecami....?
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • alxxx
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1823
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                                #24
                                                Przez lekkie zamotanie niesprawdzone. Jakbyś mógł to napisz dokładniej jak to zrobić, to sprawdze odrazu moja octe I i biednego golfa starego przed zimą...
                                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                Komentarz

                                                • german81
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1414
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                  #25
                                                  synchronizacia nie jest taka zła tu masz instrukcie jak to poprawic http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ighlight=k%B1t a z którego bloku zczytałes ten czas wtrysku ? najproscie to zdejmuszesz fajki ze swieczek i kawełek przewodu dajesz do + i do swiecy jak iskrzy to dobra jak nie to wymiana
                                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...